trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 298

Kategori: Allmänt

Åh, ljuvliga lördag

Lördag idag. Åh, fantastiska lediga lördag. Undrar om jag någonsin kommer att ha någon annan favoritdag än just lördag? Inte för att fredag är så dum den heller, men jag undrar om jag någonsin kommer att studsa ur sängen måndag morgon och tänka: yes, måndag är äntligen här! R är lite så. Han älskar måndagar. Han älskar att traska till jobbet en krispig måndagsmorgon och veta att hela veckan ligger framför honom. Jag ryser lite bara vid tanken. En hel jäkla vecka innan helg. En hel jäkla vecka av sena jobbkvällar, dödströtta mornar och hetsiga träningspass som tar mer energi än vad de ger.

Alltså. Jag förstår att jag uppfattas som negativ nu. Verkligen. Men kanske är det bara så att jag äntligen har fått saker på plats i mitt liv. Fått saker på plats och därmed också börjat vilja ha mer av det där livet. Målet är inte längre att bara ha en okej dag - jag vill ha en helt fantastisk dag! Jag vill ha en superdupermegaunderbar dag. Inga halvmesyrer. Det är ett problem. För halvmesyrer känns som just det de flesta kallar vardag. En radda dagar som är helt okej, varken mer eller mindre. Gaah, jag vill ha sprakande fyrverkerier, brinnande engagemang och ett inre som dunkar av glädjekänslor. Jag vill komma till jobbet uppfylld av ansvarskänslor och iver.

Det jobbet jag har nu skulle kunna bli så. Det tror jag verkligen. Men av någon anledning så släpps jag bara inte in. Det känns som att jag på ett socialt plan är accepterad och omtyckt (nåja, av många i alla fall) men att den där arbetsmässiga biten totalt saknas. Jag vill också behöva springa ut från ett rum för att ta ett viktigt samtal, jag vill också slita mitt hår över en besvärlig klient. Haha, detta låter ju helt sjukt men jag vill verkligen inte ha ett jobb som bara är ett "jobb" dit man går och gör sina timmar och sen går hem. Jag vill ha ett jobb som engagerar hela mig och får mig att vilja kämpa, slita och köra in i kaklet om det är vad som behövs.

Ja. Det var dagens reflektion. Född ur en himlans massa diskussioner om höger och vänster med diverse kollegor - både nyktra och på pickalurven. Nu - frukost. Chokladcroissanter here I come!!!

Kommentarer

  • Nathalie säger:

    Hej kära S,
    Jag kanske inte kan skriva som du, sådär vardagligt fint och vackert. Mina ord kanske inte berör dig så som dina berör mig. Men kanske, bara kanske, hittar du något bland mina dikter (länk finns ovan) som träffar just dig. Vad vet jag.

    Jag vet bara att det vore fint ifall du hittade något som talar till dig. För dina ord har talat till mig så många gånger sen du startade den här bloggen och jag skulle vilja ge något tillbaka till dig.

    Svar: Det är såklart jag vill läsa Nathalie. Men länken fungerar inte? Kan du skriva den igen?
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-23 | 11:15:04
    Bloggadress: http://https://www.poeter.se/Medlem?author_id=47204
  • Nathalie säger:

    Märkligt, prova denna: https://www.poeter.se/Medlem?author_id=47204

    Det blev tydligen ett http:// för mycket tidigare. :-)

    2014-08-23 | 17:46:35

Kommentera inlägget här: