trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 304

Kategori: Allmänt

Idioti
Var alldeles nyss inne på hans, hans pappas, hans systers och såklart hennes Facebook. Fråga mig inte varför. Fråga mig fan inte vad jag har där att göra. För svaret är "ingenting". Jag har absolut ingenting där att göra. Vad de gör tillsammans rör mig inte längre. Det rör mig inte i ryggen. Jag vill absolut aldrig ha någonting med honom att göra igen. Ändå så hugger det i magen. Hugger av irritation. Hugger av hämndbegär. Hugger av vild ilska. Han lever fortfarande med henne. Bor i den lägenhet dit han flyttade den där dagen för snart ett år sen. Dit han tog hälften av våra saker. Hon lägger upp bilder på Facebook som hans pappa kommenterar på sitt vanliga sliskiga, lite obehagliga sätt. Hennes mamma skriver grattis när han fyller år. Alltså. Jag tror inte att jag bryr mig egentligen. Eller. Jag bryr mig på så sätt att hans obryddhet och förmåga att ha klarat sig ur det här utan minsta skråma orsakar extrem ilska hos mig. Jag har inte riktigt varit arg förut som ni vet. Bara i korta stunder. Men nu. Nu känner jag hur jag vill slå, sparka, klösa, riva och vara riktigt jävla förbannad på den där jävla människan. Fan, jag vill berätta för varenda människa han känner vilket svin han en gång var. Fan, jag vill ringa upp honom och skrika i hans öra tills han blir alldeles snurrig. Idioti är vad det är. Idioti är vad jag ägnar mig åt just nu. Jävla idioti.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Klart det inte är idioti, det är okej att känna så. Det är okej att vara hur arg som helst och lite till, det har du mer än rätt att vara. Ut med ilskan bara, förr eller senare måste den ut ♥ Hoppas du inte känner dig alldeles för arg för att ha en toppenfin helg, för det önskar jag dig! Kram

    2014-08-29 | 15:01:46
  • Ebba säger:

    Du menar "smuuuuuuk" ja han är sjuk jävla sliskig, och hur kan hon lajka det??
    Skulle tycka det var helt sjukt om min svärfar skrev så om mina profilbilder.

    2014-08-29 | 15:38:06
  • Anne säger:

    Idioti.. Nä, jag vettfan om jag håller med om det. Du fick inget avslut.. Jag fattar inte hur du klarade av att gå vidare utan avslut (dvs. chansen att en gång för alla verkligen SKRIKA ut allt hat på honom, så att han fattar vad fan han gjort).

    2014-08-29 | 16:20:48
  • Emma säger:

    Som min kompis sa till mig när jag träffade exet efter ett år och fick en chock över hur nedstämd jag blev "det är okej, han var din första kärlek och han kommer alltid att vara känslig för dig". Det handlar inte om att man vill ha tillbaka, det handlar om att när man ser eller hör om personen så påminns man om de känslor man en gång i tiden hade till den personen och ofta är känslorna relaterade till slutet av förhållandet. Det är lite som minnen, när man ser bilder från julen då skinkan blev bränd så skrattar man för att minns hur tyst det blev i köket. När man ser bilder på honom så gråter, hatar, deppar man för det är så kroppen minns honom.
    Blablabla, det är OKEJ att du blir förbannad är vad jag vill få fram!

    2014-08-29 | 16:50:49
  • linda säger:

    Håller med dig fullkomligt. Tänker likadant. Hur han bara kan gå vidare som om jag inte betytt någonting. Önskar jag trodde på karma. Önskar honom ett lidande i paritet till det som han utsatt mig och vår son (minst). Tillåter mig känna alla känslor (utan att hämnas såklart, han är ju pappa till mitt barn) och det går förhoppningsvis över....

    2014-08-29 | 17:09:27
  • Hanna säger:

    Häng ut honom på bloggen? Fyll hans brevlåda med hundbajs? Signa upp honom på prenumerationer på konstiga grejer? Regga dig på nätdejtingsidor i hans namn och ge ut hans tel.nr och mail? ;p

    2014-08-29 | 18:49:02
  • Amanda -- mamma till två säger:

    Det finns en skitrolig grej att göra. Verkligen SKIT rolig.
    Har du sett Orange is the new black?
    Där lägger de en brinnande påse med bajs i utanfr dörren, ringer på, springer därifrån.
    Rent reflexmässigt stampar man på påsen som det är bajs i för att släcka elden.
    Kul va?

    Bara ett litet tips... Hehe <3<3<3

    2014-08-29 | 22:12:11
    Bloggadress: http://amandababurin.blogg.se
  • Tina säger:

    Jag vet vad du menar :) Och det är okej att känna så. Det släpper snart. En trevlig helg önskar jag dig!

    2014-08-29 | 22:47:15
  • Emeli säger:

    Bra! Äntligen! Det är nu du står upp för dig själv och inser att Sara förtjänar så mycket bättre. Du har vetat det tidigare men nu känner du det verkligen. Var hur arg du vill nu för nästa steg kommer bli att glömma och inse att livet blev så mycket bättre utan den idioten. Kan avslöja att jag personligen hade haft jättesvårt att inte hänga ut honom i bloggen. Du är smart som inte gör det. Men att lägga ut en profil på tinder kanske hade varit en rolig hämd😉

    2014-08-29 | 23:08:33
  • Emeli säger:

    Bra! Äntligen! Det är nu du står upp för dig själv och inser att Sara förtjänar så mycket bättre. Du har vetat det tidigare men nu känner du det verkligen. Var hur arg du vill nu för nästa steg kommer bli att glömma och inse att livet blev så mycket bättre utan den idioten. Kan avslöja att jag personligen hade haft jättesvårt att inte hänga ut honom i bloggen. Du är smart som inte gör det. Men att lägga ut en profil på tinder kanske hade varit en rolig hämd😉

    2014-08-29 | 23:08:36
  • Ehlin säger:

    Förstår dig såå väl, blir arg bara jag läser. Men förhoppningsvis så klev han inte alls ur ert förhållande utan "en enda skråma", någon skam måste han väl ändå ha.
    Men jag förstår verkligen din ilska. Vilken enorm, jäkla ilska jag skulle känna om jag var du.
    Men du har kommit så långt, och tack och lov verkar du funnit en finare, bättre. <3

    2014-08-30 | 00:33:46
  • Zandra säger:

    Jag tror inte du kommer må bättre av att göra ngt elakt tillbaka! Mitt ex gjorde slut på min födelsedag, förlovade i 4år & bodde tillsammans! Jag ogillar honom än, inte för vad han gjorde mot mig utan för att han är en dålig person rakt igenom. Jag har aldrig gjort ngt elakt även om han vad otrogen & blev ihop med den tjejen direkt efter osv. Det gjorde ondare i honom att jag bara gick min väg & var så jävla lycklig utan honom!

    2014-08-30 | 09:24:11
  • Stephanie säger:

    Hej!

    Älskar din blogg och har läst sen dag 1!
    Du är så grym och bra och längtar tills det blir en ny träff =) Har precis flyttat till Sthlm där jag just nu pluggar till Digital Kreatör - Interactive Communication på Berghs.
    Kolla in min blogg - Digitala Spekulationer
    där jag skriver mycket om dagarna på skolan och kommunikationsvärlden in general.

    Kram
    Stephanie

    2014-08-30 | 11:24:01
    Bloggadress: http://stephaniewgodee.blogspot.se/
  • L säger:

    Det är bara ytan, dvs sociala medier du ser honom från. Du vet ju ingenting om hur han känner inombords. Jag tror inte att du ska utgå ifrån att han har "klarat sig undan". Det är inte alls säkert att han har. Han kanske lider av massiva skuldkänslor, antingen nu eller om några år men att dumpa bajs i brevlådan och dylikt skulle snarare dämpa skulden han skulle lägga på sig själv.

    Alla är mänskliga och det är helt förståeligt att du råkar kollar hans facebook m.m. men för ditt eget välmående tror jag på att du ska behålla din värdighet och INTE hämnas, åtminstone inte på uppenbara/barnsliga sätt.

    2014-08-30 | 11:46:55
  • Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma säger:

    Jag tycker det är helt okej att känna så och vara arg. Kram

    2014-08-30 | 12:30:33
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • linda säger:

    Tänker också som så att det nu gått ett år sedan han lämnade dig för henne och den första förälskelsen börjar avta och då kan han kanske inte längre fly från sorgen. Kanske han först nu börjar känna en malande oro i magen som han inte riktigt orkar känna....

    2014-08-30 | 18:52:05
  • V säger:

    Jag håller med L om allt, mycket klok kommentar på alla sätt och vis. I sitt hjärta kan han mycket väl må skit och bajs i brevlådan kommer bara, tror jag, få dig att må sämre. Dock är det helt normalt (såklart) att i lagom dos och ibland plåga sig själv på Facebook och svära över sina gamla ex, det gör vi alla.

    2014-08-30 | 22:01:53
  • Caroline säger:

    S - Kul att springa på er igår.

    Jag smet in i kyrkan till slut och turligt nog upptäckte ingen det. Men det var en smula ångestfyllt vill jag lova, man får bara inte bli sen till en nära väns bröllop! Men fy fasen för taxi kurir som bommade min bokning och sen tog 25 min på sig att skicka en ny bil och då med en chaufför som kör fel väg. Bojkotten mot det där jävla skitbolaget är härmed inledd, de har fått min sista krona. 😬

    Svar: Haha. Bra löst! Ja - jätteroligt att springa in i varandra. Och du var så fin - glömde säga det igår! Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-31 | 16:55:09

Kommentera inlägget här: