trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 104

Kategori: Allmänt

Den eviga förloraren
Jag gråter på tåget igen. Jag orkar inte gråta mera. Folk tittar på mig men jag får inte stopp på tårarna. Det går inte. Jag saknar honom för mycket. 
 
Jag undviker blickarna men jag vet att de finns där. Undrandes. Obekväma. Ingen vill stirra men alla vill veta. Varför gråter hon? Vad är det som gör att en till synes vanlig person tappar andan av gråt inför alla människor?
 
Om jag åtminstone kunde få vinna över tårarna. Men nej. I mitt liv är jag just nu den eviga förloraren.

Kommentarer

  • Michael säger:

    Jag längtar till den dagen då kärleken till dig själv blir starkare än minneskänslorna du har för honom. Kramar

    2014-02-11 | 18:28:29
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • A säger:

    Jag håller med Michael. Vad jag önskar dig det!
    Stora kramar ❤️❤️

    2014-02-11 | 19:49:30
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • k säger:

    åk inte tåg mer. Är du mer ledsen i lägenheten än hemma hos föräldrarna? Är du inte det så flytta dit!

    2014-02-11 | 20:09:28
  • Klara säger:

    Den enda som ser dig som en förlorare är du själv. Vi andra, och säkert även din familj och dina vänner det dig som en underbar och stark person som gör allt för de personer hon gillar, som kämpar som en tok med att göra andra glada, och som sliter på jobbet fast hon egentligen inte pallar eller mår bra. Om du varit en förlorare hade du lagt dig ner dag 1 och aldrig gått upp igen. Nu sitter du här dag 100+ och har ändå kommit sjukt långt, även om du inte tror det själv. Du är ingen förlorare!

    2014-02-11 | 20:40:46
  • Amanda säger:

    Du är ingen förlorare! Jag tycker att du är en kämpe och en vinnare, för du har tagit dig så långt. Varje dag kämpar du, du är inte på långa vägar en förlorare! <3

    2014-02-11 | 20:48:13
  • S säger:

    Du är allt annat än en förlorare. Du står fortfarande på benen och ditt hjärta håller på att läka från det sår han har orsakat dig. Du är så mycket starkare än vad du vet.

    Tänk aldrig igen att du är en förlorare, du är en vinnare på väg mot de dagar då detta endast kommer vara ett minne blott. Vi läsare följer med dig och stöttar dig på vägen dit!

    Stor kram till dig!

    2014-02-11 | 21:05:11
  • sandra säger:

    nej nej. du är inte en förlorare utan varje tår är en del i vägen mot att läka. att inte krascha som du vore omänskligt. var så snäll du bara kan mot dig själv, snälla tillåtande accepterande tankar.

    2014-02-11 | 22:01:18
  • Signe säger:

    Jag blev helt tagen av Michaels kommentar. Så enkel kommentar men så fin. <3 jag håller verkligen med.

    Kram & styrka till dig!

    2014-02-12 | 21:47:08
    Bloggadress: http://svettigmenstolt.shapemeup.se/
  • Anonym säger:

    Du är inge förlorare utan du är min vinnare! Jag går igenom nåt liknande och när jag ser hur stark du faktiskt är får du mig att fortsätta och inte lägga mig ner och ge upp.

    2014-02-19 | 21:18:50

Kommentera inlägget här: