trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 301

Kategori: Allmänt

Fast tjänst och sesamfrön

Crisis averted. Efter ett helvetiskt dygn där jag på riktigt var övertygad om att jag skulle förlora jobbet (det vill säga inte bli erbjuden fast tjänst) berättade min chef äntligen att jo, nu hade de bestämt sig för att låta mig stanna. Ja, känslan är lite att jag får vara kvar på nåder, men alltså, jag får ändå vara kvar. För nu får det vara tillräckligt. Helt och fullt tillräckligt.

Nu står jag i köket och är precis i färd med att hacka grönsaker till en tonfisksallad. I somras gjorde jag och R en kalasgod tonfisksallad som jag på riktigt inte har en aning om hur vi gjorde. Bra minne. Jag vet i alla fall att det var grönsaker, tonfisk, lime och sesamfrön... Sesamfröna rostade jag i en stekpanna med en dutt honung och en massa flingsalt. Gud, det var stört gott. Tips, tips.

Over and out.
S

Kommentarer

  • M säger:

    Gud vad skönt. Grattis!!! Du har lyckats övertyga dem att du är värd att få fast arbete där. Va stolt över dig själv :-)

    2014-08-26 | 20:14:07
  • Sandra säger:

    Grattis!! :D
    Fick oxå ett positivt besked angående tjänst/jobb. Tummen upp till ALLA tjejer som tragglar på oavsett jobb och status. Känner att jag skulle vilja lyfta fram fler tjejer/kvinnor i mitt yrke, för fan vad vi också kan alltså.

    2014-08-26 | 20:48:59
  • Sofia säger:

    Hurra hurra grattis till fast anställning!!! Så kul och skönt för dig! /S

    2014-08-26 | 20:49:11
  • Greta säger:

    Fetegrattis!!! Gud vad skönt det måste kännas :)

    2014-08-26 | 21:45:40
  • Matilda säger:

    Stort grattis till din fasta anställning!!!!!!! Vad skönt att det löste sig. Tänk för 6 månader sedan då allt föll isär, och så idag. Helt fantastiskt vilken personlig resa en person kan göra på på så kort tid :)

    ps. pröva en dutt sesamolja i dressingen! mmmm.

    2014-08-26 | 21:54:44
  • Lina säger:

    Grattis! Glad för din skull! :D

    2014-08-26 | 22:21:09
  • Caroline säger:

    Åh. Så fantastiskt skönt. Jag kan dock tycka att de ska vara glada att ha dig! Och byråer är överlag rätt cut throat (LAS? Was is das?) så om du inte presterat och varit en sådan person de vill ha/behöver så hade du inte varit kvar. Men varför känner du att det är på nåder? Försök strunta i känslan. Du förtjänar ett himla break. Och se det så här - du har fast jobb, snart (årsskifte) får ni väl löneökning, du har kollegor du skrattar med/som garanterat uppskattar dig, du har R. Och du har 300 dagar bakom dig och, om jag får säga det själv, himla trevliga läsare/som ett tjejnätverk runt dig.

    2014-08-26 | 22:27:38
  • GC säger:

    Va bra. Grattis. Ha det nu så trevligt i helgen med R :)

    2014-08-27 | 00:06:03
  • Jessica säger:

    Grattis va roligt! :D Jag blir så glad för alla som får tillsvidaretjänst de är verkligen inte de lättaste idag när alla är rädda för att anställa (eller jag känner det som att de är rädda för att anställa) Så Grattis igen!
    Sesamfrön är hur gott som helst till lite av varje har jag kommit på :) Tack för tipset

    2014-08-27 | 08:14:23
    Bloggadress: http://lifetale.blogg.se
  • angelica säger:

    Men grattis!! :D

    2014-08-27 | 09:42:14
  • Cissi B säger:

    Stort grattis!! :)

    2014-08-27 | 11:41:53
  • Natalia säger:

    Grattis! Mycket välförtjänt anar jag!

    2014-08-27 | 12:48:09
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • Cissi säger:

    Grattis!! :D så skönt för dig!! :D <3

    2014-08-27 | 13:12:29
  • Anna säger:

    Vad roligt Sara! Jag fick också veta igår (dvs samma dag som du) att jag blir erbjuden fast tjänst där jag har haft vikariat i nästan ett år. Heja oss, vi är så jäkla grymma!

    2014-08-27 | 14:53:42
  • Anonym säger:

    Stort grattis! Det förtjänar du! :)

    2014-08-27 | 20:45:59
    Bloggadress: http://dinkelhoppare.blogg.se
  • H säger:

    Hej du fina S! Glöm inte bort att du en supermänniska, oavsett vad de säger på ditt jobb! De utbildningar du har kommit in på och gått är det så många som inte har valet att gå på - SÅ BRA ÄR DU när det kommer till arbete och karriär! Av det som finns på pappret så har du en kalashjärna där inne- av det vi ser i bloggen, en begåvning vad gäller språk som heter duga. Sedan verkar du vara himla härlig på insidan också, en väldigt fin ödmjukhet ser vi otroliga mått här, och det syntes på dig i verkligheten också. Du är grym! Du är en förebild! Verkligen på det personliga planet - men om vi nu ska sikta in oss på det yrkesmässiga planet = YOU ROCK! Att få anställning på det stället du arbetar på är en stor yrkesmässig prestation. Du vet att du är tillräckligt bra för det, och ta mig sjutton för det mesta annat också! Måste också säga att det är sjukt coolt att du delar med dig av det här, jag vet att du har sagt att du inte vill tumma på öppenheten och det hurrar jag för :) Det är lätt att få en bild av att alla människor på åtråvärda arbetsplatser med bra utbildningar är supermänniskor av astronomiska proportioner, på så vis att många bara visar upp det som är bra (och det som är bra i deras fall är ju jädrigt bra). Jag ska också bli en supermänniska, men jag lär gå på minor och känna att ingen kommer att vilja anställa mig. Att jag är en stor bluff, och att ingen bara har kommit på det än. Men satan i gatan det ska övervinnas! Du är bast som sagt! Är så glad över att du fortsätter att skriva den här bloggen, det ger inspiration varje dag :)

    2014-08-27 | 21:36:09
  • Andrea säger:

    Gu' så fantastisk du är! GRATTIS!!! :D

    Angående ditt Tinderinlägg, förresten... Så jävla klockrent! Så oerhört rätt! <3

    2014-08-28 | 08:45:57

Kommentera inlägget här: