trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Bloggträff på fredag

Kategori: Allmänt

Om tre dagar är det fredag! Och då hoppas jag att så många av er som möjligt kommer till Humlegården och hänger med mig. Just nu håller jag varenda tumme och tå för att det blir ett åtminstone okej väder. I alla fall en systeryster kommer, liksom en vän. R kanske kanske kanske cyklar förbi han med. Vi får se. Huvudsaken är att vi blir en pytteliten eller jättestor och härlig grupp med människor (tjejer har jag en stark känsla av att det mest blir) som snicksnackar och äter och dricker något gott.

Min hjärna går just nu på högvarv i fråga om vad för godsaker jag ska ta med mig. Känner inte riktigt den där baklusten sorgligt nog. Hittills har jag köpt världens största burk nutella som jag tänker mig matcha med en massa "Hötorgetprutade" (läs: betala exakt det torgförsäljaren begär) bär. Därutöver ser jag framför mig hur vi bryter ett gott bröd i bästa Jesus-stil. En massa röror att smeta på brödet. Haha, så oklar picknick. Min hjärna går som sagt på högvarv men i lite konstig riktning. Tänker dock att det kanske är just det som är grejen - att det är okej med er eftersom ni redan vet hur knasig jag är. Kanske inte behöver anpassa mig och göra en förutsägbar "vanlig" picknick? :)

Tänkte be er att kommentera här i kommentarsfältet om ni vet att ni svänger förbi på fredag. (Anmälan är ej bindande. ;)) Tänkte dessutom be er som kommer att ta med något att sitta på (inser att jag inte har mycket till picknickfiltar...). Drickan kommer sannolikt vara varm, maten geggig, jag nervös till tusen och det mesta väldigt akward till en början, men vet ni, jag tror att det kan bli fint ändå. Har på riktigt ingen plan för regn än men ska fundera. Har ni några förslag på hur regn bör hanteras - eller förslag på vad som helst rörande fredag för den delen - säg till!

Någon här och där har undrat om det här betyder att jag inte kommer vara anonym längre... Jag kommer såklart att presentera mig vid namn och inte gå runt med ett skynke på huvudet - så ja, den där anonymiteten kommer nog bli mer än en aning naggad. Känns det jobbigt? Jaaa, som tusan, men jag känner bara att jag kommer ångra mig om jag inte gör det. Så - vi ses på fredag från halv fem och framåt! Minst tre timmar tänker i alla fall jag hänga där. Jag fixar lite ät- och drickbart men ni är såklart himla välkomna att ta med er grejor själva också om ni vill.

Det här blir bra! Superdupernervöst men bra!

Kommentarer

  • Tove säger:

    Okej nu bestämmer jag mig! Ska till Stockholm i helgen och det är klart jag ska se till att komma så att jag hinner vara med! Om det inte blir SVINDYRT åtminstone. Ska kolla nu :)

    Svar: YAAAAYYYY!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 12:35:38
  • Josefine säger:

    Jag kommer förbi en sväng ! Men vet ej hur länge jag stannar :)

    Svar: Hurra!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 13:12:00
    Bloggadress: http://idakristinajosefine.se
  • Camilla säger:

    Åh alltså vill verkligen men vet inte om jag vågar! Känns så läskigt att umgås med folk man aldrig träffat förut trots att alla som kommenterar verkar helt fantastiska. Så ett kanske för mig! Om jag lyckas samla till mig mod eller någon att gå med, kanske drar med mig min pojkvän trots att det känns som att sådana inte riktigt är välkomna haha...

    Så aah, kanske!!

    Svar: Ta med grabben och kom! Jag kommer vara mest nervös av alla ändå. Sitt och ät en jordgubbe helt tyst. Gört!!! Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 13:12:06
  • agnes säger:

    Jag kommer! helt ensam och säkert bland de yngsta (19) men det blir SÅ kul det här! <3

    Svar: Super!!! Du är lika gammal som mina systrar - dvs en perfekt ålder! Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 13:47:03
  • Anonym tjej säger:

    Vad mysigt! Jag jobbar två minuter från Humlegården, så kanske kikar förbi! :)

    Svar: Det tycker jag verkligen att du ska. Håller tummarna!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 14:03:27
    Bloggadress: http://sillydonut.blogg.se/
  • Matilda säger:

    Hjälp! Jag tror att jag kommer, jag med. Tycker också att det känns läskigt och väldigt främmande att träffa människor jag inte känner, och att göra det helt ensam. Men alla verkar vara så härliga och det skulle vara så fint att få träffa dig S i verkligheten. På något sätt så tror jag att det är i ett "udda" sammanhang som detta man har chansen att träffa ovanligt fina människor. Så va fasen, jag kommer!

    Svar: Men ja!!!!! Bra! Härligt! Love it!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 14:27:21
  • Sandra säger:

    Men åh!! Jag vill!! Ska kolla tågbiljetter :). Det var länge sen jag gjorde nåt lite crazy så det är nog på tiden!

    Svar: Det är helt klart på tiden!!! Hoppas, hoppas att du kommer!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 14:38:16
  • Anonym säger:

    Jag kommer :)

    Svar: Yes!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 14:47:36
  • Sab säger:

    Men åååh!! Jag vill också träffa dig och lära känna nya människor, alltid lika kul :D Fasen att det ska vara så långt mellan Gbg och Sthlm:( När tror du att du kommer hit? Hade gärna följt med på den tjej-träffen.

    Svar: Åh, ni får ha en egen träff därnere. Har just inga planer på att åka till Göteborg den närmaste tiden... Men kanske, kanske. Man vet aldrig.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 14:47:40
  • Anonym säger:

    Åh fan!!! Jag som ska åka upp till mitt föräldrahem, men jag kommer på nästa, så himlahimla bra ide och jag hoppas ni får superkul!!!!! Heja!!

    Svar: Ååh! Så synd!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 15:02:49
  • Katarina säger:

    Åh jag önskar sååå att jag var hemma i Sverige :( Hoppas ni får det trevligt :)

    Svar: Det önskar jag med!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 15:12:34
    Bloggadress: http://christakatarina.spotlife.se
  • Mathilda säger:

    Jag kommer också. Ohh läskigt som tusan men kul ju! :)

    Svar: Blir så himla glad av att höra att du kommer trots läskigheten!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 15:54:24
  • Helena säger:

    Första gången jag kommenterar... Jag vill gärna komma, ska verkligen försöka. Är ca 15 år äldre än dig o har just inga erfarenheter av det du bloggar om (annat än magproblemen då;) men vill ändå gärna träffas, för du skriver fantastiskt fängslande. Å alla som kommenterar verkar härliga personer :) Oavsett om vi ses eller ej; önskar dig det bästa av livet!

    Svar: Åh, tack Helena! Snälla kom, erfarenhet och ålder spelar ju ingen roll alls. Önskar dig det bästa också!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 17:13:06
  • Isaura säger:

    Jag vill också! Kommer nog med allra största säkerhet förbi en liten stund. :)

    Svar: Yay, hurra, jippie!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 17:33:17
  • Larah säger:

    Jag kan tyvärr inte komma,
    men jag hoppas ni får en underbar dag tillsammans,,<3


    Svar: Åh, så tråkigt, mitt dåliga val av dag spökar igen. Tack Larah.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 18:08:33
  • Cissi säger:

    Jag drar med mig en kompis och kommer :)

    Svar: Nice! Smart drag med kompisen - det hade jag också gjort!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 18:31:55
  • Tove säger:

    Hej! Jag tänkte komma förbi en stund och bidra till att fylla trettiofemårs-tbåbarnsmorskvoten... Vad ska man ta med sig förutom filt?? Och var i Humlan ses vi??/ Tove

    Svar: Härligt, den kvoten är en bra kvot! Alltså, inget särskilt och vad som helst. Specifik plats kommer!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 18:41:03
  • Sannah säger:

    Jag kommer också! Lite nervöst att träffa så många nya på en gång, blir lite blyg och tillbakadragen i stora sällskap. Men så kul och härligt initiativ från en så modig och fantastisk person att jag inte kan låta bli. :-)

    Svar: Åh, va bra! Kom, kom, kom och var både blyg och tillbakadragen. :)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 18:52:05
  • Petra säger:

    Jag planerar också att titta förbi en stund. Ska bli ytterst spännande!

    Svar: Yay! Spännande var ordet...!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 19:14:05
  • Hanna säger:

    Tänkte försöka kika förbi, får se om jag kommer ifrån pojkvännen eller om han får lov att följa med, för dit ska jag! Lite småblyg och nervös i större sällskap, men jag får väl passa på att öva på det, kommer bli otroligt roligt och häftigt!

    Svar: Småblyg och nervös är precis vad jag är också, så det passar utmärkt. Ta med pojkvännen om du vill! Bara roligt!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 19:19:37
  • Maja säger:

    Jag är nästan säker på att jag kommer (ska bara samla lite mod)!

    Svar: Samla på och kom sen!!!! :)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 20:04:13
  • Madde säger:

    Åh räkna med mig!! :)

    Svar: Jag räknar med dig!! :)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 20:04:37
  • Naz säger:

    Jag tänker komma förbi. Är lite nervös men det kommer säkert släppa :-)

    Svar: Yes, hurra, jippie! Nervositeten är galen, men strunt i den bara! ;)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 21:11:57
  • I säger:

    Önskar verkligen Finland var närmare Stockholm just nu. Skulle gärna ha kommit, umgåtts, träffar nya underbara människor och gett dig en stor kram. Jag är med i tankarna iaf, och önskar er en underbar kväll <3

    Svar: Tack snällaste du!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 21:39:15
  • Caroline säger:

    Jag kommer. Dock inte 16.30, kommer nog lite senare (45 min senare kanske).

    S - kan du inte sätta dig vid kungliga biblioteket, på baksidan av biblio om jag står med svampen i ryggen. Vid den här glasgrejen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Kungliga_Biblioteket_%281%29.jpg


    Kan du inte ha typ en ballong också? Eller nått så att man hittar rätt?

    Om ni sätter er ngn annanstans - skriv gärna det i bloggen så att man kan hålla sig uppdaterad. :) Och man kan ju även skriva en kommentar i bloggen om man inte hittar så kan ngn i sällskapet möta upp personen vid typ spymlan eller nått.

    Svar: Glasgrejen är bra - det kanske blir där vi hamnar till slut - ska gå runt hela Humlan och hitta det bästa stället. Och yes, yes, yes på allt du skriver. Bra, bra, bra!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 21:39:58
  • F säger:

    Åh jag önskar att jag kunde. Bor i Norrland så det blir svårt... Följt dig sedan start så ska ha er i tankarna på fredag :) Lycka till. Kommer bli kanon det där!

    Svar: Norrland är långt bort... Hoppas också på kanon!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 22:10:11
  • Julia säger:

    Jag och min vän dyker förbi vi krigar just nu med att läsa igenom bloggen från dag ett, kan bli tight!!

    Jag längtar faktiskt, hon också!!!

    Svar: Åh, fina er. Dyk upp, dyk upp!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 23:14:15
  • Terese säger:

    Jag kommer! Men.. humlan är stor, vi måste ha en specifik plats, haha annars kommer jag virra runt som tusan.. Vi kan ju inte direkt smsa varandra heller :)

    Svar: Yes!! Lovely! Specifik plats kommer!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 23:51:52
  • Sarah säger:

    Åh vad jag önskar att jag bodde närmare så att jag kunde komma! Men Karlskrona ligger lite långt bort. :(

    Svar: Åh, ja, det är lite långt, helt klart. ;)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 00:09:34
  • Anna säger:

    Du är så modig! Jag önskar att jag kunde komma bara därför, men det är över 60 mil till Sthlm så det går inte.

    Svar: Åh, tack! Och ja, det är en smula långt du. ;)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 06:13:21
    Bloggadress: http://annanosslin.wordpress.com
  • Malin säger:

    Jag vill komma så jag hoppas att jag vågar (och att det inte regnar!) Men som några har skrivit kan du väl välja en lite mer specifik plats i Humlegården, så att en känner sig lite mindre vilsen?

    Svar: Våga! Och be för sol. Mer specifik plats kommer!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 07:33:05
  • Ingela säger:

    Vilken tid siktar du/ ni på?

    Svar: Från 16.30 och framåt!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 09:20:17
  • Demi säger:

    Jag kommer självklart!!

    Svar: Wohooo! Jag har faktiskt mött dig på väg till jobbet en dag för flera månader sen. Helt sjukt, men sant.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 09:39:06
    Bloggadress: http://demi.chic.se
  • Carro säger:

    Jag kommer! Tar med min syster som är 19 också som har läst ikapp bloggen på en vecka ;) ska bli så kul och jag är så nervös men det ska nog gå bra :)

    Svar: Åh, härligt!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 10:04:42
  • Sofia säger:

    Åh vad pirrigt! Jag kommer förbi, alldeles själv, men det blir nog lite senare än 16.30. Hoppas ni är kvar då!

    Svar: Jag är kvar. Sååå modigt att komma själv!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 11:12:27
  • S säger:

    JAG KOMMER! :)

    Svar: Oh yes!!!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 11:16:13
  • Louise säger:

    Jag och syrran kommer!

    Svar: Kalasbra!!!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 11:16:37
    Bloggadress: http://nattstad.se/louisemjonsson
  • Emilia säger:

    Jag kommer! :D FAN vad kul det ska bli!!!

    Svar: Wiho, super!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 11:32:44
  • Elena säger:

    Jag kommer också, även om det är lite läskigt :)

    Svar: Superduper!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 11:38:30
  • Matilda säger:

    Jag tror jag och mina två tjejkompisar kommer förbi en snabbis bara för att hälsa och kramas och prata lite! Kan du säga tiden igen?

    Svar: Från 16.30 och framåt!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 12:53:41
  • Matilda igen säger:

    Tror förresten att jag är en av dom yngsta på mina 14 snart 15 år hehe

    2014-08-13 | 12:54:26
  • Mika säger:

    Kommer :)

    Svar: Yey!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 16:54:17
  • Louise säger:

    Weee! Kul initiativ! :) Jag kommer troligtvis och tar nog med mig någon.

    Svar: Braaaaa!!!!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 17:16:18
  • Julia säger:

    Jävla skit alltså, jag jobbar då. Bor även i Uppsala så innan jag hunnit fixa mig någorlunda och tagit mig till Stockholm så har ni säkert redan gått...
    Hade varit så HIMLA KUL att få träffa dig, har läst bloggen sen dag 1. Förhoppningsvis styr du upp en till träff om denna blir lyckad. Hoppas! Ha så himla skoj nu, du din fina människa. Kram.

    Svar: Jag ska styra upp en till träff. I höst. Lovar. Är där till halv åtta iaf om du ändrar dig! Kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 19:59:47
  • Andrea säger:

    Jag kommer, om jag inte känner att första veckan på nya jobbet krävt all social energi! <3

    Svar: Kom och var osocial då! Ät en jordgubbe i tysthet! Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 20:28:32
  • Sara säger:

    Ogillar stora folksamlingar, men oj vad jag önskar att jag hade bott närmare och kunnat komma! Du och alla här inne verkar ju hur toppen som helst!
    Jag kommenterar inte här så ofta, men jag har läst din blogg sen i höstas och det skulle varit så underbart att få ge dig en kram i verkligheten. :)

    Hoppas ni får en fantastiskt fin sommarkväll!

    Svar: Haha, jag avskyr stora folksamlingar... Åh, jag känner kramen härifrån. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 20:50:16
    Bloggadress: http://helgur.blogg.se
  • Astrid säger:

    Jag kommer tillsammans med en kompis! Dock jobbar jag till halv fem så kanske är där till halv sex, hoppas det är okej :)

    Kram / Astrid

    Svar: Det är såklart jätteokej fina du!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-14 | 06:52:00
  • Isa säger:

    Jag kommer absolut, bara min dumma förkylning hinner gå över!

    2014-08-14 | 08:53:00

Kommentera inlägget här: