trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 357

Kategori: Allmänt

Huvudvärk, skutthumör, tio år
Vaknade mitt i natten av sprängande huvudvärk. Precis bakom vänstra ögat pågick ett våldsamt krig som orsakade en vedervärdig smärta. Jag får sådär ibland. Huvudvärk som liksom känns lite onaturlig. Huvudvärk som mest liknar den huvudvärk jag förut har fått av vissa starka mediciner. På något sätt masade jag mig upp och till jobbet. Det var bra. Bra att jag bet ihop. För sakta men säkert blev det bättre. När R kom förbi mitt jobb på eftermiddagen för att hämta upp en nyckel var jag till och med på skutthumör. Nu, på väg hem med jobbdatorn i famnen och regnet lätt duggandes mot kinderna är väl kanske inte humöret skuttigt direkt, men nog har himlen känts mörkare alltid. Lite, lite ljus ser jag allt. Och det får duga för en regnruskig dag i oktober. Som för övrigt skulle ha utgjort min och danskjävelns tioårsdag tillsammans. Tackar Gud för att det inte blev så. Tackar Gud och varenda väsen man kan tacka för att jag nuförtiden istället får somna bredvid R. Jävligt dåligt år. Men också en jävligt bra ny framtid.

Kommentarer

  • My Fredblad säger:

    Usch vad obehagligt! Vet du om det finns något du kan göra åt huvudvärken?

    2014-10-22 | 00:02:53
    Bloggadress: http://fredblad.blogg.se/
  • Anne säger:

    Underbart! Att du faktiskt är GLAD att det tog slut. Det är stort, riktigt stort! Och jäklar vad duktig du har varit/vilken tur du haft som faktiskt kom över honom, och dessutom med råge :) Helt.. UNDERBART!!

    2014-10-22 | 09:39:07
  • Anna säger:

    Är lite nyfiken på hur du känner nu med allt som var med ditt ex och hur livet var då. Varför är det bättre nu? Hur har du som människa ändrats? Jag förstår alla saker som du berättat om otroheten osv, men utöver. Du behöver självklart inte berätta om det om du inte vill, har mest varit nyfiken på hur tankarna kretsar kring det eftersom du inte skrivit så mycket om det de senaste månaderna. Vilket iofs inte är märkligt eftersom ditt liv nu kretsar kring denna tillvaro och R.
    Tack för din blogg S!

    2014-10-22 | 14:33:48

Kommentera inlägget här: