trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 296

Kategori: Allmänt

Haren och vargarna
Sitter i hotellets foajé. En hel massa människor - kollegor - sitter ute på terassen och pratar i klungor. Jag gick ut bland dem. Kände mig som en hare bland vargar. Såklart var det absolut ingen mer än jag själv som uppfattade det så, men ändå. Känslan är ändå alltid där. Snart är det mat. Sitta runt ett bord. Prata med människor som mer eller mindre måste prata just med dig för att du råkar sitta där. Bra, bra. Det är lättare så. Fan, va jag är knäpp. Asknäpp ju. Typ helt kocko. Borde inte släppas ut-knäpp. Ja, gudars, vad ska det bli av mig och mina hjärnspöken..? 

Kommentarer

  • Emeli säger:

    Jag funkar precis likadant... så tänk på att åtminstone någon till på den där middagen säkert känner exakt samma sak. Du är kanske ensam ikväll men du är aldrig ensam för vi är fler i samma båt❤️ Kram

    2014-08-21 | 20:38:51
  • Rebecka säger:

    Första gången jag kommenterar, men måste ju bara säga att du är inte knäpp! Du, jag, emeli ovan och sååå många andra känner så där, antagligen för ofta, och i onödan, för det blir ju ofta så bra ändå! Och när det inte blir det så tar det alltid slut förr eller senare ;)

    2014-08-22 | 01:12:05
  • Jessica säger:

    Du är nog normalare än du tror. Jag känner exakt likadant och kommer förmodligen ha liknande kollegor om något år när jag är klar med juristutbildningen. Hoppas branschen inte är riktigt så illa som det ryktas om...

    2014-08-22 | 06:34:19
  • hejasaga.blogg.se säger:

    Brukar känna likadant.

    2014-08-22 | 12:32:21
    Bloggadress: http://hejasaga.blogg.se/
  • Betryckt säger:

    Märkligt att det är fler av oss som känner likadant. Hur kommer det sig? Egentligen? Fan. Varför ska det vara så svårt att leva, få andas och vara åtminstone någorlunda lycklig?

    2014-08-22 | 18:25:07
    Bloggadress: http://betryckt.blogg.se

Kommentera inlägget här: