trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 349

Kategori: Allmänt

Lust och prestation
Förlåt, förlåt, förlåt men jag har ingen lust just nu. Ingen lust alls att skriva ett endaste dugg. Inte ens sms till mina vänner har jag lust att knåpa ihop. Fan, förlåt. Men jag vill inte. Och jag vill inte förknippa den här bloggen med måsten och prestationsångest. Mitt expertisområde på många sätt. Trött är jag. Trött på den där prestationsångesten. Tränade med R igår och tog ut mig så att jag blev illamående. Trots att jag vet att illamåendet som kommer är överväldigande och fullkomligt genomvidrigt. Vill prestera, måste prestera i allt jag gör. Fy bubblan vad tröttsamt det är. Fy bubblan alltså.

Kommentarer

  • Maja-Gabriella säger:

    Det var ju exakt hit du ville komma iof. Från bloggen som en livrem till detta. Hurra egentligen.

    2014-10-14 | 06:47:53
  • GC säger:

    Bloggen var en av dina livlinor då du behövde det. Du kämpade på och vann, kan man säga. Nu ska du försöka att ha det bra med dina nära och kära. Och blogga då glädjen finns för det, men utan att känna tvång. Kram kära S :)

    2014-10-14 | 09:20:53
  • Ehlin säger:

    Förstår hur du vill prestera i allt du gör för du är verkligen inte ensam om känslan och pressen. Men att umgås med nära som vet vem du är och du inte behöver vara perfekt inför, kan vara en god medicin <3 Ta även lite avkopplande promenader för dig själv och inandas den friska hösten.. Det gör mer än vad man tror. :) No stress!

    2014-10-14 | 11:05:19
  • Katarina säger:

    Skriv när du känner lust till det! Jag är också en sån som gärna vill prestera. Det är beroendeframkallande att känna att man gör bra ifrån sig och är duktig i andras ögon fast jag egentligen nog är som lyckligast när jag är nöjd i stunden. I de stunderna som man glömmer bort sig själv och bara kör. Så skriv för att det känns BRA att skriva, träna för att det är SKÖNT att låta kroppen arbeta, umgås för att du VILL träffa andra. Om lusten tryter så har man faktiskt lov att säga det. Andra kommer att förstå, för alla känner så till och från :-) KRAM på dig finaste S.

    2014-10-14 | 12:07:07
  • Hanna Karlsson säger:

    Blogga när du har lust!

    2014-10-14 | 17:57:41
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • M säger:

    Hej kära S, först och främst så måste jag bara få tacka för en blogg som många gånger varit en tröst, ett plåster och en hjälp för mig att sätta ord på känslor. Tack! Du var dessutom den som fick mig att våga ta steget att gå med i dejtingsajten tinder, vilket var, och ibland fortfarande är otroligt läskigt men spännande. Nu till problematiken. Jag har fallit lite för två killar samtidigt. Två killar som är fina på helt olika sätt. Och nu rådfrågar jag dig - hur gör man? Tack på förhand :)

    2014-10-14 | 20:03:43
  • frkenduktig.blogg.se säger:

    Jag är också en "prestationsprinsessa" och det ledde mig rakt ner i en avgrund av utmattning och depression. Så var rädd om dig. Du är värdefull även när du inte är bäst! Kram

    2014-10-15 | 16:43:54
    Bloggadress: http://frkenduktig.blogg.se/
  • parfym säger:

    lycka till!

    2014-10-15 | 21:29:09
    Bloggadress: http://parfymguiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här: