trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

THE END

Kategori: Allmänt

Älskade, älskade, älskade bloggvänner.

Ett år. 365 dagar har nu äntligen gått. Jag räknar inte dagarna längre. Egentligen var det nog ett ganska bra tag sen jag gjorde det. Räknade dagar och längtade tills allt var slut, längtade tills året hade gått och jag äntligen fick ge upp. Men det tog sin tid. Det tog evinnerligt lång tid innan dagarna slutade vara en kamp för överlevnad. Det tog lång tid innan jag ville fortsätta leva det här knasiga, fantastiska, härliga, smärtsamma, jobbiga, trista, roliga, spännande och alldeles underbara livet. Närmast outhärdligt lång tid. Men vet ni. Det gick. Det gick alldeles utmärkt bra. Jag satte huvudet i sanden och gjorde allt jag kunde och behövde för att ta mig till nästa dag. Grät, flydde, kämpade och fortsatte framåt. Och sakta, sakta blev det bättre.

Jag vägrade erkänna det till en början. Jag nästan kämpade emot vetskapen om att det faktiskt kändes bättre till en början. Jag ville ju inte släppa honom, jag ville inte släppa hoppet om att få tillbaka det jag en gång hade haft, och trots att min egen kärlek skar i mig som knivar, höll jag fast vid den där kärleken, höll fast vid den där smärtan, tills det inte fanns något att hålla fast vid längre. För ja, det var så det var. Jag hängde kvar tills precis varenda känsla för denna människa var raderad. Raderad av hans handlingar. Men absolut främst, raderad av TID.  Tiden gick och andra saker fyllde det tomrum han hade lämnat efter sig. Familj och släkt blev min nya trygghet. Vänner, systrar och kusiner mina nya källor till gapskratt. Och min egen inre styrka det som höll mig uppe. Styrka, jävlar anamma och en för jävla cool kämpaglöd.

Det är fortfarande samma S. Det är fortfarande samma gamla vanliga S som tittar tillbaka på mig i spegeln. Samma gamla vanliga, men ändå helt annorlunda S. Det är en modigare S. En starkare S. En gladare S. En lyckligare S. Jag är fortfarande mig själv. Det tog lång tid att komma till den insikten. Jag trodde länge att jag skulle behöva ge upp allt som en gång var jag på grund av honom. På grund av honom och alla associationer och minnen. Men ack så fel jag hade. Att laga mat är återigen något som gör mig glad. Att gå i mataffären och plocka bland varorna är återigen något som skänker mig lugn. Att köpa presenter är återigen något som gör mig uppspelt. Att fixa och ordna för andra är återigen något som gör mig alldeles varm i kroppen. Ja, allt det där är kvar. Allt det där finns fortfarande i mig, för det var mitt alldeles egna och inte något han kunde ta ifrån mig.

Tack för ett år fyllt av utomordentlig pepp och hjälp när det var som allra mörkast. Tack för tips, råd och stöd när allt gick åt helvete. Tack för hejarop och glada gubbar när mörkret äntligen sprack upp och mina ord blev ljusare. Tack för fantastiska berättelser och gripande ord som berört mig djupt, djupt därinne.

Tack för att jag har fått dela min historia. Tack för att ni har lyssnat. Tack för att ni har förstått. Och tack för att ni har visat mig en helt ny värld av omtanke, hjälpsamhet och äkta värme därute. Tack.

De avslutande orden lånar jag från R: Ni har varit, och är, absolut awesome.

PS. En alldeles vanlig blogg om världens härligaste, tråkigaste, galnaste, argaste, snällaste mig, S, kommer snart. Och ni är varmt, varmt välkomna att hänga med. Länkar om någon dag eller två. 

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Du är så bra! Vi, dina läsare, är alla så stolta över den resa du har gjort. Keep on sparkling, m'dear. Många, många kramar och tack för att vi fick följa med på din resa.

    2014-11-05 | 01:14:16
  • Citrin säger:

    Så fint att ha fått följa din historia. :)

    2014-11-05 | 07:27:38
    Bloggadress: http://nolovestory.wordpress.se
  • Matilda säger:

    Blir så glad och varm av att läsa det här! Tack för att jag fick följa med på din resa, den har fått mig att reflektera över mitt eget liv och hjälpt mig att förstå andra som gått igenom samma sak som du har bättre. Jag är så otroligt glad över att du fick skriva det här sista inlägget på just det här sättet, att sorgen mildrades med tiden och att din livslust kom tillbaka. Hänger såklart med till din nya blogg och hoppas att du ska ta åt dig av vad folk har sagt flera hundra gånger: att du borde skriva en bok!

    2014-11-05 | 07:39:28
  • GC säger:

    Kära Sara, tack för att du delat med dig av din kamp att ta dig igenom en svår separation. Är så himla glad över det du skrev idag. Ska följa dig till din nya blogg med glädje. :)

    2014-11-05 | 08:47:03
  • Anna säger:

    Tack så mycket för dig! Tack för att delat med dig, jag tror knappt att du förstår hur mycket det har betytt!

    2014-11-05 | 08:49:10
  • annaj säger:

    Tack S för det här året. Har följt dig sen dag ett. Lycka till med allt! Kram!

    2014-11-05 | 09:09:30
  • annaj säger:

    Tack S för det här året. Har följt dig sen dag ett. Lycka till med allt! Kram!

    2014-11-05 | 09:09:32
  • Sarah säger:

    Jag blev faktiskt lite tårögd av det här inlägget, haha... Har följt dig sen dag ett och jag kan inte fatta att det redan har gått ett år. Trots att jag inte känner dig så är jag, som säkert många andra, otroligt stolt över dig och resan du har gjort. Tusen tack för den här bloggen. =)

    2014-11-05 | 09:34:51
  • Sofia säger:

    Hurra vad du är bra!

    2014-11-05 | 09:36:12
  • Julia säger:

    Åh men du! Att få ta del av dina tankar har verkligen varit en ynnest. Hoppas på massa spännande recept i nya bloggen!

    Tusen tack för året som gått - jag är så glad att du är glad!

    2014-11-05 | 10:06:44
  • Julia säger:

    Du är alldeles alldeles fantastisk.

    2014-11-05 | 10:17:48
  • Anne säger:

    Det här var nog det bästa inlägget på hela året tror jag! Vilken avslutning.

    Och FY FAN vad glad jag är att vi får följa med till nästa blogg. Awesome!!

    2014-11-05 | 10:48:18
  • frkenduktig.blogg.se säger:

    Stort lycka till på din fortsatta väg. Du är stark och du klarar allt! Kommer att följa dig i nästa blogg också!

    2014-11-05 | 11:15:33
    Bloggadress: http://frkenduktig.blogg.se/
  • LOTTA säger:

    Tack för att vi fick följa din resa :)
    det här kommer lata jätte skumt men det har varit underbart att läsa din blogg. Att se hur du utvecklades och växte. Häromdagen läste jag lite i arkivet och jag insag hur mycket starkare du har blivit. Jag vet inte vem du är men det känns som att jag känner dig och jag tycker om dig!
    Jag ser fram emot din nya blogg, can't wait!
    xoxo

    2014-11-05 | 11:29:13
  • jennifer säger:

    Ett år har gått! DU KLARADE DET! Finfint dessutom. Det har varit fantastiskt att få följa din resa. Har både gråtit och skrattat till dina inlägg. Vad du än gör, radera inte denna blogg. Kommer jag någongång hamna i din situation så är det bara att titta in här för att inse att de blir bättre. Mycket bättre!

    Stora kramar!

    2014-11-05 | 11:30:59
  • B säger:

    Hallå!
    1 år går oftast fort! fortare än man tror står man där ett år senare och undrade vad som hände egentligen?

    Men kul har det vart att följa, kanske inte alla dagar men oftast! jag tänkte att nu när det gått 1 år hur ska du göra då för att få utlopp för känslor och funderingar om du inte skriver här ? men det kommer en ny såg jag också. Lycka till med den! och jag tror vi är många som kommer fortsätta följa din resa...
    Lycka till! :)

    2014-11-05 | 11:39:59
  • Maja säger:

    Kära S, du känns som en nära vän. Jag har följt dig genom alla dessa dagar och har funnit mycket styrka i dina inlägg och din utveckling. Ingenting är tamejfan omöjligt! Är glad att du fortsätter blogga. Stor kram!

    2014-11-05 | 11:41:09
  • linnea säger:

    Åh! Blir alldeles tårögd av glädje :) Jag har följt den här bloggen från början, och jag kan inte ens beskriva hur glad jag är för din skull.

    Ska bli kul att hänga med till din nya blogg!

    2014-11-05 | 12:24:03
  • Lisa säger:

    Har läst varenda ord du skrivit! Otrolig resa med fantastiskt slut!!! Det är din egen styrka som har tagit dig dit!! Ser mkt fram emot att få läsa en ny blogg!! Så glad att du ska fortsätta!!!

    2014-11-05 | 12:36:16
  • Cissi säger:

    Tusen tack för denna blogg! Har varit så spännande att följa din resa och det ska bli kul att fortsätta läsa din nya blogg :) Kram

    2014-11-05 | 12:51:59
  • Timeoftiger säger:

    Härligt! Och tack!

    2014-11-05 | 12:52:04
    Bloggadress: http://timeoftiger.blogg.se/
  • Lotta säger:

    S, du känner mig och jag har "smygläst" din blogg då och då. Vilken resa du har gjort hjärtat! Det gör mig så glad att du är vanliga S igen. Du och V lekte ofta som barn och i en period av livet kändes det nästan som du och din familj var en del av vår. Det är ni ju fortfarande,men på ett annat sätt. Alla ni barn är ju vuxna nu. Jag vet också hur oroad din mamma var för dig när det blev slut med "danskjäveln". Inte bara för att han lämnat dig,utan också för hur du skulle orka hitta tillbaka till livet och kärleken. Det hände att du, mamma och jag gick en promenad med hundarna tillsammans när du fortfarande mådde skit. Jag ville så gärna hålla om dig och säga att allt kommer bli bra, men vågade inte, för jag visste att du ändå inte skulle kunnat ta till dig det då. Just där och då, trodde jag ärligt inte, att du hade en sådan inre kraft. Men tji fick jag. Måste också instämma i att du borde göra något av din skrivtalang. Hade ingen aning om att du är så bra på att uttrycka dig. Hoppas att du kommer ta lite mer plats i samtalen som förs kring bordet vid middagarna hos din familj och låt nu inte R spela första fiolen jämt. Du är lika viktig som han. Nu väntar jag bara på inbjudan till att få träffa Mister Right. Älskade S, lycka till med framtiden och din nya blogg. Jag kommer tjuvkika därmed ibland. PUSS

    2014-11-05 | 12:57:56
  • Lagoma Linnea säger:

    Vi känner inte varandra och vi har aldrig träffats, men jag har följt din blogg i tysthet från början. Och vilken resa du har gjort! Jag känner mig glad för din skull - för att du kommit ut på andra sidan. För att du orkade. För även om vi är främlingar har dina ord berört mig väldigt. Önskar dig allt gott i framtiden!

    2014-11-05 | 13:26:14
    Bloggadress: http://lagomalinnea.wordpress.com
  • Caroline säger:

    Tack för din blogg S och vad du har delat med dig om här. Den är one of a kind.

    2014-11-05 | 13:29:38
  • Carro säger:

    Tack för att vi fått dela din resa! Du är fantastisk!

    2014-11-05 | 14:09:31
    Bloggadress: http://www.niiiilorac.blogg.se
  • Selma säger:

    Det kommer att bli en saknad av att inte kunna gå in och läsa om dina framsteg, samtidigt är detta ett bra tecken, att det är överflödigt. En dag kommer jag dit.

    2014-11-05 | 14:21:05
    Bloggadress: http://www.detfixarsigkanske.blogg.se
  • Esther säger:

    TACK TACK TACK för att vi fått följa med på din resa! Jag har inte kommenterat så ofta men läst nästan från start, har uppskattat det så otroligt mycket. Och är så glad för din skull att du orkade, att du kämpade och att du hittat dit du är idag! Hurra för dig!

    2014-11-05 | 14:51:33
  • Åsa säger:

    Vilket omtumlande år. Det har varit både tårar och skratt! Så stort tack att jag fått följa dig. Ser fram emot nya bloggen!:) Stor kram!

    2014-11-05 | 15:14:58
  • Emma säger:

    Du är så jäkla bra! Snälla snälla snälla radera inte bloggen bara. Den kommer föralltid vara Bibeln för hur man går vidare efter att ha fått sitt hjärta krossat. Kommer alltid länka den till vänner och säkert läsa den tusen gånger själv. Finns inget bättre. Tack.

    2014-11-05 | 16:03:42
  • Anonym säger:

    Blev gripen av din berättelse från dag ett och har följt vartenda inlägg. Vilken resa och vändning, S! Så glad för din skull att du fixat detta, och att du hittat R.
    Tvekar inte en sekund att följa med dig till din nya blogg, längtar efter att få läsa den!
    Lycka till i framtiden! Du verkar vara en så härlig person! All värme och lycka till dig! Stor Kram från en trogen läsare

    2014-11-05 | 16:21:00
  • Sa D säger:

    Jisses! kan inte fatta att ett år har gått så fort. Kändes som här om månaden när jag snubblade in på din blogg och började följa dig. Alltså har jag följt dig från start. Vilken resa du gjort och vi med dig. Känt som man lidit med dig igenom detta men även varit glad och lycklig för din skull när du har varit det =) Du är en inspiration på många sätt.

    Jag är så dålig på att kommentera, har kanske kommenterat två gånger under hela året som du bloggat. Men detta sista inlägget det är alldeles för fantastiskt för att inte kommentera. You F*ckin rock S!!! Jag kikar säkerligen in och kollar vad du har för dig och hur du mår i din nya blogg. Kanske får man se bilder på dig, R, ja ditt liv. Ditt nya helt fantastiska liv?=)

    Stoooor kram till dig S, och en massa kärlek!!

    2014-11-05 | 17:20:09
  • Malla säger:

    Tack S för dessa 365 dagar i ditt liv!
    Önskar dig lycka till i livet!

    Blir så glad av att vi få följa dig i fortsättningen också.
    Stor kram till dig!

    2014-11-05 | 18:22:13
  • Jess säger:

    Tack för att jag fått följa din resa det senaste året!
    Du har gjort en fantastisk resa och detta är bara början.

    Ett stort tack också för att du vågat dela ditt liv med oss läsare, du har med all sannolikhet fått oss alla att stanna upp och tänka efter.

    Kram till dig!

    2014-11-05 | 18:33:58
  • Marika säger:

    Tack för att jag fått ta del av dig kamp! Du är en fantastisk skrivare och verkar vara en tjej man skulle vilja ha som nära vän. Jag kände så i hjärtat när du mått dåligt och nu är jag såå glad att du klarat detta år och att du mår bättre än nånsin! Så jäkla bra kämpat! Jag följer gärna din kommande blogg! :) Kram

    2014-11-05 | 19:14:57
  • Nicole säger:

    Har följt din blogg sedan starten men inte kommenterat jätte ofta.
    Du är STARK, jag gick också igenom ett väldigt jobbigt förhållande samtidigt, och kände mig stark tillsammans med dig.

    Vad kul det ska bli att få följa dig i en ny era - en ny blogg!

    2014-11-05 | 19:21:45
    Bloggadress: http://xoxonicole.com
  • Jennie säger:

    Ryser, gråter nästan. Du är grym! <3

    2014-11-05 | 19:24:30
  • Ingrid säger:

    Vet du S, det här är första gången någonsin som jag kommenterar på en blogg. Jag känner dock att jag också måste få säga tack. Tack för att du har delat allt fruktansvärda, allt de fantastiska och allt det vardagliga med oss. Det har varit en fröjd att läsa!

    2014-11-05 | 19:33:38
  • Cecilia säger:

    S, det har varit fantastiskt att följa dig och jag är på riktigt lycklig över hur bra du verkar må nu. Som någon skrev: vilken resa! Jag snubblade in här dag 10 och har följt dig varje dag sedan dess. Jag har inte varit så aktiv med kommentarerna, bara skrivit någon gång när jag varit orolig för dig, men du ska veta att jag har hejat på dig hela tiden och jag har funnits redo att hjälpa till att lyfta om det blivit för tungt och lika redo att le med dig i allt det glada :) Allt det bästa till dig!! Vi hörs x

    2014-11-05 | 20:52:19
  • Åsa säger:

    Tack S!
    Att läsa din blogg och följa din kamp har hjälpt mig så mycket i mitt sorgearbete. Du satte ord på de känslor jag inte förmår, och gav mig insikter jag aldrig fått annars. Även jag har kommit ut starkare på andra sidan.
    Nu går vi vidare, naturligtvis följer jag dig i fortsättningen också, ser fram emot fler knasiga, hjärtliga, glada, ledsna och alltid så insiktsfulla inlägg. För att inte tala om recept! Hurra för dig!

    2014-11-05 | 21:27:46
  • Sofie säger:

    TACK för allt själv, har läst alla dina ord, varje dag. Du har berört mig enormt. En sådan stark berättelse, som tagit mig med storm. Vi är många berörts och lidit när du gjort det, men även känt oss euforiska och glada när du gjort detsamma. Och detta sista inlägg är ett av de bästa man kan läsa. Du är lycklig igen och du gör ett avslut. Att göra avslut när något tar slut är bland det viktigaste man kan göra. Oavsett om man lämnar en relation, en anställning, en utbildning, ett hus eller tar adjö vid en begravning är det viktigt. För att kunna luta sig tillbaka och med ro och tillförsikt kunna titta på det utifrån. Han gjorde inget bra avslut at all, men du S, gör ett fantastiskt avslut med detta inlägg och med fanan i topp! Keep on travelling!! ser fram emot att få följa dig i ditt nya liv! KRAM!

    2014-11-05 | 21:29:24
    Bloggadress: http://breddgrad43.se/restips
  • Sara säger:

    Tack för din fina blogg! Har slukat varje inlägg som ett kapitel i en roman. Den, du, är inte vanlig.

    2014-11-05 | 21:55:38
  • E säger:

    Vill bara skicka en stor stor kram! Du klarade det, du är helt fantastisk och vill bara tacka för det här året! Vet själv hur ont det gör att vara på botten, att resa sig och fortsätta leva. Du har varit till stor hjälp och är glad att du kommer fortsätta skriva :) Kraaam♥

    2014-11-05 | 22:01:37
  • Mia säger:

    Jag vet inte ens vad jag ska skriva, men här sitter jag med tårfyllda ögon. Så fint och fantastiskt. Grattis S, stort grattis och tack för allt <3

    2014-11-05 | 22:20:52
    Bloggadress: http://www.miaandersson.blogg.se
  • Amanda säger:

    Tack för denna blogg!
    Åh vad roligt att få följa med till din alldeles vanliga nya blogg. Ser fram emot det! Kram

    2014-11-05 | 22:57:27
  • Amanda säger:

    Tack för denna blogg!
    Åh vad roligt att få följa med till din alldeles vanliga nya blogg. Ser fram emot det! Kram

    2014-11-05 | 22:57:31
  • s.s säger:

    Tack själv! Det känns skönt att ha läst om ditt år om man i framtiden skulle uppleva ett liknande. Du visade mig att allt går. Återigen tack.

    2014-11-05 | 23:16:02
  • Emma säger:

    Åh du är så himla bra! Blir helt tårögd när jag läser. Tack för att vi har fått följa med på din resa! <3

    Kram

    2014-11-06 | 00:08:38
  • Malin säger:

    Tack för det här året S. Tack för öppenheten och för att du är du. Vilken resa du har gjort!

    2014-11-06 | 06:11:32
  • Anonym säger:

    Började gråta mitt på jobbet. Blir så jävla rörd och glad för din skull. Du gjorde det!!!! Du är bäst!!

    2014-11-06 | 06:37:48
  • Ellen säger:

    Grattis till din resa och ditt nya hem!

    2014-11-06 | 10:32:16
  • Bara jag säger:

    Jag har inte kommit längre av din historia än till typ tredje månaden. Och herregud vad det gör ont att läsa det du skrev, när jag själv är där just nu. Du ger mig ändå hopp S! Din historia vänder, och det kommer min också göra, jag har i alla fall hoppet om det.

    Tack för att du delat med dig. Jag önskar dig all lycka.
    Och tycker redan nu, fast jag inte läst hela din berättelse att den borde bli utgiven som bok.

    Det är absolut inte min mening att fiska läsare... Men jag behöver all hjälp jag kan få. Besök gärna min blogg.

    heis.blogg.se

    2014-11-06 | 10:55:28
    Bloggadress: http://heis.blogg.se
  • johanna säger:

    och STORT tack för att vi har fått följa dig! jag har hämtat så mycket inspiration och styrka ifrån den här bloggen. tack för det.
    var rädd om dig.

    2014-11-06 | 11:25:22
  • Anonym säger:

    Hej. Har nyligen hittat din blogg. Läst nästan allt och gråtit mig igenom det jag läst. Gråtit mig igenom det du läst, för jag upplevde något liknande. Skillnaden var bara att, jag var/är gift och med 2 barn. Precis som för dig, så rasade hela min värld.
    Nu är vi åter en familj igen, men det tar tid att verkligen lita på någon som har sårat en så mycket.
    Kommer att bli intressant att fortsätta läsa din nya blogg. Ta hand om dig.

    2014-11-06 | 18:31:07
  • Isa säger:

    Din blogg har gett mig tröst och hopp genom det här året som varit det mest omvälvande i mitt liv. Han som skulle vara min för alltid är inte det längre. Men en dag känns det ok. Tack S!!!

    2014-11-06 | 19:25:51
  • Isa säger:

    Din blogg har gett mig tröst och hopp genom det här året som varit det mest omvälvande i mitt liv. Han som skulle vara min för alltid är inte det längre. Men en dag känns det ok. Tack S!!!

    2014-11-06 | 19:25:58
  • Hanna säger:

    Tack Sara för att du delat med dig på ditt enkla och ärliga sätt! Jag har följt varje ord och sett din förändring - vilken styrka som bor i dig! Ta hand om dig!

    2014-11-06 | 21:53:09
  • Kajsa säger:

    Tack för allt. Det har varit så fantastiskt att få följa din resa och så otroligt långt du har kommit. Sköt om dig, ta hand om alla de dina - i bra mängd! <3

    2014-11-06 | 22:05:48
  • Lisa säger:

    TACK till dig!

    2014-11-06 | 22:46:24
  • Caroline säger:

    Tack för din fantastiska blogg Sara! Jag ramlade in här dag 23. Sträckläste dag 1-23 på direkten och har sedan dess varit inne minst en gång varje dag sedan dess. Läst, känt igen, försökt peppa, skrattat, känt för dig, tänkt på dig, etc. På landet i skärgården har jag till och med kollat din blogg ståendes med paraply vid flaggstången. Dålig mottagning (förutom vid flaggstången) och regn är väl ingen anledning till att inte läsa, right? Och så har jag ju fått äran att träffa dig och R två gånger, även om andra gången var en något konstig/stressad situation då jag alldeles kallsvettig och panikig höll på att missa en av de närmaste vännernas bröllop (vilket jag förövrigt fortfarande mörkar för min vän, hon tror jag var där hela tiden) (men det torde väl räknas som en vit lögn, eller hur?). Återigen - tack och bock, merci och muchas gracias! Pussar och kramar

    2014-11-07 | 15:07:53
  • Kliar och sticks säger:

    Grattis till en otrolig resa! Från hjärtskärande sorg till glädje, vardag och ny kärlek. Du har funnits med i mina och många andras tankar i ett helt år. Stort lycka till med livet och kärleken!

    2014-11-07 | 17:37:03
    Bloggadress: http://kliarochsticks.blogg.se
  • Marie säger:

    Kära fina S!
    Kan själv inte fatta att det gått ett år!?
    Det tog faktiskt nästan 3 månader innan jag "trodde" på dig, jag var övertygad om att denna blogg var ett konstprojekt eller en del i ett socialt experiment/bok. Kanske för att du var så naken och utlämnande, så disciplinerad i bloggandet och texterna SÅ bra. FÖR bra... Eh. Ledsen!

    Men jävlar vad du rest dig och tusen tack för att vi fick följa dig! Väldigt inspirerande och har fått i vart fall mig att bli lite modigare, lite tuffare, bli lite mer av en go-getter. ;) Livet, förändringen, lyckan kommer genom mig själv. Inte genom andra.

    Din blogg har varit min fredagsrutin (se?! Som idag!) att komma hem från busy busy jobb & annat, göra god mat och hälsa på här inne. Så jag har läst 2 dagar av 7, kan man säga. Fantastiskt.
    Jag är inte den som just kommenterat mer än kanske 2-3 kommentarer, beklagar! MEN om jag inte bodde så långt bort i tjotihejsan hade jag tamejtusan kommit på bloggträffen!

    TACK för att du fortsätter bloggandet och att vi fortsatt får följa med. :D *hjärtar*
    Kram!

    2014-11-07 | 19:04:53
  • Hanna - Min väg till att bli en bättre löpare + ytligheter säger:

    Det är häftigt att ha fått följa med på din resa. Se hur du långsamt blivit starkare och lyckligare. Ser fram mot att få kika in på din nya blogg. Kram

    2014-11-07 | 20:40:19
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se
  • Vanessa säger:

    Kan inte förstå att det gått så snabbt som de gjort!!! Ett helt år, aldrig har jag komenterat din blogg (men alltid från dag 1 läst). Starka fina människa! Jisses vad du växt genom Året. Starka du fortsätt med det du gör!! Har varit så häftigt att följa din blogg. Du är en förebild för många <3

    2014-11-09 | 00:10:25
  • long säger:

    men alltså nu blommar löken. sover du aldrig eller hur räknar du dina dagar? :D haha nädå, ta din tid, men du ska veta att jag kollar in ca 37 gånger per dag för att se om länken har kommit upp... ska bli så spännande att följa dig på ett annat sätt. du är en så fantastisk skribent att det inte går att sluta läsa. längtar alltid efter nästa text! :) grattis med att du överlevt året och grattis till allt du åstadkommit och fått. lycka till framöver och sådär.
    kram

    2014-11-09 | 01:09:27
    Bloggadress: http://hantverk.webblogg.se
  • A säger:

    Men eller hur, var är din nya adress? :). Jag är sjukt peppad på att läsa den! Alltså lite pinsamt peppad.

    2014-11-09 | 15:59:23
  • elin säger:

    du är grym S! Njut nu av livet och se tillbaka med stolthet hur långt du tagit dig! Vi är så mycket starkare än vi tror! Ha de underbart och ta vara på allt som du håller om! För det är det viktigaste vi har!

    2014-11-09 | 16:19:56
  • Emma säger:

    <3

    2014-11-09 | 17:35:53
  • Frida säger:

    Är så glad för din skull! <3

    2014-11-09 | 23:17:50
  • Michaela säger:

    Jag måste också tacka för att vi har fått följa med på din otroliga resa. All kärlek och lycka till dig!

    2014-11-10 | 11:51:34
  • Malin säger:

    Tack för den här resan och för att du delat med dig så fint till oss andra. Jag tror att denna blogg har hjälpt en massa människor, och även mig själv. Lycka till och kram från mig!

    2014-11-10 | 16:09:47
    Bloggadress: http://mallafoto.blogg.se/
  • M säger:

    Tack goa S för allt du skrivit! Jag hoppas du väljer att skriva mer nån annanstans, för dina ord har blivit en daglig rutin, något som får mig att bli glad:)
    Dina ord har hjälpt mig mycket, och jag nåt nya mål varje dag. Är säker på att det dröjt längre utan dina peppande ord på vägen. TACK till dig!!

    2014-11-10 | 18:54:56
    Bloggadress: http://plockaihopmig.blogg.se
  • sanna säger:

    Tack för detta året! Vilken resa du gjort och vi med dig! Älskar att du startar en ny blogg vi får följa med i. Hoppas den kommer med foton :-) kram

    2014-11-10 | 19:21:18
  • Anonym säger:

    Tack S! Det är du, jag och alla andra tjejer emot alla svin som finns där ute. Och det är du, jag och alla andra tjejer i medvind med alla fantastiska killar som,, tro det eller ej,, faktiskt finns!!

    "Kärlek är något man skapae, inte något som finns". Är glöden borta till en person, så finns den att skapa på annat håll. Fasiken så jag längtar till din nästa blogg, för jag är verkligen inte redo att släppa taget!

    /en tjej som tidigare inte kommenterat.

    2014-11-11 | 22:23:54
    Bloggadress: http://jennifermilton.blogg.se
  • Bea säger:

    "Länkar om nån dag eller två" Nu har det typ gått ÅTTA dagar! Längtar ju efter att få läsa din nya blogg ju!

    Svar: Jag veeeeet!!!!!! Det tog en massa tid att komma till skott och nu väntar jag på att domänregistreringen ska gå igenom!!!!!! Blir. Galen.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-11-12 | 12:37:16
  • Anonym säger:

    Länk?

    2014-11-12 | 18:22:27
  • Anonym säger:

    Det är fantastiskt att få läsa hur långt du har kommit sen dina första inlägg. Att få höra att kämparglöd och tid tar en långt. Du ger styrka till andra, S. Och du ska vara så stolt att det som startade som en självhjälp slutar som nånting så mycket större. Ta hand om dig!

    2014-11-13 | 09:47:08
    Bloggadress: http://kampeninombords.wordpress.com
  • Anna säger:

    Tack för att vi fått följa dig under året! Du gör helt rätt i att avsluta den här bloggen. Du gjorde det!!!

    2014-11-13 | 14:42:41
  • Angelica säger:

    <3

    2014-11-13 | 16:05:23
  • V säger:

    Tack!

    2014-11-14 | 18:56:45
    Bloggadress: http://tankarochstrunt.tumblr.com
  • Emeli säger:

    Tack för det här året Sara!
    Ta hand om dig, dina nära och lycka till med allt❤️
    Stora kramar

    2014-11-18 | 22:59:06
  • johanna säger:

    Tack för allt du delat med dig av! Du är bra <3

    2014-11-19 | 19:06:01
  • Maria säger:

    Har aldrig kommenterat innan, men måste ju göra det nu ... :) Tack för att vi har fått följa dig under allt det svåra och när det började ljusna igen för dig! Kommer aldrig glömma denna blogg. Önskar dig all lycka! Stor kram.

    2014-11-23 | 20:58:34
  • Lisa säger:

    Hej Sara! Vet inte om du läser kommentarer här längre, men ville bara säga att jag tycker att du är underbart och att du skriver helt fantastiskt. Har precis hittat din nya blogg och läser gärna mer av vad du skriver där!

    2015-06-22 | 07:58:44

Kommentera inlägget här: