trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 267

Kategori: Allmänt

Sommar, ungdom, lort och klädvalspärs
Sommaren fyller just nu vartenda litet utrymme i min kropp. Tankarna fylls av sprängfulla blåbärsbuskar och varma klippor. Stillsamma vågskvalp och högljudda gapskratt. Hetsiga kanonkulehopp och irriterande lock för öronen. Jag har haft två underbara dagar på landet med min vän och en massa härliga familjemedlemmar. Vi har gjort allt det där som hör sommaren till. Badat. Solat. Promenerat. Sovit mitt på dagen. Plockat bär. Bränt oss. Ätit jätteglassar. Suttit ute långt in på natten och bara andats.
 
I någon lustig idé om att jag minsann aldrig ska bli gammal och tråkig övar jag både på rondater, handstående, jonglering och bakåtdyk. Det går fint! Även om mina systrar anser att den röda ton mitt ansikte antar efter några sekunders handstående inte kan vara sund och jag dessutom får lock för öronen som håller i sig i timmar efter bara ett bakåtdyk måste jag säga att det faktiskt går himla bra. 26 år, lite skamfilad och skör men still going pretty strong skulle man väl kunna sammanfatta det hela med. Eh. Ja. Det duger för tillfälllet.
 
Nu sitter jag hemma i min lägenhet som ser ut som "hej kom och hjälp mig". Så vidrigt stökigt och smutsigt. Usch. Vilken lortgris jag är. Måste städa. Ska om några timmar träffa den där R. Är förvånansvärt lugn. Visst är jag nervös, men samtidigt, jag tycker mest att det ska bli roligt. Försöker att inte ta det så allvarligt även om jag ska erkänna att det här med klädvalet är en riktig pärs. Puh. Blir alldeles svettig bara jag tänker på det. Huvaligen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: