trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 123 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Utlämnande tankar
Bara för att tydliggöra. Jag älskar båda mina systrar över allt annat. De är utan tvekan de viktigaste och bästa personerna i mitt liv. Utan tvekan. Jag skulle göra allt för dem. 
 
Hela natten har jag oroat mig för vad jag skrev igår. Oroat och ångrat mig. Tänkte att jag skulle ta bort det med en gång. Men vet ni. Liksom allt annat som är jobbigt och utlämnande får det stå kvar. 
 
Är jag nöjd med hur jag porträtterar både mig själv och min syster? Nej. Men kan jag stå för att jag känner så, hur konstigt och märkligt det än är? Ja, det kan jag.
 
Jag vet att detta är saker som JAG måste jobba med. Att inte hänga upp livet på en person. Att inte jämt tro att jag är oönskad och ovälkommen. Att inte låta hjärnspökena påverka mig så här. Jag vet det. I allra högsta grad vet jag det.

Kommentarer

  • Emeli säger:

    Kram❤️

    2014-03-02 | 16:28:51
  • Elena säger:

    Var inte för hård mot sig själv. Du kommer att vara starkare med tiden (ja, det kommer du göra, kolla på dina framsteg hittills) och du kommer att känna sig mer självsäker. Någon dag kommer du undra varför har du lyssnat på hjärnspöken, men sedan dess måste du ta hand om dig själv. Läsa en bok, eller kolla på någon serie som du gillar, något som du kan göra ensam. Gör allt som gör dig glad, det är bästa medicinen.

    2014-03-02 | 23:12:20
  • Tina säger:

    skönt tycker jag. att du skriver så ordagrant och tydligt dina känslor. Även om de kan låta negativt. Men allt de du upplever finner många en sån liknelse i.

    Jag lärde mig nåt nytt om mig själv genom ditt tidigare inlägg. Jag är precis likadan och känner likadant i samma situationer! Men har aldrig kunnat sätta ord eller fingret på de. Men du målar upp de så självklart att jag känner att jag lärt mig nåt nytt om mitt liv. Vilket känns fantastiskt ska jag säga.

    Så du ska inte behöva känna ångest osv. För allt du skriver är på nåt sätt så otroligt lärorikt.
    Tänk dig en klar svart markant linje som mitt liv följer. Genom att läsa din blogg så muknar denna linje och kanterna brusar upp och min linje blir inte lika hård. Utan den mjuknar genom att man lär sig så mkt om livet genom dina otroliga texter och ord.

    Jag kan inte annat än tacka dig samtidigt om jag hejar på dig och tycker du är en helgo tjej verkligen. Dina egenskaper är fantastiska ! Jag hoppas så otroligt starkt att du en dag inser hur grym du är!!
    kram

    2014-03-03 | 00:30:07

Kommentera inlägget här: