trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 279

Kategori: Allmänt

Allt och inget

Sitter utanför ögonakuten och väntar på en lillasyster. Hon har en massa trassel med de där ögonen. Usch pusch, stackars fina lillasyster. De senaste åren har hälsan i min lilla familj trasslat oändligt mycket mer än vad som känns rimligt. Det är järnbrister, för höga järnnivåer, ögonsjukdomar, förstörda knän, höfter och ryggar, ledbesvär och tarmsjukdomar. Ett jävla aber är vad det är - även om jag vet att det hade kunnat vara himla mycket värre.

Igår hade jag i alla fall en fantastisk dag. Tog bussen hem från landet tidigt. Iklädd olika klädesbidrag från systrar, smink från en kusin och en cool flätfrisyr fixad av en annan kusin, som offrade sin skönhetssömn för att skapa denna uppsättning. Världens bästa kusiner och systrar har jag - no doubt. Väl framme i stan mötte jag upp R. Åt lunch. Vandrade på stan. Låg i en park och lekte sexton bast igen. Oh, happy days.

Vid middagstid pyste han iväg på födelsedagsmiddag med sin familj och jag tog tunnelbanan till söder för att möta upp min morbror. Min kloka, fantastiska, inspirerande morbror. Vi satte oss på en bar/restaurang nere vid vattnet i Hornstull och drack drinkar. Hahaha. Cool morbror har jag. Jäkligt cool. Drack jordgubbsmargerita och whiskey sour och mofflade jordnötter alltmedan disco-, pop- och soulmusiken fick människor runt oss att dansa vilt där på bryggan. Bra kväll. Väldigt bra kväll.

Vid tio mötte jag lite halvlullig upp R vid centralen. Kände mig absolut kalasglad. Humöret var som en felfri Macarena och i mina lurar spelades "The Big Bang" med Rock Mafia. Skönt gung, skönt humör, skön kille. Livet kändes där och då helt jäkla perfekt. Vi åkte hem till mig. Och vi hade det kalas. Haha. Det är inte som att vi gör eller säger något särskilt. Vi bara är. Men det är så gudomligt härligt.

En annan sak som är gudomligt härligt är alla era fantastiska kommentarer på mitt föregående inlägg. Nervös till tusen klickade jag mig in på bloggen när jag såg att de första kommentarerna hade trillat in och oj, vad glad jag blev. Glad och absolut skräckslagen. Men hörni. Det är klart att vi kör! Hurra vad många härliga människor vi kommer att få ihop! Det är högst oklart vilken dag bara... Många skilda uppfattningar om den saken vilket gjorde en people pleaser som mig rådvill. Jag ska höra med systrarna vilka jag definitivt kommer tvinga att vara där som skyddsnät... Skyddsnät är key. Absolut key för en nervös typ som mig.

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Pick-nick nu på fredag? Från kl 17 i Humlan? Alla kommer ju inte kunna samtidigt ändå oavsett vilket datum det blir. :)

    2014-08-04 | 12:29:41
  • Anonym säger:

    Håller med Caroline :) någon som vill mötas upp i slussen och ha sällis?

    2014-08-04 | 13:19:39
  • emma med litet e säger:

    testa att göra en doodle som folk kan gå in på och bocka i vilka datum de kan, så tar ni helt enkelt det där flest kan!

    2014-08-04 | 13:27:28
  • Helena säger:

    Har följt din blogg sen du började skriva och är så glad över din utveckling. Jag själv blev singel för tre veckor sen men tycker det är med skräckblandad förtjusning att börja dejta igen.

    Ta en dag som passar dig, sen få resten bara hänga på :)

    2014-08-04 | 15:24:08
    Bloggadress: http://helenalind.wordpress.com
  • Johanna säger:

    Åhhhh, ska du ta med dig dina underbara syrror också! Är liiiite avis på er Stockholmsbor. Vilken helt underbar och magisk träff ni kommer att skapa!

    2014-08-04 | 16:22:21
  • Cilla säger:

    Kan bli en häftig upplevelse. Kommer du att ge dig till känna eller ska alla gå omkring och gissa vem som är S?

    2014-08-04 | 16:29:15
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/missmacahan

Kommentera inlägget här: