trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 248

Kategori: Allmänt

Hög på inbillade förhoppningar
Jag var hos psykologen för några timmar sen. Ett bra besök. Helt klart. Gick därifrån glad i hågen. Stannade och köpte en butterkaka och lite körsbär att ta med mig tillbaka till jobbet. Jag och mina kollegor satt ute och fikade och allt kändes himla bra. Himla himla bra. Jag har med flit inte planerat något för kvällen för att jag helt enkelt inte har vetat vad jag skulle vilja göra eller om jag överhuvudtaget skulle orka göra något alls. Pappa har ringt hundraarton gånger för att tjata om att jag ska komma ut till landet. Även om jag blir irriterad när han tjatar är jag glad att han bryr sig så mycket. Glad att jag alltid har en plats att vara på om jag vill.
 
Men vad ska jag då egentligen göra denna fredagskväll? Jag orkar inte sätta mig på bussen till landet. Orkar, orkar, orkar inte. Mina vänner har sen länge saker inplanerade. Ja, så är det när man bara omger sig med folk i relationer. Förlåt för min grova generalisering, men det känns faktiskt lite så. Människor som lever i par är ofta uppbokade eller åtminstone upptagna av sina respektive. Eller ja. Det är ju bara min högst personliga uppfattning om saken ifråga.
 
Just nu sitter jag i alla fall på jobbet. Avslutar det allra sista innan jag tar helg. Men hörni, vad ska jag på riktigt göra nu? Ska jag titta i affärer? Ska jag gå och träna? Ska jag fråga någon Tinder-kille om att ses? Ska jag åka hem och sova? Alltså. Inget av det där känns lockande. Jag vill hänga med den här jobbkillen. Jag har till och med frågat honom rakt ut om vi inte ska träffas något i helgen. Jag måste säga att svaret kanske inte var direkt klockrent. Tre timmar efter mitt meddelande kom: "Nu såg jag ditt meddelande, min inbox har varit död. :)" Slut. Inget mer. Haha, världshistoriens sämsta svar. Jaja, som vanligt har jag kanske gått händelserna lite i förväg. Att jag aldrig någonsin lär mig. Det är ju vansinnigt märkligt. Hög på inbillade förhoppningar. Det är vad jag är det.

Kommentarer

  • Anne säger:

    Hmm, ja, det var verkligen ett märkligt svar! :s

    2014-07-04 | 18:29:17
  • GC säger:

    Gå hem och pyssla lite. Hör inte av dig till jobbkillen nåt mer. Han har ditt nummer om han vill ses. Tror du kommer att få en bra helg . Kram.

    Svar: Will do.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-04 | 19:41:19
  • Hanna säger:

    Vilket märkligt svar. Hoppas du får en bra helg.

    2014-07-04 | 20:00:06
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se
  • Jenny säger:

    😄
    Nä men kära du! Ett litet råd från en ung 40 åring! Ha ha ... Som varit både hjärtekrossad, hjärtekrossare , toksingel, älskarinna, bedragen och just nu bara lyckligt gift och mamma till två små ungar.
    Du... Ta och bara strunta i killarna nu! Strunta i dem! Jag skulle tycka att du gott kunde ligga runt lite eller dejta runt men du säger att du inte vill och kan fixa det för du läser in så mycket i allt. Så släpp det där!
    Var din egen dejt! Börja dejta potentiella vänner !
    Skaffa några tjejkompisar som kan bli dina vapendragare istället för killar att bekymra sig över just nu.
    Var din egen älskarinna! Det är mysigt med ensamsex också minsann!
    Om jag var din vän irl skulle jag verkligen råda dig till att helt fokusera på ditt sociala liv med vänner och har du inga singelvänner så försök att fundera på hur du kan träffa dem? Finns de på ditt jobb? På nätet?
    Bara strunta i killar om du ej kan hantera det där lättsamma och vänta tills du är stark och hel !
    Ta hand om dig !! Bygg långsiktig för framtiden.

    Svar: Så himla bra sagt. Jag vet att du har rätt och jag ska verkligen försöka tänka mer så nu. Men de där singelvännerna, haha, de är svåra att få tag på. :)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-04 | 20:36:40
  • Mrs s säger:

    Fina du! Om jag vore du skulle jag ta med mig en bra bok och köpa med mig lite godsaker och gå ut och lägga mig i en park och läsa i solen. Njuta av att sommaren vågar visa sig i helgen! Kanske köpa en glass på ngt mysigt café och bara va. Njuta av dagen. Ta en promenad/springrunda på Djurgården.
    Håller med ovan om att du kanske ska strunta i killar ett tag och bara må bra med dig själv först. Du är inte redo för ngt nytt än. Njut av den här tiden. Det är sommar!!
    /från en som är uppbokad flickvän

    Svar: Bra tips! Jag tänker mig faktiskt göra just det. :)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-04 | 21:15:15
  • Emma säger:

    Jag skulle åkt till landet. Din familj älskar dig ju.

    Svar: Sant. Sant. Sant.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-04 | 22:01:02
  • Weronika säger:

    Det blir ju som en slags flykt från det jobbiga (får jag känslan av i alla fall) med allt detta jobb, alla killar osv. Och när du inte vet vad du ska göra så känns det jobbigt kanske?

    Du har ju kommit en så otroligt lång bit sedan i början efter kraschen!! - men kanske inte så långt som du tror?

    Men jag förstår om du inte orkar möta det där riktigt än (OM det nu är som jag tror) - och att ta vara på sommaren och allt lättsamt och fint som är just nu kan ju faktiskt vara en idé ;) Men förr eller senare kommer du nog behöva möta det jobbiga också. För att bli lite mer hel liksom.

    Jag skulle säga; kör på med allt det roliga som kommer just nu! Men var inte rädd för det där andra, om det dyker upp.. Kram på dig.

    Svar: Jag tror att du har rätt. Jag tror att du har helt rätt. Det är väldigt mycket som en flykt. Tack för fina och bra råd Weronika.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-04 | 23:20:56
  • Weronika säger:

    Och angående killens svar så tror jag att han inte riktigt vågade/visste vad han skulle svara. Men att han är intresserad.. ändå.. :)

    2014-07-04 | 23:22:49
  • Signe säger:

    En gång fick jag en kommentar från en killkompis som räddat mig från så mycket hjärtesorg. Tidigare analyserade jag sönder allt och vände och vred på allt killar sa tills det tillslut var något helt annat.

    Men kommentaren jag fick var "killar menar precis vad de säger". Så är det. Inget mer. Inget att analysera eller vrida på. Skittråkigt när man vill att livet ska vara som en stormande kärleksroman.

    Men jag tror faktiskt att hans meddelande helt enkelt betydde att hans inbox varit död. That's it. :)

    Svar: Haha, kan vara så. Kan faktiskt vara så.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-05 | 00:29:08
    Bloggadress: http://svettigmenstolt.shapemeup.se
  • T säger:

    Har du lyssnat på texten till "stay with me" på spotifytoplistan? Gör det.. <3

    Svar: Herregud, tack snälla. Har ju hört låten förut men aldrig tänkt på texten. Exakt precis så känner jag. Åh, tack snälla.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-05 | 01:29:09

Kommentera inlägget här: