trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 285

Kategori: Allmänt

Jag älskar dig och att vara ett par

R och jag. Vi har sagt "jag älskar dig" till varandra. Det var han som började. Så vill jag minnas det i alla fall. Ja, jag vet. Vi sa det alldeles för tidigt. Alldeles för brådmoget. Förmodligen innan vi ens vet. Förmodligen innan vi ens vet om vi verkligen älskar. För inte kan man veta sånt efter bara en månad? Eller kan man det? Allt jag egentligen vet med säkerhet är att jag från djupet av mitt hjärta både vill och en dag snart, snart kommer att älska honom. Älska honom innerligt. Kanske gör jag det redan, bara att skyddstrådarna håller i mig lite hårdare än vad jag egentligen önskar. Trots det sa jag häromdagen orden. "Jag älskar dig, R." Och vet ni. Även om jag nu ifrågasätter och analyserar dessa ord, kändes det hundra procent rätt där och då. Det fullkomligen pulserar i kroppen av känslor för denna människa. Han har nästlat sig in djupt under mitt skinn och naglat sig fast.

Just nu ligger jag i sängen med en kopp te i handen och tittar på honom. Sovandes, med täcket virat runt sig på ett märkligt sätt och med en papperstuss instoppad i näsan ligger han där. För ja. Den där kalasförkylningen jag skrev om i förrgår, den har lämnat mig och satt klorna i honom nu. Herre, vilket dåligt samvete jag har för detta. Usch. Idag ska vi fylla mammas bil med snorpapper och åka och hälsa på hans familj. Ratsch säger det - plåstret åker av fort nu. Igår var min ena syster här och åt godsaker hela kvällen. Det är som att vi är på turné där vi vill visa hela världen att det är på riktigt. Nu är det vi. R och S. En pojkvän och en flickvän. Två personer som hör ihop. Ett par.

Kommentarer

  • GC säger:

    Låter så bra det du säger kära S. Det där gamla ordspråket "Efter regn kommer solsken" har visat sig stämma :)

    2014-08-10 | 08:56:41
  • A säger:

    Ler stort för mig själv på tunnelbanan när jag läser dina inlägg och hur lycklig du verkar ha blivit!Följt dig sen du startade. Så glad för din skull trots att vi inte känner varandra! Önskar dig all lycka med R och allt annat.

    2014-08-10 | 10:35:41
  • Emma säger:

    <3

    2014-08-10 | 11:22:54
  • S säger:

    känner igen mig så mycket, jag och min C gick de också fort för. Men de var ju så rätt alltihopa.
    Vi träffades via en app på sommaren. Efter bara nån dejt insåg vi hur vi passade, så efter tredje dejten var vi som fastklistrade.
    Blev pojkvän, flickvän efter en månad nästan exakt. Sen om de va strax innan eller strax efter sa vi jag älskar dig. De va han som sa de först. Jag sa de morgonen därpå eftersom jag blev så överrumplad. Hade aldrig hört dom orden tidigare från en kille i ett sådant sammanhang.
    En helt obeskrivlig känsla.
    jag och C är på riktigt. Det har varit sann kärlek,
    även om vi trodde att vi älskade varandra där och då, så är de ju inte att jämföra med vad man växer in sig i senare. Den där djupare kärleken.
    Men de betyder inte att det är för tidigt för er, nejnej jag känner i hela kroppen att vi kommer vara lyckliga tillsammans länge länge.
    så glad för dig. Så kul att läsa andras lyckliga historier :)


    Svar: Åh, va underbart!!!!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-10 | 11:35:11
  • E säger:

    Så glad för din skull. Men jag förstår din tveksamhet, för precis som melissa horn sjunger; hur ska man älska nån som älskat nån förut.
    Vissa fastnar längre in, man älskar på olika sätt. Jag hoppas ni blir riktigt lyckliga ihop och att han ger dig sån kärlek som får dig att glömma hur kärlek känts tidigare.

    Svar: Tack E!!! Det hoppas jag också. Och det känns faktiskt så just nu.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-10 | 14:28:04
  • Charlotte säger:

    Inte för tidigt om det känns rätt. Jag och min pojkvän sa jag älskar dig till varande efter en månad (han först! Haha!) och vi har varit tillsammans i 4 år :)

    2014-08-10 | 14:45:18
  • Charlotte säger:

    Inte för tidigt om det känns rätt. Jag och min pojkvän sa jag älskar dig till varande efter en månad (han först! Haha!) och vi har varit tillsammans i 4 år :)

    Svar: Åh, perfekt - så skönt att höra!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-10 | 14:45:22
  • Magdalena säger:

    Hej! Vad roligt att ha få följa dig på den här resan och att du är lycklig igen. Jag är så nyfiken på om din kille vet om bloggen och läser den?

    Svar: Han vet om den, men läser inte. Han vill absolut inte se adressen. Det är ganska skönt faktiskt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-10 | 14:50:57
  • A säger:

    En dag, en vecka, en månad, ett år. Vem har bestämt vad som är rätt eller fel? Vem har bestämt hur vi ska känna och när vi ska känna det?
    Vi sa det också tidigt och vi håller än! Vi flyttade ihop tidigt och vi gjorde mycket "för tidigt". Det spelar ingen roll för livet är NU, inte sen, man vet aldrig när det är försent!
    Njut nu kära du! Jag blir varm av dina lyckliga inlägg <3

    Svar: Åh, va skönt att höra!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-10 | 15:43:35
    Bloggadress: http://www.ivfresantillettbarn.wordpress.com
  • Jennie säger:

    Tredje gången jag träffade den här galna grabben sa han att han älskade mig. Han bodde dessutom på andra sidan jorden. Jag bara skrattade och sa, visst, du känner inte ens mig. Sen dansade vi ut i natten och nu är vi gifta.
    Det finns inget 'för tidigt' att säga att en älskar någon! <3

    Svar: Åh, va härligt!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-10 | 15:54:10
  • Mia säger:

    Känns de rätt så känns de rätt, då spelar det ingen roll om det är tidigt eller inte.
    Länge leve kärleken! <3

    2014-08-10 | 20:28:04
  • Hanna säger:

    Så otroligt glad för din skull, dina inlägg strålar verkligen och du verkar vara så lycklig! Grattis fina S!

    2014-08-11 | 00:30:11
  • Anonym tjej säger:

    Helt underbart! Och det här med tid och regler - i kärlek finns det inget sådant. Det handlar bara om känsla. Stor kram!

    2014-08-12 | 10:29:16
    Bloggadress: http://sillydonut.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Efter en blick var vi fast, efter ett leende förlorade, efter en helg ett par, efter en vecka sa han "jag älskar dig" och jag sa det tillbaks. Efter mindre än ett halvår flyttade ihop.
    Det jag kände den första tiden var lika äkta som det jag känner nu, bara det att det stillnat och djupnat.

    Så var inte rädd, känn dig älskad och njut. Lev i vetskapen att man aldrig vet vad morgondagen bär. <3

    Svar: Åh, va fint. Tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 20:56:57
  • Emeli säger:

    Jag och min man sa det oxå efter drygt en månad. Kände redan under vår första date att denna mannen kommer jag att gifta mig med och den 3 augusti i år firade vi vår första bröllopsdag❤️ Är det rätt så är det rätt😊
    Så glad för er skull! Håller tummarna för en solig fredag så ni får er picknick i parken. Kram gumman!

    2014-08-13 | 23:13:38

Kommentera inlägget här: