trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 300

Kategori: Allmänt

Skit och missförstånd

Jag har haft en jävla skitdag på jobbet idag. Eller. Nej. Det är inte sant. Jag har träffat många härliga kollegor och skrattat mycket. Men. Jag har också fått ett jävla skitbesked. Ett skitbesked som förvisso inte är definitivt men som ändå känns helt jävla för jävligt. Jag sitter i en sån där rävsax där jag återigen inser att jag har varit godtrogen, kämpat, slitit och gett mitt allt utan att få ett skit tillbaka. Fan vad arg jag är.

Så. Efter jobbet träffar jag R. Kanske den enda som hade ens en chans att ljusa upp denna djävulskap. Och ja. Han ljusar upp. Han ljusar upp det mesta och gör att det onda, plågsamma, irriterande, skrämmande och jobbiga trycks långt bort. Han är magisk.

I vart fall. Jag tar mig hem. Springer genom regnet och blir dyngsur. Har en fin kväll med R och livet känns ändå helt okej. Så går jag in på bloggen. Tänker mig skriva några rader denna trehundrade dag. Tänker mig skriva några rader om att även om saker och ting går åt helvete - jobb, ekonomi, hälsa, sjukdomar och annat sattyg - så finns det så mycket annat i livet som gör det värt det. Annat som gör det värt att kliva upp varje morgon och möta dagen. För mig är det, och har alltid varit, människorna i mitt liv som gör det värt det. Människorna som utgör min familj, min släkt, mina vänner och mina kollegor. Det är dem som får mig att skratta, det är dem som får mig att vilja leva.

Men så. Vad ser jag i den där himla kommentarslistan? Jo, flera utläggningar kring hur bedrövligt det är att jag tror att alla vill ha en man, att alla vill träffa någon och hur jag minsann inte ska komma och berätta hur man bäst dejtar bara för att jag har träffat någon. Men alltså. HALLÅ?! Hur kan ni tolka det där inlägget så? Jag ber om ursäkt för att mina ord ens är i närheten av att kunna uppfattas så som ni skriver, det gör jag verkligen, men på riktigt - varför i hela världen skulle jag tycka så?

Jag vet inte varför jag inte lyckades förmedla det förut, i våras, men jag lovar er att jag aldrig hade velat eller vågat börja dejta om jag inte på riktigt hade känt en förändring. En förändring i mig själv. En förändring där jag kände mig glad helt på egen hand och faktiskt på riktigt började finna min egen ursinniga styrka som ditintills hade gömt sig långt inne i bröstet.

Klart som korvspad att en partner inte är vägen till lycka. Klart som korvspad att ett brustet hjärta inte läks av att kasta sig ut och försöka träffa någon ny. Klart som korvspad att inte alla vill träffa någon utan är helt och fullt kalaslyckliga i sitt eget sällskap. Jag var på god väg dit. På god väg. Men så. Av en slump och inte alls med meningen ramlade jag in i R. Jag letade inte, jag saknade inte en pojkvän. Men helt plötsligt stod han där. Vi skulle ta en drink och om jag ska vara helt ärlig hade vi tänkt oss LIGGA. Ja, ni läste rätt. Vi hade tänkt ligga och inte så mycket mer. Kåt som en brunstig ko snurrade jag upp R på Tinder och hastigt och lustigt bestämde vi oss för att ses. Att jag skulle falla pladask var inget mål. Det var ju till och med något jag på riktigt inte ville, något jag försökte undvika in i det sista.

Allt jag ville med mitt förra inlägg var att ge lite skojiga tips på hur man kan tänka OM man har lust att chatta och kanske träffa lite nya mänskor. För ni anar inte hur många som har frågat mig just det. Tio personer bara på picknicken frågade och därtill kan läggas många frågor både på blogg och mail. Det jag har skrivit är inget facit. Det är inga pekpinnar. Det är bara lite skojiga tips på hur man kan tänka om man känner att man har kört fast och inte riktigt vet hur man ska göra. Jag är ledsen om ni inte uppfattade det så. Det är jag verkligen.

Så. Nu var i alla fall den frustrationen ute. Skönt. Himla skönt. Nu ska jag bara överleva morgondagens stålbad. Åh, dagens händelser bådar inte gott för i morgon kan jag säga. Inte ett dugg jävla gott. Jaja. Vi får se vad som händer. Kanske sadlar jag om och blir dejtingcoach istället...? ;)

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Jag tycker det var ett jätte bra inlägg! Man är oftast i behov av närhet och bekräftelse! Jag fattade precis vad du menade! :)

    2014-08-25 | 22:42:10
  • Åsa säger:

    Håller tummarna att det går bra imorgon, vad det än är som händer!
    Och strunt i såna kommentarer, tala om att vilja misstolka.
    Kram fina!

    2014-08-25 | 22:59:09
  • Stina säger:

    Men jösses, förstår inte hur man kunde få dejtingtipsen till att du tror att alla vill ha en kille och att vägen till lycka går genom en pojkvän. Tycker snarare de som kommenterat så läser in mycket eget i texten. Vidare så kan jag förstå känslan av att tycka och tänka om en text eller en människas beteende (här och nu om dig och din nya kille i förhållande till självständighet och lycka), men sättet att uttrycka sig på där man säger att "men visst du förtjänar all lycka gud vad härligt, MEN det är ju lite tidigt alla söker ju lycka på olika vis..." (typ!) känns lite shaming. Som en gliring om att man borde bannemig inte behöva en man för att vara lycklig och känna sig hel. Individualism hej och hå, var stark, blomma och allt det där solo. Såklart ska man kunna stå på egna ben och inte hänga upp hela sitt liv på en annan människa, men nära och djupa relationer är inget märkligt att vilja ha i sitt liv. Tycker den som kommenterar framställer sig som lite starkare, lite bättre och lite klapp på huvudet. En påse bajs-grejen som hannah & amanda skulle säga, ni som har lyssnat på podden eller läst the golden year fattar. Hett tips till folk för övrigt! I love hannah & amanda.
    Ett annat hett tips är boken hemligheten - från ögonkast till varaktig relation av dan josefsson. Bygger på anknytningsteori, lättläst och man får lite mer förståelse för ens eget dejting/förhållandebeteende. Tinder on babes!

    2014-08-25 | 23:13:01
  • Tove säger:

    Styrkekram, allt blir bra i slutändan!

    2014-08-25 | 23:29:56
  • Emeli säger:

    Skit i sura människor. De hittar fel på allt.
    Lycka till imorgon! Det är du värd😊 Kram

    2014-08-26 | 00:03:29
  • Eva säger:

    Det kommer alltid finnas dem som ska klaga och över analysera allt.. har man följt din blogg så borde man förstå att du bara menar väl ..skit i surkarten 😄💖

    2014-08-26 | 00:25:46
  • emma med litet e säger:

    Sura kommentarer säger ju mer om personen som skriver än om texten de faktiskt kommenterar. Om man har en ärlig icke-dömande åsikt som man vill få fram kan man ju göra det på ett trevlig sätt, men surisar är bara surisar och precis som sura karameller är det bara att bita hål i dem så de försvinner!

    2014-08-26 | 08:36:52
  • agnes säger:

    jag tycker förra inlägget var jättekul och bra! verkligen! stora kramar till dig<3

    2014-08-26 | 08:38:12
  • GC säger:

    Du vill ju oss bloggläsare så väl, så ett tips från dig om något är bara kul. Det må vara Tinder eller recept, typ. Försök att ta det lugnt idag. Det snurrar för mycket i huvudet på dig. Andas djupt och sänk tempot. Kram rara S :)

    2014-08-26 | 08:58:41
  • ingela säger:

    Men vad fasen! Om man nu inte tycker att det inte rör en, att man inte är ute efter en man..då är det väl bara att inte bry sig om just det inlägget? Hur kan man ta det personligt om det inte passar in på en?
    Att folk orkar

    2014-08-26 | 10:49:53
  • Stina säger:

    För övrigt skulle det vara roligt att ta del av fler av dina recept och favvomåltider! Om du nu gillar att skriva om sådant. Gärna kort och koncist förklarat, gillar jag, att man kommer snabbt till kärnan och märker om det är ett recept i ens smak :) Du verkar vara grym på matlagning!

    2014-08-26 | 13:14:06
  • M säger:

    Efter att ha läst ditt inlägg igår gick jag in på Tinder (som jag "lagt ner") och hade en jävligt kul konversation med en söt kille. JAG var så himla kul! Jag slängde ur mig en massa knäppa saker utan att analysera och han nappade på det. Det gav mig en kick, och indirekt var det tack vare dig. Bara så du vet. Du är grym S, fortsätt inspirera. Puss!

    2014-08-26 | 14:04:12
  • Elin säger:

    Beroende på vilken sits man sitter i så tolkar folk saker och ting olika :) Synd att folk bara MÅSTE anmärka såna saker, eller om man nu ska kommentera något kan man ju göra det lite snyggt. Det är väl bara bra om du vill ge några tips till hur man ska gå tillväga, tycker jag!

    2014-08-26 | 14:38:27
  • Dazzi säger:

    Kommenterar aldrig här, men känner att jag måste skriva detta; Det är verkligen typisk osäkra människor som bara MÅSTE leta fel. Hur orkar man ens? Gosh..

    2014-08-26 | 16:37:02
  • v säger:

    ja, fast det var bara typ 2 st som klagade. så ni överreagerar.
    man ska inte behöva tillfredsställa alla. och S ska inte behöva be om ursäkt. ta det lugnt, liksom.

    förresten, om denna blog inte ska handla längre om dessa 365 dagar och om hur man tar sig igenom en break-up så tror jag att S kommer få negativa kommentarer ibland.

    då läsare brukar ifrågasätta allt. från köttätande till att en röker, festar, flyger etc etc.
    vilket är löjligt. men det händer ju.

    och om 2 sådana kommentarer påverkar dig så mycket så är det kanske inte bra för dig? eller så ska man bara lära sig att koppla bort det.

    det hoppas jag att du kan!

    :)

    Svar: Du har så rätt. Jag ska erkänna att två kommentarer absolut räcker för att påverka mig, ett ord räcker nog för att påverka mig. Inte en toppenegenskap, men så är jag. Att få negativa kommentarer är helt okej - bara jag får bemöta dem som jag vill och känner för! ;)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-26 | 17:59:39
  • Mia säger:

    Jag håller med Emma och att det säger mer om personen som skrivit negativa kommentarer än om dig.

    Du är grym, och även om du haft en dålig dag, så kan jag på något sätt ändå se glittret i dina ögon på andra sidan skärmen!

    Kram

    2014-08-28 | 01:08:01

Kommentera inlägget här: