trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 103

Kategori: Allmänt

Inte mycket till storasyster
Jag ligger just nu i min ena systers säng. Hon sliter sitt hår medan hon försöker få ihop en, vad det verkar, superavancerad uppsats.  Jag försöker hjälpa henne på alla sätt jag kan.
 
Hjälpandet började ambitiöst. Jag läste hennes kursböcker och riktigt dök ner i frågorna. Punktade upp strukturer och letade källor. 
 
Nu ligger jag raklång bredvid henne i sängen. Lyssnar halvhjärtat och försöker hänga med, försöker ge konkreta råd på vad hon kan skriva. Men jag har nog mer stjälpt än hjälpt den senaste timmen.
 
Det är konstigt, jag känner mig dödstrött, men hjärnan snurrar ändå på ett väldigt illavarslande sätt. Det gör mig orolig. Jag hoppas på att få gå och lägga mig snart. Och jag hoppas att hjärnspökena håller sig långt borta från mig i natt. Långt, långt borta.

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Du borde verkligen fundera på och somna till en pod, det hjälpte mig jättemycket. Försök och stänga av allt annat och bara lyssna på podden. Det är mitt tips. Glöm inte bort att en klarar mycket mer än vad en tror!

    2014-02-11 | 00:06:42
  • vendela sparr säger:

    Haha lätt hänt

    2014-02-11 | 17:39:29
    Bloggadress: http://chillaforever.blogg.se/
  • Anonym säger:

    håller med om att du borde lyssna på en podd!

    2014-02-11 | 18:55:49

Kommentera inlägget här: