trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 48 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Försöker putta bort saknaden
Är på väg hem från jobbet nu. Trött. Trött. Trött. Känslorna svämmar över. Jag gråter. Saknar. Men vill inte vara ledsen. Orkar inte komma hem med huvudet böjt och livslusten släpandes i ett snöre efter mig. Läser en text jag skrev i lördags när paniken var på topp och jag lyckades frambringa någon form av ilska. Även om det inte är en upplyftande ilska får den avsluta den här dagen. För jag orkar inte med saknaden just nu. Orkar inte sakna. Det gör för ont.
 
"Hur kan du leva med dig själv? Det undrar jag verkligen. Varje dag befäster du ditt svek hårdare och hårdare. Hur kan du leva med den kvinna du bedrog mig med? Den kvinna du krossade mig fullständigt sönder och samman med. 
 
Jag kravlar på botten. Jag kravlar på botten på grund av det du har gjort mot mig. Du lurade mig att tro att du älskade mig mer än någonsin. Bara för att sen slå till med full kraft. Svika mig på ett så fullkomligt makabert vidrigt sätt så jag inte ens förstår att det är dig jag pratar om när jag berättar det för andra. Förstår inte hur den man jag har älskat, och fortfarande älskar, kan vara kapabel till såna handlingar. 
 
Att känslor tar slut. Ja. Det händer. Men du gav oss ingen chans. Ett förhållande är inte en dans på rosor. Kanske att vi inte kunnat fixa den där känslan du hade, men du gav oss ingen jävla chans. Du lät det fortgå fram tills den punkt då du var säker på att du hade någon annan att ersätta mig med. Det är så jävla lågt och vedervärdigt gjort. Om du sagt något innan. Pratat med mig. Då hade vi tillsammans kunnat komma fram till att vår relation inte fungerade. Om vi inte hade löst det tillsammans. Nu lurade du mig att tro att vi var lyckligare än någonsin. Hur i helvete kunde du göra det? Göra en tatuering. Köpa lägenhet. Planera bröllop. Säga att du älskade mig om och om igen. Om och om igen sa du det. Vad är det för fel på dig? Du har krossat mig. Krossat mig i miljoner små bitar med dina handlingar. Och jag klarar inte att sätta ihop mig själv igen.
 
Jag älskar dig. Du förtjänar inte min kärlek. Men jag kan inte få bort den. Sakta bryter den ned mig bit för bit. Sakta förintar den kärlek du lät mig tro att vi kände för varandra mig. Varenda minne jag har av de här nio åren har du förgiftat med ditt svek. Jag har ingenting. Du har puttat ner mig i ett djupt hål. Ett hål som jag desperat försöker kravla mig upp ur. Men det går inte. Du såg till att lämna mig i ett tillstånd där jag helt saknar förutsättningar för att ta mig upp. Du var mitt allt. Mitt absoluta allt. Varför i helvete lät du mig tro att jag var ditt allt? Du gjorde allt du kunde för att jag skulle tro att jag var ditt allt. Vad är det för fel på dig? 
 
Hur kan du faktiskt leva med det du har gjort? Jag förstår inte hur ångesten inte kan äta upp dig. Den ångest som du har placerat i min kropp håller på att förgöra mig i detta nu.  Gör att jag snart säckar ihop av utmattning. 
 
Även om du har rätt att leva ditt liv som du vill betyder inte det att det du gör är rätt. Du får göra vad du vill men det du har gjort och just nu gör är så vidrigt fel och fruktansvärt. Även om du inte bryr dig ett dugg om mig måste du för alltid leva med att dina handlingar nästan har tagit död på mig. Kanske tar död på mig. Det måste du leva med."
 

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Åh, mitt hjärta gråter med ditt. Det gör så otroligt ont att läsa det här. Jag går själv, i detta nu, igenom ett uppbrott, mitt första. Vissa dagar känns det som att jag ska gå under. Jag är bara 18 år och jag och han, vi hade varandra i mindre än ett år, ändå känns det som att hjärtat är på väg att sakta, sakta gå i tusen bitar. Så jag kan inte förstå hur stor din sorg måste vara, ni hade vuxit upp tillsammans, planerat länge och var på väg genom drömmen och sedan gjorde han detta ofattbart idiotiska emot dig. Vad tänkte han med?
    Det finaste jag har upplevt var att älska en person sådär villkorslöst mycket, sådär så att kroppen nästan fallit ihop när jag sett honom. Även om det är över så vet jag att han har lärt mig någonting, att han lärt mig älska en annan person på det där sättet som man bara kan älska någon man är kär i. Och jag vet att även om det känns hemskt just i detta nu så kommer det någon gång att bli bra. Både för dig och för mig. Om det så är imorgon, om en vecka, en månad eller ett år är omöjligt att säga. Men kroppen är fantastisk och kommer att läka så småningom. Jag hoppas att du kommer ur det här starkare än någonsin och vågar älska sådär villkorslöst igen, och att den personen kommer älska dig på samma sätt. För det är så det ska vara, även om det gör så förbannat ont så ska man inte göra sig själv så pass illa att man är eller vill vara med någon som inte vill vara med en själv. Det låter som en klyscha, jag vet, men det är så otroligt sant då man tänker på det.
    Du kommer att klara detta, jag lovar! Just hang in there.
    Många, många styrkekramar till dig, från mig.

    2013-12-17 | 21:27:39
  • k säger:

    ett fall framåt. Ja, det är hans fel, och han gjorde fel fel fel. Man är bra jävla dum i huvudet om man beter sig som han gjorde, att man tappar känslor och blir kär i andra- ja visst. Ont gör det men man kan inte klandras för det. Att man smyger bakom ryggen, att man lämnar någon efter 9 år på det viset han gjorde och att man inte visar minsta tillstymmelse till att sopa ihop de spillror man orsakat- det är bara stört!

    2013-12-17 | 21:43:10
  • Anna säger:

    Heja! Det är en bra ilska du känner, och den är dessutom rättmätig.

    2013-12-17 | 22:14:06
  • Saragunmarie säger:

    STOR KRAM! Fortsätt kämpa, ge aldrig upp! <3

    2013-12-17 | 22:23:53
    Bloggadress: http://saragunmarie.blogg.se/
  • Anneli säger:

    Hej!
    Bra!!! Bra att du är arg och förbannad!! Nu har du klivit igenom en dörr och öppnat en annan, fortsätt framåt. Han är inte värld denna smärta.

    Hej dig!!

    2013-12-17 | 23:25:52
  • Emeli säger:

    AMEN till det❤️
    Kunde inte sagt det bättre själv😊
    Kram

    2013-12-17 | 23:50:27
  • hannah säger:

    du skrev för många dagar sen att du trodde mycket berodde på att du inte hade så mycket sexuell lust.. läs denna artikel. det är inte du som har gjort något fel. det.är.han. som inte lyssnar

    http://www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/martinezpeleta/article12299458.ab

    Svar: Åh. Jag tror verkligen inte att det någonsin berodde på honom. Bara på mig som gjorde saker trots att det gjorde ont. Ville så gärna ge honom det. Vill så gärna ge honom det. Men han har hittat nån som kan ge honom allt och ännu mer. Fan. Det gör så satans ont.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 10:49:37
  • A. säger:

    Han missar en så otroligt stark och genuin tjej, förstår inte hur han kan ha missat det. Du är så grym och förtjänar allt det bästa. Han är en vidrig och egoistisk person.

    Kram

    Svar: Tack finaste du. Önskar så att han vill älska mig igen. Förstår inte mig själv men jag gör fortfarande det.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 12:16:56
  • Anonym säger:

    Två tankar I välmening.
    Identifiera dig inte med din sorg, du är en person och sorgen har ingenting med DIG att göra. Om du identifierar dig med sorgen kommer du snart tro att du ÄR sorgen.
    Och, tänk på hur bra vår hjärna är på att vara bekväm, I syftet att gå I samma spår. Tänker vi en tanke en dag så har vi lättare för att tänka den igen nästa dag, och hur mycket har du tänkt på detta? Befäst nya tankar istället, även om det känns fel så tänk andra tankar, så kommer dessa vara lättare att tänka på imorgon. Tillslut har du trampat helt nya tankebanor för hjärnan och spåren efter honom är svårare att se!

    Svar: Jag kan förstå att det är så. Försöker. Men det är jäkligt svårt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 12:30:31
  • Sanna säger:

    Vet inte om du tycker att musik kan hjälpa? Här är en låt med Peter LeMarc som skulle kunna användas när du behöver en push. Han skriver för övrigt många bra låtar om att återkomma från det jobbiga.

    önskar dig all lycka.

    http://open.spotify.com/track/39IzjKj9d2oV7oET4Kk6bW

    2013-12-18 | 13:29:31
  • Kelley säger:

    Att bli arg är bra!

    För det som jag har läst - jävla svin till kille!
    Jag hade kastat ägg på hans dörr!
    Han är inte värd dina tårar - även om jag förstår sorgen.

    Läste en kommentar som peppade om yoga - medecin för själen.
    Ett tips jag har är sång! Börja sjunga! Det hjälper en massor!
    Musik är min bästa medecin!

    Kram!!

    Svar: Min mamma hivade ut mitt piano för att hon tyckte att det var fult för några år sen. Innan satt jag jämt och spelade och sjöng där. Har funderat på att skaffa mig ett piano igen. Kanske en dag gör jag det.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 13:31:41
    Bloggadress: http://lynntyra.blogg.se
  • Sanna säger:

    Hej,

    Tänkte att om du inte orkar gå in och lyssna på låten som jag rekommenderade tidigare så postar jag texten här också:

    I natt krälar ormar ur rösen och dungar
    I trappan står snoriga, såriga ungar
    Du sitter där ensam i ett rum fullt av minnen
    Men någon dag måste du öppna upp dina sinnen
    Ett gift har ätit sig in i ditt skinn
    Men sorgen har sin tid och glädjen har sin
    Men ibland kan sorgen stå stel i sitt spår
    Och bygga fågelbon i ditt hår

    Ring i dina klockor
    Blås i din trumpet
    Det är någonting du glömde
    Nånting du knappt ens vet
    Du är vid liv
    Vid liv
    Så ring i dina klockor
    Blås i din trumpet

    Vill du ha gråterskor som går vid din sida
    Så att alla kan se hur mycket du kan lida
    Du är inget helgon, ingen martyr
    Du är bara en mänska, om än vilsen och yr
    Du finns inte för andra, du finns för dig
    Så låt ditt liv bli ditt eget och säg aldrig nej

    Ring i dina klockor
    Blås i din trumpet
    Det är någonting du glömde
    Nånting du knappt ens vet
    Du är vid liv
    Vid liv
    Så ring i dina klockor
    Blås i din trumpet

    Alla har ett hål att fylla
    En del gräver vi själva
    Andra bara finns där
    Blunda för några
    Men minns en del
    Och glöm aldrig nånsin bort
    var din stolthet är

    Var inte så hård mot dig själv och ditt hjärta
    Jag hör hur det slår där inne under all svärta
    Det finns tillräckligt många olevda liv
    Och ett liv är beröring, ibland av en kniv
    Så skaka dammet ifrån dina stukade vingar
    Öppna ditt fönster, låt klockorna ringa

    Ring i dina klockor
    Blås i din trumpet
    Det är någonting du glömde
    Nånting du knappt ens vet
    Du är vid liv
    Vid liv
    Så ring i dina klockor
    Blås i din trumpet
    Åh du är vid liv
    Vid liv
    Så ring i dina klockor
    Blås i din trumpet
    Ring i dina klockor
    Blås i din trumpet
    Ring i dina klockor


    Svar: Jag lyssnar på allt ni tipsar om. Tack. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 13:44:54
  • P säger:

    JA!! Åh vad jag önskar att han någon gång kommer läsa det där och falla ner i den avgrund du nu befinner dig i (hej mörka tankar mot en människa jag aldrig sett)!

    Varje gång du behöver bli arg (ibland är det lättare att vara arg, och man får mycket mer gjort då än om man är hjärteskärande ledsen) ska du läsa det du skrev!

    Kramar

    Svar: Jag önskar jag kunde få bli riktigt arg. Men hittar det inte riktigt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 14:53:36
  • Bea säger:

    Att säga att man inte vill vara ledsen skulle jag säga är ett framsteg i sig :-)

    2013-12-18 | 15:00:29
  • Anonym säger:

    Har läst hela din blogg nu. Det föll många tårar på kinden. Kan inte sätta mig i den situationen du har, men på något sätt så kan jag ändå göra det. Jag är stolt över dig att du har klarat dig såhär långt. Du klarar detta, det vet jag. Fan så stark du är, DU ÄR STARK! Jag tror på dig som många andra gör. Jag önskar så himla mycket att jag kunde krama om dig och berätta att det kommer bli bättre, för det kommer det bli. Har du klarat såhär långt så klarar du dig alla dagar.

    Min fd.pojkvän gjorde slut med mig i torsdags. Vi var tillsammans i tre år och tre månader. Det kom som en chock för mig också. Vi låg i sängen och helt plötsligt säger han att han vill inte vara tillsammans med mig mer.
    Jag flyttade in hos honom den 17 September pga min far. Jag kunde inte bo under samma tak som honom när jag fick reda på att han var på min bästa vän och kysste henne när hon sov, men tungan i munnen på henne. Jag avslutade min kontakt med honom för en vecka sedan.
    Jag fick panik när han gjorde slut med mig. Vart skulle jag ta vägen nu? Jag kan inte flytta hem igen. Fick packa ner alla mina grejer. Han sa "Jag går ut medan du packar alla dina grejer." Ringde min bästa vän och frågade om jag kunde få bo hos henne tills min far flyttar så jag kan flytta tillbaka med min mor.
    Jag kände mig så otroligt jobbig mot min bästa vän så min mor hittade en möblerad etta, så nu bor jag här tills min far flyttar.
    Jag har aldrig känt mig så sviken. Hur kunde han säga att han vill göra slut när han vet att jag inte har någonstans att ta vägen. Han kände sig tvingad till att bo med mig men det gjorde ju jag också. Det gör så ont. Jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Han är ju mitt allt, han är min klippa. Jag älskar honom oändligt. Trodde att han älskade mig lika mycket tillbaka. Trodde att han gjorde allt för mig oavsett vad. Jag är helt tom.

    Därför är du min förebild.
    Kommer bli så kul när du skriver att är glad igen. Ja, NÄR du skriver att du är glad igen. För det kommer du bli. Den dagen är närmare än vad du tror. Jag tror på dig.

    Svar: ❤ Kämpa på fina du. Kämpa på.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 15:43:39
  • Emma säger:

    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    2013-12-18 | 18:07:01
  • Emma säger:

    ❤❤❤

    2013-12-18 | 18:11:16
  • Emma säger:

    Hoppas du fortsätter blogga även när du mår bra. Du borde skriva en bok- skriver så bra!

    2013-12-18 | 18:12:11
  • Anonym säger:

    Hej
    Jag har följt din blogg ett tag nu och verkligen känt med dig i din stora sorg eftersom jag också blivit lämnad efter ett långt förhållande då mitt ex hade en affär med en arbetskamrat. Men jag reagerar däremot lite på dina sista rader i detta inlägg där du skriver "Även om du inte bryr dig ett dugg om mig måste du för alltid leva med att dina handlingar nästan har tagit död på mig. Kanske tar död på mig. Det måste du leva med" Jag vet ju förstås inte
    hur allvarligt du menar detta men det jag vill säga är att man aldrig kan lägga en sådan skuld på en annan människa. oavsett hur dåligt man än mår och vad den här personen än har gjort för i slutänden är det ändå ditt val och inte den personens. Jag förstår att livet inte känns värt att leva just nu men oavsett vad du än känner just nu så kommer det att kännas bättre, inte idag, inte imorgon, kanske inte ens nästa månad men håll ut det blir bättre.
    Kram


    Svar: Jag förstår varför du säger så. Det har hans mamma sagt till mig många gånger. Det stämmer det ni säger. Men det förändrar inte mina känslor. Jag tycker att han har ett ansvar. Jag tycker bara det. Månader av lögner, av att föra mig bakom ljuset, för att sen smacka till med det som gör ondast. Jag tycker att han har ett ansvar. Jag tycker det, även om det är objektivt fel att tycka så.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 20:24:53
  • ma säger:

    Vill bara säga att jag tycker man kan lägga en sådan stor skuld på en annan människa, som motkommentar till det anonym skrev här ovan. Och jag tycker inte att det är fel att tycka eller känna så. Man kan faktiskt göra en annan människa så illa. Alla har faktiskt ansvar för hur de behandlar andra, och det hade han i det här fallet. Jag tycker det snarare är sunt tankesätt att kunna tänka att han faktiskt får stå för sina handlingar, och något han får leva med resten av livet. Timbuktu - Resten av ditt liv

    2013-12-18 | 22:54:56
  • Ina säger:

    Skönt att du börjar känna lite ilska! U go girl!

    2013-12-19 | 18:58:01
  • Mikaela säger:

    Kram <3

    2013-12-20 | 12:07:21
    Bloggadress: http://camillamikaela.webblogg.se/
  • Anonym säger:

    När du känner ilska blir du starkare. Att du ens KAN känna ilska är en styrka i sig, kämpa på <3

    2014-02-20 | 12:28:14

Kommentera inlägget här: