trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 267 Fortsättning

Kategori: Allmänt

En oväntad, vänlig gest
För några minuter sen satt jag och trasslade med mitt armband. Fick bara inte in den dumma öglan. En av nackdelarna med att vara singel, helt klart. Efter ett tag böjer sig en ung tjej som sitter mittemot mig fram och frågar om jag behöver hjälp. Flink i fingrarna fixar hon armbandet och jag säger tack fyra gånger. Åh, vad det värmde i hjärtat. Jag vet inte varför men det gick rakt in. En liten gest för en helt främmande människa på tunnelbanan. Även om sånt kanske egentligen borde vara självklart tyckte jag att det var så coolt. Coolt, modigt och hoppingivande. Himmel va många bra mänskor det finns därute. Åh, va härligt.

Kommentarer

  • Ehlin säger:

    <3

    2014-07-23 | 19:43:59
  • Malin säger:

    Kan du inte börja lägga ut liite bilder? Inte så man kan lista ut vem du är, men mera som visa bild på det där klädvalet du hade svårt med, eller visa hur ditt kök ser ut, eller visa hur frisyren blev hos frissan, ja, du fattar! :)

    2014-07-24 | 02:05:12
  • GC säger:

    Sånt värmer verkligen. Din semester är perfekt rara S. Du samlar styrka inför vintern på ett bra sätt. Kram

    2014-07-24 | 08:21:47
  • A säger:

    Vilken fin tjej!

    2014-07-25 | 00:53:41
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: