trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Ett sista kärleksbrev

Kategori: Allmänt

Det här brevet skickade jag till honom den 21 oktober 2013. Den dag vi skulle ha firat nio år tillsammans.

X.                                                                                                                     

Ett sista kärleksbrev. Ett brev om hopp. Om förändring. Om minnen. Ett brev som jag hoppas att du orkar läsa. Som jag hoppas någon gång i framtiden ska komma att betyda något för dig.

Aldrig någonsin i livet har jag varit så lycklig som när jag har varit med dig. Du har varit den personen jag har velat berätta allt för. Den jag har velat dela mina drömmar med. Den jag har velat bli gammal med. Trots allt som har hänt, trots att jag gör mitt bästa för att försöka överleva i en verklighet utan dig, X, trots allt så är du fortfarande den personen.

Den 12 augusti skrev du ett sms till mig där det stod: 11 månader kvar tills vi ska gifta oss!!! Längtar… Den 20 augusti skrev du att du älskade mig över allt annat. Den 21 augusti skrev du att du saknade mig och att du älskade mig.  Efter det hände något. Något som för stunden fick dig att glömma den personlighet jag alltid har älskat dig för, som alla alltid har älskat dig för. Något som fick dig att glömma de egenskaper som innerst inne definierar den du är. Du och jag har haft trygghet, tillit och vänskap i flera år, men ibland saknat spänning och passion. Jag vet att jag har tagit dig för given. Tagit vår kärlek för given. För mig, är det vi har haft tillsammans så oerhört speciellt. Mer än vad jag kunnat drömma om att finna i livet. Mer än vad de flesta kanske någonsin finner. Även om du inte är här hos mig längre lever det vi hade tillsammans kvar i min kropp. Gör sig ständigt påmint. I varje andetag. I varje steg jag tar finns du fortfarande där bredvid mig.

Jag vill skriva att jag går vidare. Sanningen är att det här har krossat mig på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Trodde inte att jag någonsin skulle kunna hamna här. Insåg inte hur mycket du betydde för mig. Hur beroende jag har varit av din kärlek. Jag måste tro på att jag till slut kommer gå vidare. Måste göra det även om jag inte alls vet hur. Måste försöka leva vidare mitt liv. Men jag kommer alltid veta att du är mitt livs kärlek. Att det inte hade behövt bli så här. Att det med andra förutsättningar hade kunnat bli du och jag. Att vi hade fixat det tillsammans. Att vi fortfarande kan fixa det tillsammans.

Jag tror inte att det var givet att du skulle börja känna så här, agera så här. Tror inte att det inte påverkades av något. Jag tror inte att känslor kan vara så svart-vita. Trots att vi hade ett underbart förhållande, var det många saker som inte var perfekta. Vi hade inget fungerande sexliv. Jag tror att det kanske var därför du tappade den där gnistan. Att det sen bara spann vidare, ett skenande tåg som du inte kunde stoppa själv, för problemet låg hos mig. Jag hade tagit kål på lusten med mina sexsmärtor. I nästan sju år stannade du hos mig trots att vi inte kunde ha ett normalt sexliv. Sju år där vår kärlek byggts av andra saker. Du grät i våras och sa till mig att du inte visste om du kunde leva så, utan att det där fungerade. Jag hörde dig, men jag tog det inte på allvar. Tog dig för given och bortprioriterade mina problem. Tänkte att när jag var klar med skola, uppsats, praktik, jobbsökande, mage etc. skulle jag ta tag i mina problem. Att jag skulle ha dig för evigt. Att det vi hade var oberoende av lust och passion.  Vår relation var perfekt i fråga om trygghet, vänskap och tillit. Men den var inte perfekt vad gällde lust. Passion. Det som gör ett par till just ett par. Jag är så ledsen att jag inte såg det. Att jag inte insett det förrän nu. För jag vet att det är viktigt. Livsviktigt. Det är lika viktigt för mig som för dig. Min lust var körd i botten på grund av att det gjort ont så länge. Jag tror aldrig att du medvetet skulle lämna mig för det. Men jag förstår också att det har påverkat dina känslor djupt. Vet för att det hade det gjort för mig. Inser nu hur oerhört viktigt det är. Vi är inte ett du och jag längre men jag har tagit tag i det här nu. Ska till läkaren den 24 oktober. Gör det här till min prio ett. Det är äntligen tillräckligt viktigt. Jag har varit så ofattbart dum som inte har insett det tidigare.

Jag tänker på, drömmer om, hur det skulle kännas att vara med dig igen. Vara nära. Känna din hud under mina fingrar. Tänker tillbaka på de första åren när vi inte kunde hålla oss ifrån varandra ens för en natt. Tänker tillbaka på alla gånger därefter när vi älskat; intensivt eller stillsamt, med kärlek. Trots att förtvivlan dominerar mina tankar nu tränger sig minnesbilderna av när vi varit med varandra sig på ibland. Gör att min kropp längtar efter din. Det kanske är känslorna som spelar mig ett spratt. Eller så är det för att jag insett. Insett vad jag gjort mot oss och dig och vår relation. Förvandlat den till ett mys utan passion eller spänning. Jag vill inte ha det heller. Vill ha något mer. Men jag trodde att vi kunde hitta det tillsammans. Jag kommer alltid tro att vi kan hitta det tillsammans. Och även om jag måste, måste, måste försöka hitta ett sätt att gå vidare så kommer jag aldrig sluta tro på att det kan bli vi igen. Att vi kan bygga något ännu bättre tillsammans.

Jag lät mig själv förfalla. Såg att du gjorde förändringar. Att du ville förändra din kropp. Att du inte ville sitta hemma och äta godis. Jag insåg det bara inte tillräckligt tidigt. Jag såg inte vad det gjorde med vår relation. Var så fokuserad på tryggheten jag kände med dig att jag slutade bry mig om vad jag visade upp för dig. Jag borde ha förstått vad som skulle hända. Att jag tog vår kärlek för given. Att jag var tvungen att anstränga mig. Jag säger inte att ett förhållande inte ska klara att det inte är perfekt. Men ibland måste man anstränga sig. Jag förstod inte att jag var tvungen att göra det. Nu är det så lätt att hitta motivation. Att äta nyttigt. Träna. Anstränga mig för att vara mitt bästa jag. För nu har jag en tillräckligt viktig anledning. Det hade jag inte förut. För jag tog dig för given. Tänkte att du alltid skulle älska mig. Alltid skulle vara attraherad av mig. Vet inte hur jag tänkte. De första åren av vår relation ansträngde jag mig varje dag för att du skulle tycka att jag var det mest attraktiva som fanns. Vet inte var jag tappade det. Men någonstans tappade jag bort det som gör oss till ett par. Som gör att du känner extra för just mig.

Jag tror också att ditt jobb har påverkat vår relation. Oerhört mycket. Jag har inte kunnat förstå så som jag tror att du behöver. Inte respekterat din önskan om att prioritera jobbet. Velat att du ska vara hemma istället för att göra det du älskar, där du får uppskattning och bekräftelse på ett sätt som jag inte kan ge. På ett sätt som du kanske inte har fått på länge. Jag förstår att det är så viktigt för dig. Jag har märkt hur du har gått in mer och mer i jobbrollen. Vilket har gjort att jag har haft ännu svårare att relatera och förstå. För jag har inte haft något förutom dig som är så viktigt i mitt liv. Där tror jag att det har gått fel. Jag har hängt upp hela min lycka på dig. På att leva med dig. För dig har det kommit in andra saker som är viktiga. Som har gjort att det vi har haft inte längre varit det som du har velat prioritera i alla lägen. Jag förstår det. Men jag vet att jag inte agerade så. Jag ville att allt skulle handla om oss. Trots att jag såg att andra saker var viktiga för dig. Ditt jobb. Dina kollegor. En stor del av ditt liv som jag inte förstod såsom jag önskar att jag gjort. Men det var svårt. Du lät mig inte komma in där. Jag ville så gärna träffa dina vänner på jobbet. Få lära känna den delen av dig. Den delen av dig som bara har växt sig större alltmedan den sidan av dig som du visat mig krympt. Jag vill lära känna den X. Den X som älskar sitt jobb och är beredd att göra allt för att nå sina drömmar. Jag vet att jag skulle älska den sidan av dig också. Jag är så stolt över dig. Så som du ser på ditt jobb vill jag också se på mitt jobb. Jag har inte kommit dit än. Jag tror att det har gjort att det blivit obalans mellan oss. Jag har lagt hela min lycka i dina händer, men inte längre varit den som bar hela din i mina. Det behöver inte vara så för att du och jag ska kunna vara tillsammans. Jag vill inte ta tid och kraft från det du brinner för. Jag vill bara vara en del. En del av ditt liv. Precis som jag önskar att jag hade fått göra dig till en del av mitt liv, och inte hela mitt liv.

Jag har vetat att jag varit för beroende av dig, att vi båda varit för beroende av varandra. Har försökt träffa kompisar. Har försökt hitta andra glädjeämnen. Det var svårt. Särskilt innan jag fick ett riktigt jobb att gå till varje dag. Det måste ha varit svårt för dig också. Att se mitt liv stanna upp när du inte var där. Medan ditt liv flög fram på jobbet med dina vänner och din tillvaro där. Jag vet att jag måste hitta min egen väg. Där jag är lycklig även utan dig. Där jag klarar mig själv. Där det mellan dig och mig skulle vara en bonus. Jag vet att det inte kommer gå i en handvändning, men jag har börjat. Tar tag i mina problem. Vestibuliten, magen, prestationsångesten och sömnsvårigheterna. Försöker ta hand om min kropp. Försöker träffa andra människor. För min skull. Precis som du alltid har velat att jag ska göra.

Idag är det den 21:a oktober 2013. Den dag vi skulle ha firat nio år tillsammans. Det blev inte så. Och det kommer för alltid vara min största sorg i livet. Att jag inte får dela resten av mitt liv med dig. Att du inte kommer bli pappan till mina barn, att jag inte får se dem växa upp tillsammans med dig, såsom vi alltid drömt om. För jag vet att vi två hade kunnat fixa det. Tillsammans. Även om jag vet att jag måste försöka att på något sätt gå vidare kommer jag för alltid hoppas. Hoppas på att du och jag ska kunna hitta tillbaka till varandra. Hoppas och tro att vi kan få det ännu bättre än förut. Tillsammans. För även om man kan finna andra att älska, andra att leva sitt liv med, kommer man bara ha en kärlek som varar för hela livet. Sitt livs kärlek. Och du är min. Kanske en dag inser du att jag är din. Kanske inte. Jag måste försöka leva vidare för att få reda på det. Och under tiden jobba på att bli fantastisk och älska mig själv. Såsom jag för alltid kommer att älska dig.

Just nu är du inte hos mig. Du lever ett annat liv och ser inte tillbaka. Om du någonsin gör det finns jag här. Jag kanske till slut går vidare. Träffar någon ny att älska. Men min kärlek till dig kommer alltid finnas kvar och jag kommer fortsätta hoppas och tro på att det kan bli vi någon dag igen. Att vi får ett nytt datum att fira. Hoppas och tro att du, precis som din pappa gjorde med din mamma, någon gång igen ska känna att det är meningen att det ska vara vi.

Jag kommer för alltid bära med mig minnet av vår första kyss i skogen, hur vi stod och inte vågade ta det där steget vid busshållplatsen och första gången vi sov tillsammans och jag stökade till madrassen som mamma plockat fram till dig. Hur du brukade cykla till mig på kvällarna och möta upp mig med en extra cykel när jag missat den sista bussen. Hur vi inte har spenderat en enda natt ifrån varandra i onödan. Jag kommer för alltid minnas när vi flyttade in i vår första lägenhet och skapade vårt första egna hem med den knarriga sängen och alla våra örter på balkongen, när vi fick studentlägenheten och jag lade mig på golvet och var så lycklig trots att jag var sjuk då och när vi äntligen köpte lägenheten i somras och började planera för allt vi skulle göra där med lekparken utanför och alla nya grejer vi skulle unna oss. När du överraskade mig med Grand Hotel och rummet var fyllt med rosenblad, när du fixade resan till Paris och vi var så nervösa för att ens hitta lägenheten och köpte crêpes med nutella varje dag, vår resa till Thailand där vi åt glass med pandan sticky rice så många gånger på Swensen’s och resan till New York och när vi kom fram till den mexikanska restaurangen och gucamolen efter timmars promenad. Jag kommer för alltid att minnas hur jag blev alldeles varm när vi möttes upp efter jobbet och jag såg dig gå mot mig på ditt speciella sätt eller att se dig stå och vänta på den vanliga platsen på T-centralen. Att springa och hoppa upp i din famn. Att få sms där du kallar mig din baby, din ängel eller din moosie. Att handla matvaror som du tycker om och laga mat till dig. Att laga våra rätter tillsammans. Önskar att jag hade gjort fler pajer till dig, fler köttfärssåser, fler lasagner och fler laxmackor. Jag kommer för alltid att minnas alla gånger du har hållit om mig när jag har varit ledsen och alla gånger du har hållit om mig när jag har varit glad. Alla gånger vi bara suttit och pratat i timmar om allt möjligt. När vi träffades efter att ha varit ifrån varandra och hur vi ibland inte kunde berätta saker fort nog. Alla gånger vi bara suttit tysta så där som man inte kan med de flesta. Hur vi alltid höll handen och hur jag alltid stod i din famn när vi väntade på tunnelbanan. När jag smörjde dina läppar med Idomin i sängen och när du lämnade tandkrämsrester runt munnen. Att fixa dina ögonbryn och att ligga och pilla på dig på kvällarna. När du bad mig om det och var så glad när jag rullade över. La mig tillrätta såsom vi alltid låg. När du torkade mig på överkroppen efter duschen för att jag aldrig lyckades med det själv. Att krypa bort till dig på nätterna, hålla handen i sängen, ligga med våra ben korsade över varandra och bli varm av att du håller om mig. Alla gånger du har retat mig för mina danssteg, för mina tics i duschen eller för mina tics när jag är stressad. Jag kommer för alltid att minnas när du 21 oktober förra året gav mig pärlan och var alldeles nervös när du frågade om vi skulle förlova oss på riktigt. All tid vi har spenderat tillsammans och alla gånger vi har älskat. Jag bär med mig allt i hjärtat X, och fastän det ibland känns som att det ska svämma över kommer jag för evigt behålla alla minnen av oss där.

Jag älskar dig nu och för alltid X.

Kommentarer

  • Maria säger:

    DU kunde inte ha gjort något annorlunda. Om något inte stämmer, så pratar man med varandra och försöker lösa det - tillsammans. Han har försökt lösa det själv, gav upp och träffade någon annan. Det är HANS fel, inte ditt.

    Klandra inte dig själv, snälla, fina du. Och du kommer antagligen alltid att älska honom på ett sätt, och det är okej! Jag tror att de allra flesta har den där speciella som alltid, oavsett vad som händer, kommer att betyda mer än någon annan.

    Men en vacker dag, kanske på våren när fåglarna kvittrar, stämningen på jobbet är på topp, kollegorna ska ha after work, man kan ha ballerinaskor och vårjacka första gången, du ska möta upp tjejkompisarna senare, mys med familjen på lördag och volleybollmatch på söndag - så kommer du att tänka på honom - och le. Du kommer att sakna det ni hade, men också vara glad för det ni fick. Tacksam för alla fina stunder, tacksam för allt du lärt dig. Tacksam för det NI hade, inte för HONOM.

    Det är långt dit, men du kommer komma dit. Under tiden, försök att sluta klandra dig själv. Man kan analysera i all oändlighet om "vibbar" och ledtrådar, men faktum är att så som män beskriver oss tjejer (-Vad är det? -Inget. -Är du sur? -Nej.) är precis lika applicerbart, om inte mer, på dem. Det räcker inte att hinta, man måste prata. Där har han brustit, och det är inte ditt fel. Du kan inte läsa tankar, gissa dig fram till vad han behöver.

    Kram gumman, jag tänker på dig <3

    Svar: Jag tror att jag kommer att älska honom till förbannelse. Så känns det. Han upptar hela mitt hjärta utan att lämna något utrymme för någon annan. Jag analyserar sönder allt jag ser. Har alltid gjort. Det är inte bra. Särskilt inte nu. För jag har tänkt sönder det här. Det vet jag. Men jag får det inte att sluta snurra. Jag bara klarar inte att stänga av just nu... Tack för att du bryr dig snälla du
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 10:48:06
  • Malin Gustavsson säger:

    Har läst om ditt liv i 14 dagar nu. Är glad att du delar med dig.
    Men som föregående kommentar så har inte du gjort något fel, i en relation är man två och man är två om att kunna få den att fungera. Hade han pratat har ni kunnat göra något åt situationen. Men när han inte säger något så är det självklart att du levt å som vanligt!
    Jag önskar dig all lycka i världen. Med eller utan honom. Och jag förstår dig när du säger att du kan förlåta det han gjort om han kommer tillbaka.
    Min man/särbo var otrogen mot mig, men jag förlät och vi gick vidare. Och jag förlät honom för att jag älskar honom så innerligt!

    Håll dig iaf vid ytan, gärna en bra bit över. Men du kommer klara detta. Du ÄR stark, du är inte svag för att du visar dig ledsen och sårbar.
    Kämpa, jag förstår att det är tungt, men tillslut blir det lättare och lättare, även om vägen dit är lång!

    En stor kram till dig!

    Svar: Tack Malin. Oändligt tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 11:23:31
    Bloggadress: http://hallonsylten.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Mitt ex lämnade mig när jag mådde som sämst. Och en mening som räddat mig och som jag haft som mantra är: "den rätta lämnar inte när det är svårt". För så är det verkligen. Du kunde inte ha gjort något annorlunda! Du vill och ska vara med någon som pratar med dig när det är svårt. Som vill fixa. Man vill logiskt inte vara med någon som kastar bort 9 år hur som helst. Även om ditt hjärta just nu är det mest ologiska som finns (och det är helt okej <3) så kommer det någon dag att synka med din hjärna. Det kommer bli bra, jag lovar dig det. Du kommer inte bli gammal och fortfarande älska honom djupt på avstånd. Är det meningen att det ska vara ni, så är det så. Men man lämnar inte någon utan kommunikation och dialog. Viljan att lösa och att alltid finnas för varandra, måste finnas! Stora varma kramar, förlåt om jag låter hård <3

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 11:23:48
  • Anonym säger:

    Svarade han dig?

    Svar: Han svarade inte. Dagen efter var jag helt knäckt och skickade ett mail om helt praktiska saker angående lägenheten. Då skrev han: Tack för brevet. Det betyder mycket för mig. Men den dagen. Den dagen vi skulle ha firat nio år, då var han med henne. Hade inte tid att svara mig. Jag mår illa nu när jag skriver det.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 11:26:09
  • Amanda säger:

    Även fast det just nu känns som att han är ditt livs kärlek så är han inte det. Jag var också i din ålder när min kille som jag varit tillsammans med i 7 år helt plötsligt sa att han inte ville ha barn.
    Vi hade alltid prata om att vi skulle köpa hus och skaffa barn och gifta oss men sedan några månader innan min 25 årsdag så sa han att han aldrig skulle vilja ha barn och han ville aldrig gifta dig. Det kändes som att jag skulle dö. Allt vi hade planerat hade han helt plötsligt bara kastat bort.
    Jag grät i några månader, tjatade på honom, hotade honom, kastade saker och betedde mig helt desperat. Jag var så chockad. Sju år tillsammans och sen ville han inget mer. Han sa att han älskade mig och att vi kunde bo ihop men han ville inte gifta sig och inte skaffa barn.
    Två dagar efter min 25 årsdag så lämnade jag honom. Det var det svåraste jag någonsin gjort just då. Jag mådde så fruktansvärt dåligt och hade svårt att koncentrera mig på mitt jobb utan satt mest och funderade över vad jag gjort för fel.
    Idag fem år efter att jag lämnade mitt ex så har jag träffat en ny kille. Vi träffades ett halvår efter att jag lämnat mitt ex. Var först vänner och lärde känna varandra och sedan blev vi ett par! Idag bor vi ett hus och om ett halvår så kommer vårat första barn!
    Det jag ville berätta är att efter regn kommer solsken. Ditt ex är inte ditt livs kärlek. Ditt livs kärlek är därute någonstans och väntar på dig. Ditt livs kärlek kommer aldrig svika dig på det sättet som ditt ex gjort. Tro mig jag vet!
    Lycka till och se framåt nu!!!

    Svar: Jag vet inte. Jag ser det inte. Men det är så himla underbart att du hittat rätt. Att du kommit vidare. Fantastiskt bra gjort och lycka till med den lilla. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 12:11:36
  • Erika säger:

    Jag befinner mig nu i min egen kris, men som jämfört med dig inte är något i jämförelse. Min sambo har flyttat ut för snart en och en halv vecka sedan, då han inte vet vad han vill med vårt förhållande. Trots allt är det det som upptar mina tankar hela dagarna.
    Det jag ville säga är ett TACK för att du delar med dig av dina tankar. Mycket slår an på mig och min situation och ger mig en hjälpande hand.

    Önskar dig all lycka

    Svar: All lycka tillbaka till dig fina du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 13:02:33
  • Michael säger:

    Han har gått miste om en diamant i dig. Det blir ett hårt slag för honom den dagen han inser det. Du är värd det bästa. Kram

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 16:56:05
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • S säger:

    Jag förstår hur mycket du måste ångra dig. Han grät för dig om det men du gjorde ingenting åt det. Jag förstår att du ångrar dig. Men detta var inte bara ett problem du hade, det var ett problem NI hade. Ni hade problem med erat sexliv. Om det var han som hade haft ont, skulle du lagt över allt på honom och sagt att det bara var hans problem, och bara hans problem att lösa? Nej. Eftersom det var så viktigt för honom så förstår jag inte varför han inte hjälpte till med att kolla upp läkare, metoder etc, för att hjälpa till. Jag förstår inte varför han inte tog upp det och pratade om det med dig mer än vad han gjorde. Lägg inte hela skulden på dig. Det var bådas problem, och bådas problem att lösa. Inte bara ditt! <3

    Svar: Men jag borde förstått. Det känns som att jag borde förstått. Jag bara såg det inte. Såg inte vikten i det just då. Tyckte andra saker var viktigare. Och jag trodde att han var så lycklig.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 17:01:09
  • T säger:

    Det var han som var otrogen, inte du. Det var han som ljög, inte du. Det var han som gick bakom ryggen på dig, inte du. Det var han som inte stöttade dig, inte du. Det var du som hade ont, inte han. Du kunde sökt hjälp men han kunde hjälpa till. Anstränga sig. Försöka. Hjälpa dig. Övertyga dig. Det finns en miljon sätt till att lösa det här på och otrohet är inget alternativ. Fyfan för det han gjorde. Och fyfan för det hon gjorde. Verkligen ingen skam i kroppen som går emellan ett par som planerar giftermål. Hoppas, hoppas, hoppas att hon hittar din blogg och skäms ihjäl. Hoppas att hon förstår vad hon har ställt till med. Hoppas att han också hittar den och förstår vad han har gjort mot dig. Hoppas att han spricker av ångest och ånger. De lever i sin lilla bubbla nu, men det varar inte. Hoppas att deras förhållande blir rutten som en brun banan :)
    Och du kommer må bra. Inte nu, men snart.

    Svar: Jag vet, men jag vet också att jag hade kunnat göra saker annorlunda. Men jag visste inte bättre. Jag gjorde verkligen inte det. Jag trodde att han var så jäkla lycklig. Får skräck när jag tänker på att han skulle läsa det här. Jag vill ju så gärna att han ska tycka om mig igen, hur patetiskt det än är. Stor kram till dig
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 17:53:51
  • Hanna säger:

    DU kunde inte och BEHÖVDE inte göra något annorlunda! Detta är hans och enbart hans fel och jag hoppas att du kommer kunna se det längre fram. Om man tycker att något är dåligt i en relation, då pratar man om det och det har han inte gjort. Punkt. Syftet med en bra relation är att du hela tiden ska kunna vila i den tryggheten och inte behöva anstränga dig för att visa upp något som är tillräckligt bra, snyggt, attraktivt, roligt för den andra. Du ska vara trygg i att han vet det och tycker det ändå. Jag är så rädd att du ska ta med dig detta in i nästa relation och inte kunna slappna av ordentligt. Jag blir så jävla (!) arg när jag tänker på hur mycket han förstört för dig och din självkänsla.
    Som alltid, all kärlek till dig!<3

    Svar: Jag håller med dig. Men om något är fel måste man kanske anstränga sig lite. Så tänker jag. Att ibland kan man behöva något extra. Jag visste bara inte. Trodde att det vi hade var extraallt. Extraallt verkligen. Förutom mina problem. Stora problem, ja. Men vi hade så mycket annat. Trodde jag. Jag blir bara så ledsen att jag inte fick veta något tidigare. Varför kunde han inte ha sagt något. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 18:51:47
  • Amanda säger:

    Vilket fantastiskt kärleksbrev.

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 19:01:00
  • johanna säger:

    Så fruktansvärt bra skrivet! Och jag vet att det är lätt att skylla på sig själv, men kom ihåg, det är han som har gjort fel. Det kanske är rätt att du tagit honom för given, men oavsett så förtjänar du ärlighet och att han i så fall skulle ha avbrutit er relation innan han träffade någon annan. Försök att inte bära på det tunga ansvaret, jag vet att det är svårt. Men han bär huvudansvaret för att det blivit så här. Hade han varit ärlig hade du säkert också varit förstörd men inte i närheten lika sviken.
    Jag hoppas nästan att han ska trilla in här och få se lite av din smärta. Få känna lite hur han faktiskt fått dig må. Kärlek är så fint, men just nu förtjänar han inte din även om han får den.
    Försök komma ihåg att han bär den stora skulden, oavsett om allting inte var perfekt.

    Och du är så stark, det kanske är svårt för dig att känna förändringen som sker men vi som läser dina texter och är med dig på resan märker hur du långsamt är påväg uppåt!

    Svar: Jag vet nu att jag tog honom för given. Då, då trodde jag att jag gjorde allt för vårt förhållande. Allt för honom. Jag gjorde bara inte rätt saker. Det vet jag nu. Men han övertygade mig verkligen om att allt var fantastiskt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-13 | 20:56:42
  • Sara säger:

    Fick tårar, när jag läste inlägget!

    2013-11-15 | 11:32:26
  • K säger:

    När jag läser ditt brev så är det inte svårt att förstå hur ni hamnat där ni är. Det är väl precis det du skriver om som gör att man faktiskt inte kunde hålla förhållandet vid liv.

    Du skriver att ni kunde ha klarat allt, men ni klarade inte det här. Ni har ännu inga barn, vilket är något som brukar lägga ännu mer krokben i ett förhållande och kräver ännu mer av de inblandade.

    Du skriver att han faktiskt sagt att han inte visste om han kunde leva som ni levde. Det är en jättestor varningsklocka.

    När kärleken undergrävs i flera år så kan allt rasa till slut och då finns ingen väg tillbaka. Ofta ingen lust att "hitta tillbaka" heller.

    Allt har inte varit bra. Ni har haft stora problem och ni kom inte igenom dem.

    Har man varit tillsammans från att man är så ung så är det nog lätt att tro att det som hände var helt magiskt, unikt och aldrig kan hända igen. Bara man är beredd att uppleva kärlek och passion så finns det betydligt mer att hämta där ute!

    Svar: Jag förstår vad du menar. Men samtidigt kanske jag inte lyckades förmedla rätt känsla då. För allt var bra. Det var kärlek. Det var passionerat i fråga om närhet. Men det var svårt att ha ett fantastiskt sexliv när det fanns smärta med i bilden. Sen i våras har han förändrats på olika sätt. Jobbet tog mer plats. Han grät för att han var ledsen att vi inte kunde vara med varandra som vi en gång varit. Och att det inte blev bättre, utan värre för mig. Men det är bra att du förstår. För jag förstår inte. För jag kände kärleken. Sen att jag tog honom för given. Ja, det gjorde jag. Tog för givet att han skulle fortsätta älska mig. Men jag gav honom all min kärlek varje dag. Varje dag. Vi bråkade aldrig. Tog hand om varandra. Och ja, nu ser jag att jag borde ha förstått. Men samtidigt som han grät sa han också att han älskade mig över allt annat. Och jag trodde att det räckte. Det gjorde inte det. Det vet jag nu.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-15 | 19:48:12
  • Jennie säger:

    Jag dör. Wow. Det är inte ofta jag gråter men tårarna bara sprutar. Min kille frågar vad fan jag håller på med, gråter till en av Johan falks filmer - nejnej svarar jag. Det är en tjej som känslomässigt skulle kunna vara jag. Känns som någon jag känner. Som en känslo-vän, typ.

    Fruktansvärt fantastiskt bra du skriver. Om inte detta väcker folks känslor till liv - så måste folk vara totalt hjärnslöa. Kan inte sätta ord på dina texter. Detta borde bli en bok. En bok som han en dag kan läsa.

    STÖRSTA KRAMEN! Ser fram emot att fortsätta läsa, hittade din blogg ikväll & kommer fortsätta läsa varenda kväll. Sådeså.

    2014-04-20 | 22:00:33
    Bloggadress: http://tulls.blogg.se
  • Jennie säger:

    OM DU SVARAR. SVARA på min blogg för här ser jag inte dina svar.

    2014-04-20 | 22:01:36
    Bloggadress: http://tulls.blogg.se
  • Zaxika säger:

    Hej!
    Jag kämpar på att komma över mitt ex som lämnade mig "plötsligt" efter 7,5 års förhållande. Det har nu snart gåt 1,5 år och det är klart att det går framåt med sorgearbetet. Men det är fortfarande tungt!
    Jag känner igen mig mycket i det du skriver, och jag/vi hade samma problem i vårt förhållande. Hoppas att du mår bättre idag. Har du nåt tips på hur man kommer vidare i sorgeprocessen så hör gärna av dig, Med vänlig hälsning Zaxika

    2015-08-13 | 12:15:26
  • karin säger:

    hej kära du. jag gråter när jag läser detta. min sambo gick ifrån mig för ett halvt år sedan och känslan har inte blivit bättre. tänker på honom från det jag vaknar till jag går och lägger mig. drömmer även om honom. hoppas det fungerar bättre för dig idag. jag önskar bara att få tillbaka honom. han har förändrat mitt liv. hittade honom sent om sider men han är min stora kärlek i livet. vad man gör vet jag inte för just nu är allt kaos.
    tack för att du skrev detta kramar

    2016-04-28 | 18:59:40

Kommentera inlägget här: