trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 306

Kategori: Allmänt

Hundra procent BRA
Livet är bra. Livet är toppenbra. Jag har fått fast tjänst och dessutom en liten oväntad löneförhöjning. Jag har en fantastisk pojkvän. Alltså megasuperduperunderbar. Larvigt, löjligt, knasigt bra. Jag har en lägenhet som har potential att bli vrålläcker. Jag har en familj som jag tycker så mycket om att jag nästan går sönder. Solen tokskiner och ur mina högtalare dunkar peppig musik på franska. Ja, livet är bra.
 
Officiellt har allt ordnat upp sig nu. Precis allt som förra året gick åt helvete har fixat sig. Jag sitter med datorn i knäet på samma matta där min värld för ett år sen kollapsade. Kollapsade för att aldrig någonsin bli densamma igen. Nej, det är inte samma värld. Det är inte samma liv. Det är något bättre. Det är en mer medveten, öppnare, gladare, starkare, klokare, mer erfaren och lyckligare S som sitter här idag. Smattrar på samma dator, sitter i skräddarställning på samma matta i samma lägenhet, men med en helt ny styrka, en helt ny livslust och ett helt nytt sätt att se på livet.
 
Den här bloggen började ju i oktober förra året. Dagen efter min födelsedag. Då hade det redan gått nästan två månader sen allt hände. Det var den 5:e september förra året som han lämnade mig. På fredag har det alltså gått exakt ett år. På torsdag, den 4:e september, firar jag och R en månad tillsammans. En månad av pirr, värme, kramar, kyssar, hoppsasteg, fallskärmshopp, drinkdrickande och soffmys. En månad av ren och skär lycka.
 
Jag vill inte hämnas. Jag vill inte bry mig. Jag vill fokusera på mig själv. På mig själv, på min familj, på R, på mina vänner, på mitt jobb och på er. Inget annat. Men det är klart, ser jag danskjäveln på stan finns det ju en risk att jag med högt huvud marscherar fram till honom och säger honom ett sanningens ord eller två. Så kan det bli. Men oavsett, oavsett så är jag lycklig idag. Jag är lycklig och så himla tacksam för allt det här året har gett mig. Jag har lärt mig viktiga saker om både mig själv och om andra. Jag har upptäckt sidor av mig själv som på riktigt inte hade en aning om fanns. Jag har utvecklat ett jävlaranamma som jag vet kommer kunna bära mig genom en massa framtida bumpar och fallgropar. För ja, de vet jag finns där. De finns där och de kommer defintivit fälla krokben för mig mer än en gång. 
 
Det har varit ett helvetiskt år. Ett helvetiskt jävla skitår på många sätt. Ja, idag är jag tacksam. Idag, ett år senare, är jag tacksam för det som hände, men trots min enorma tacksamhet idag, skulle jag aldrig någonsin välja att gå igenom det igen. Så vidrigt var det. Det spelar ingen roll hur fantastiskt jag än mår idag och hur underbart livet har blivit, jag skulle aldrig någonsin vilja utsätta mig för de känslor jag har känt det här året igen. Det är inte ett öde jag önskar ens min värsta fiende. Trots det, är det ett öde som många, många fler än jag har gått igenom, går igenom och kommer att gå igenom. Till er som kämpar just nu vill jag bara säga: Det blir bättre. Det blir faktiskt det. Och helt plöstligt en dag, när ni minst anar det, så känns det inte bara bättre, utan det känns faktiskt hundra procent BRA.

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Underbart !
    Så fint och starkt skrivet! Så sant!!
    Hoppas att många många läser detta och känner hopp!
    Som gammal i spelet känner jag igen mig och ler stort åt hur starkt livet är och hur universum ständigt öppnar nytt och tvingar oss att växa!
    Hurra för dig som hade och har styrkan att ärligt skriva om hur du mådde och mår!
    Så otroligt bra gjort! Tror att det kommer att hjälpa många på deras väg mot nya liv.

    Svar: Det hoppas jag också! Och tack för ditt beröm. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-31 | 16:45:51
  • Isa säger:

    Tack. Tack för att du skriver detta och JIPPIE för att du känner så! Det ger mig hopp om att jag också kommer dit en dag. Finns det en så finns det flera.

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-31 | 16:49:14
  • Matilda säger:

    Jag vill bara säga tack. Tack, för att du skriver denna bloggen och delar med dig av alla känslor, saker och händelser som sker i ditt liv. Jag har följt din blogg, nästan sen start och jag hade nog inte mått så pass bra som jag gör idag, om det inte vart för dina ärliga ord.
    Just nu är jag inne i en väldigt jobbig period, då jag och min pojkvän gjorde slut i förra veckan. Tack vare din blogg, (som jag skrollar igenom oräkneliga gånger om dagen) känner jag ändå någon form av hopp. Kan du bli så lycklig, efter en så brutal motgång, kan jag också det.
    Återigen. Tack, för allt stöd du ger, även om du är helt omedveten om det.
    Kram, Matilda

    Svar: Tack själv Matilda. Uschpusch för att göra slut. Satan va ont det gör, oavsett anledning. Du verkar så sprudlande (ja, jag scrollade din blogg ;)) och jag kan lova dig att du kommer bli lyckligare än lyckligast. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-31 | 16:55:58
    Bloggadress: http://mtldaj.blogg.se
  • Cissi B säger:

    Är så glad för din skull!!

    2014-08-31 | 17:27:58
  • Milla säger:

    Den dagen du startade denna blogg var jag en glad och lycklig tjej. Det du skrev gav mig perspektiv och distans till saker som faktiskt kan ske i livet. Nu just idag står jag på samma ställe som du gjorde för ett år sen. Oj vad ont det gör, att man som människa kan bli så sårad.. Nu faller jag fritt ner i en brunn utan grund, hoppas hoppas det finns ett nytt liv även för mig!

    2014-08-31 | 18:55:51
  • GC säger:

    Finns inte en dag utan att jag tittat in här hos dig. Ditt öde har berört mig så mycket. Vilka känslor du förmedlat genom denna blogg. Jag har gråtit med dig och nu när livet blivit så bra för dig så är jag så lycklig.
    Dina systrar och resten av dina nära och kära gillar jag så mycket för det känns som om dom var mina vänner, typ. Jag känner dom liksom. Liksom du kära S, gulliga tjej. Hoppas att R orkar med ditt bloggande för jag vill gärna följa er vidare i livet. Kram :)

    2014-08-31 | 19:20:23
  • Anonym säger:

    Jag blev lämnad en dag efter dig, den 6 september förra året. Som om exakt en vecka är det exakt ett år sen och jag mår också så mycket bättre nu. Ens tanken på hur man mådde då känns läskig och främmande.

    Men jag har inte träffat någon ny att förälska mig i ännu och jag är så vansinnes rädd att det aldrig kommer att hända. Och jag vill inte leva själv resten av livet. Det är något jag alltid varit rädd för. Hur hanterade du dom tankarna?

    Tack för en fin blogg.

    2014-08-31 | 20:38:28
  • Em säger:

    Så glad för din skull!

    2014-08-31 | 21:57:26
    Bloggadress: http://justanothervoice.blogg.se
  • matilda säger:

    WOW! Fan vad glad jag blir av att läsa det här. Hejja dig S! Tänk att du klarade det. Har du läst ditt första inlägg nyligen? Det du skrev på dag ett. Tänk att du klarade allt det du knappt kunde drömma om då. Så mäktigt livet kan vara, när en sitter med facit i hand. Önskar dig all lycka och är så glad för att du har kommit så långt! Stor kram.

    2014-08-31 | 22:24:48
  • Natalia säger:

    Kan vara det bästa inlägget du skrivit på länge! Jag gillar allt - ärligheten, insikterna och peppen.

    2014-09-01 | 02:19:34
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • Anonym säger:

    Hihi blir lite sugen på att säga "vad var det jag sa!". :) du trodde inte på mig när jag skrev en kommentar till dig i något av dina första inlägg. Det var ha skönt att jag hade rätt ändå! ;)

    2014-09-01 | 05:25:17
  • Ingela säger:

    Så underbart att läsa!
    Och jag är så glad att jag äntligen kan skriva mitt "vad var det jag sa" som jag lovade och garanterade dig, i början, att jag skulle kunna skriva innan året var över! All lycka till dig, er!

    2014-09-01 | 10:45:36
  • linda säger:

    Tack Sara vilket personligt och varmt inlägg. Önskar jag kunde tro att det blir så för alla att det känns bättre med tiden. Sorgeåret har passerat men hoppet är inte där än men vissa kanske behöver mer tid, vi får se.

    2014-09-01 | 14:33:38
  • Marie säger:

    Läser din blogg dagligen, mitt i allt ger den styrka. Är inne i en hemsk period nu, undrar om allt kommer ordna sig, om jag ska bli kvitt den där kalla klumpen i magen..?

    2014-09-01 | 15:05:56
    Bloggadress: http://plockaihopmig.blogg.se
  • Anna säger:

    Jag är så glad för din skull. Jag hoppas att jag kommer att känna likadant. När jag först började läsa din blogg hade jag fast förhållande sedan flera år tillbaka och var säker på mitt karriärsval... nu några månader senare är jag singel, har ett nytt jobb på ett nytt fint kontor men känner ingen lycka alls. Snarare känner jag mig väldigt ensam. Det är ingen desperat sorg. Jag gråter inte. Jag känner bara att livet sinar. Klockan tickar och livet går mig förbi. Vill inte känna så.

    2014-09-01 | 15:16:53
  • Emeli säger:

    Har läst din blogg sedan Elaine länkade till den (tror det var dag sex) och sedan dess tänkt på dig nästan dagligen och försökt hejjat på dig att orka igenom mörkret. Är så glad för din skull att du mår så mycket bättre och verkar ha fått en ny start på nästan allt i livet. Önskar dig lycka till med R och jobbet, det förtjänar du verkligen efter allt du gått igenom!
    Stor kram
    Emeli

    2014-09-01 | 17:14:02
  • Jessica säger:

    Va härligt att läsa att du är så glad nu! :D

    2014-09-01 | 19:27:59
    Bloggadress: http://lifetale.blogg.se
  • Åsa säger:

    Åhh, jag blir så glad av att läsa dina rader! Jag visste det...;) Men man behöver rida ut den där stormen själv och på något sätt blir allt ofta till något ännu bättre - till slut.
    Är så ledsen att jag aldrig hann förbi Humlegården! Hade så gärna velat ge dig en kram och en bukett blommor men hoppas att det blir någon mer gång.
    Stor kram!

    2014-09-01 | 21:00:49
  • Demi säger:

    Din resa har varit fantastisk att följa, har varit en trogen läsare ända sen starten. Hann tyvärr inte till din läsarträff, men det ligger nog något mysigt och speciellt bakom att jag fortfarande inte vet hur du ser ut eller vem du är. Eller jo, vem du är vet jag precis. Stark. Fantastiskt. Man är så mycket mer än ett namn och ett ansikte, vilket har varit ungefär det enda du utelämnat i denna blogg. Kan inte med ord beskriva hur glad jag är för din skull över att du har träffat någon som tycker om dig lika mycket som du från första början av denna blogg-epok borde tyckt om dig själv. Sluta aldrig att vara så här bra!

    Ps. Du skrev att du såg mig på väg till/från jobbet häromdagen. Hur ballt är inte det?? Har typ träffat dig fast ändå inte ju

    2014-09-02 | 01:12:33
    Bloggadress: http://demi.chic.se
  • Neda säger:

    Hej S,

    Vad härligt att läsa! Vi har båda haft ett tufft år, jag postade ett inlägg på din sida här i mars/april om min far som gick bort i just september förra året. Känner igen mig mycket i det du beskriver, sorg har många skepnader. Är glad för att du är lycklig, det är jag också, ska bli mamma om ett halvår :) Lycka till med allting,

    Kram

    2014-09-02 | 13:41:14
    Bloggadress: http://sixmonthstowedding.blogg.se
  • Julia säger:

    <3

    2014-09-02 | 15:18:51

Kommentera inlägget här: