trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 362

Kategori: Allmänt

Felräkning, matfrossa, träning och trehundrasextiofemdagarnu
Eh. Jag måste ha räknat fel. Någon gång under året måste jag ha räknat fel. Ni har ju sagt det till mig några gånger men jag har tänkt, haha, nähä, där har ni allt fel minsann, och varit övertygad om att jag visst har räknat rätt. Såatte. Det visade sig inte vara fallet. Därav att den här dagen blev 362 och inte 363. Ifall någon undrar.
 
Helgen har varit fantastisk på så många sätt. R:s kompisar kom på middag i lördags och jag och R gick all in. Det var så härligt. Vi lagade mat och städade som tokar. Liite jobbigt var det, det ska jag erkänna, men också himla trevligt. Vi lagade ugnsrostad potatis (förkokad!) med smör, olivolja, vitlök, sambal oelek, dragon och honung (den där potatisen är seriöst så god att jag blir lite mallig varje gång den kommer ut ur ugnen), ingefärs- och jordnötsmarinerade kycklingspett, BBQ-marinerad fläskytterfilé, lättstekt broccoli, honungsglaserade chorizoslantar och den där bulgursalladen med spenat, koriander, granatäpple, sugar snaps, salladslök, fetaost, chili och citron. Till det hade vi färdigköpt bearnaisesås och aioli. Som förrättssnacks hade vi knåpat ihop tomatbruschetta och grönsaksdip. Superdupergott. Vi gjorde också kalasgoda drinkar med mango, hallon, vodka, mynta, rabarber- och jordgubbslikör och lime. Helluuu! Till efterrätt körde vi creme brulée (jag vet, jag har fått nippran) och chokladkräm med färska hallon. På det inmundigade vi cirkus ett kilo lösgodis. Ja. Det. Var. Gott.
 
I övrigt då? Jo, men saker känns lite lättare nu. Jag har att göra på jobbet och det gör allt så mycket lättare. Jag är inte en person som mår bra av att rulla tummarna. Inte för att jag är så oehört aktiv eller energisk utan mer för att jag mår dåligt av att inte uträtta något av värde. Och nu uträttar jag i alla fall någonting. Det känns bra.
 
Alldeles strax ska jag gå ut i mörkret. Fan, jag skulle ha tränat idag, men det blir liksom alltid så sent. Om jag går och tränar nu är jag ju klar i natt. Typ. Eh. Ja. Det är undanflykter. Jag märker det. En hel radda undanflykter. Men imorgon, imorgon ska jag fasiken träna med en kollega. Då kan det ju inte gå fel. Det är bra det.
 
Hörni, en sista sak bara. Jag har funderat en hel del på det här med bloggen och dess eventuella fortlevnad. Många långa våndor har gått genom kroppen när jag försökt komma fram till den bästa lösningen. Hur får jag allt det här härliga att fortsätta leva vidare utan att själv behöva känna prestationsångesten, det dåliga samvetet eller frustrationen över att människor i min närhet läser mina innersta tankar mot min vilja? Hhhh (lång utandning), jag vet verkligen inte. Just nu känns det som att trehundrasextiofemdagarnu måste få ett slut. Den var ett projekt och en utmaning till mig själv. En utmaning som jag, om jag får säga det själv, fullkomligen kickade skiten ur. Så. Jag kanske kanske kanske skaffar mig en ny plattform. En ny plats att låta tankarna flöda fritt. En liten härlig, ärlig och varm bubbla där ni är välkomna att titta in om ni vill. En blogg som inte är ett överlevnadsprojekt utan bara, vanliga S och inget annat. Vi får se. Vi får helt enkelt se vart jag landar.

Kommentarer

  • Tinis - en humorblogg säger:

    Åh är så glad att så mycket kul har hänt på ett år. Fan följt det här från början. Men samtidigt. Tar det slut nu, efter 365, bloggen alltså?

    Om... vill du bli brevvän? Hehe

    *skoja*

    ...eller?

    2014-10-27 | 19:12:24
    Bloggadress: http://tinis.me
  • Hanna - Min väg till att bli en bättre löpare + ytligheter säger:

    Den middagen lät helt sanslöst god. :-)

    2014-10-27 | 21:50:04
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se
  • Jennie säger:

    Du måste skriva din nya blogg-adress. Jag avlider typ annars. Försöker följa dig så gott de går som småbarnsmamma men de går inte alltid som planerat, därav missade jag din bloggträff i somras. Så värdelöst... blä! Så coolt att du nått toppen från botten! I've been there too & det är så jäkla häftig känsla att stå däruppe och vinka ner till sitt gamla liv. Hejjahejjadig!!!

    2014-10-28 | 07:56:46
  • GC säger:

    Undra hur Sara har det nu kommer jag och många med mig att tänka ganska ofta om du försvinner helt. Ett livstecken lite då och då vore kul. Skriv inte för att underhålla oss, utan bara några rader räcker. Kram :)

    2014-10-28 | 09:05:22
  • Jenny säger:

    Kanske en ny blogg - som dig, anonym eller inte.
    Där du kan uppdatera mer sporadiskt och när du vill. Jag älskar bloggen och det skulle bli sjukt tomt om du försvann, samtidigt är det ju som du skriver - 365 dagar har väldigt snart gått, projekt överleva har du verkligen kickat skiten ur och det kanske är sunt att gå vidare från bloggen också..?

    Låt den för allt i världen finnas kvar, det finns så mycket tröst, hopp och pepp här för de tjejer som i framtiden kommer att behöva det.

    2014-10-28 | 13:40:26
  • elsa säger:

    snälla fortsätt!!!

    2014-10-28 | 17:23:55
  • Matilda säger:

    Det har varit härligt att följa din resa från djupaste och mörkaste botten och till där du är idag. Jag tror dock att det är bra att avsluta det här kapitlet, men gärna fortsätta med en ny blogg såklart. Jag tror nämligen att det kan bli någon form av avslut att känna att "Nu är minsann det här ett avslutat kapitel i mitt liv". Att låta det här året bli historia och börja på ny kula med en ny blogg. Där kan du, precis som Jenny skriver, uppdatera precis så sporadiskt som du känner för. För skrivandets gåva har du! Kram

    2014-10-28 | 17:33:42
  • Mikaelas tårtor och bakverk säger:

    Gillar du att baka? Kolla in min nystartade bakblogg för både tips, idéer och recept!:)

    2014-10-28 | 17:39:00
    Bloggadress: http://mikaelastartorochbakverk.blogg.se/
  • Emeli säger:

    Låter som en kanon ide att avsluta bloggen med stoltheten att du lyckats bättre än du någonsin vågade tro när du skrev det första inlägget.
    Jag hade gärna fortsatt läsa små uppdateringar från ditt liv för du har varit en del av mitt i snart ett år och jag kommer sakna dig Men jag tror att DU hade mått bättre om du slutade "med flaggan i topp". Då kan du alltid se tillbaka på det här året och minnas hur stark du är och hur många människor som brytt sig om dig❤️ Stor kram!

    2014-10-28 | 19:14:31
  • Amanda säger:

    Vad tomt det blir. Låt oss följa med om du öppnar en ny blogg. Kram

    2014-10-28 | 19:15:37
  • Anonym säger:

    Nej men sluta! Du kan inte lämna mig dreglandes såhär, jag vill ha DETALJERAD steg för steg-beskrivning av alla moment i den matlagningen så jag skamlöst kan rårippa off den till min killes födelsedag nästa vecka. Så, chop chop.

    2014-10-28 | 19:32:51
  • Manda säger:

    Det är fantastiskt härligt att få ha följt dig från den absoluta botten, det mörkret - till den du är idag. Jag förstår att du vill avsluta ditt projekt nu och jag tackar för den tiden vi har fått följa dig.
    Må så gott <3

    2014-10-28 | 19:46:25
  • Nana säger:

    Kanske behöver denna blogg få sig ett avslut som det projekt det var tänkt från början samtidig som du öppnar upp något nytt. För livet som är nu. Där du mer än gärna får skriva ett par rader då o då när andan faller in. För slutar du helt kommer det kännas väldigt tomt!

    2014-10-29 | 03:00:07
    Bloggadress: http://betweenfaithanddoubt.wordpress.com
  • Mia säger:

    En ny blogg, snälla S! Det skulle vara fantastiskt. Och ta inte bort den här. Dina texter har hjälpt mig så många gånger. Den är fantastisk. Kram <3

    2014-10-29 | 07:36:16
    Bloggadress: http://www.miaandersson.blogg.se
  • Emma säger:

    Fortsätt!!!!

    2014-10-30 | 10:14:55
  • Bente säger:

    hallooj! Snälla kan jag få receptet på den där potatisen? Lät gudomligt gott o.O

    All lycka till dig i fortsättningen! Du förtjänar allt gott :)

    2014-12-22 | 20:05:44
    Bloggadress: http://bentetastic.blogg.se

Kommentera inlägget här: