trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 139

Kategori: Allmänt

Uppvisning
Min lillasyster dansade igår. En härlig minnesvärd dans. Hon har tenta snart och var på ett sånt där nervöst, fnittrigt humör. Helt plötsligt ställer hon sig upp i sin morgonrock (som hon av oklara anledningar bar ovanpå sina vanliga kläder) och utbrister i en hög sång: "I'm sexy and I know it." Samtidigt kör hon någon form av ankdans där rumpan svänger åt olika håll inunder morgonrocken. Det såg väldigt roligt ut. Faktiskt var det en av de roligaste uppvisningar jag har sett på länge. Hon är rolig min syster. Titt som tätt gör hon såna där små uppvisningar. Dans ingår inte alltid, men var och varannan dag ställer hon sig upp och tar i för kung och fosterland i en liten strof. Alltså, hon satsar verkligen. Det är härligt.

Kommentarer

  • S säger:

    Så härligt det låter!! Det är något speciellt med att ha en syster:)

    Hejar på dig!!

    2014-03-18 | 16:07:19
  • A-J säger:

    Håller med ovanstående! Systrar är fint att ha

    2014-03-19 | 07:23:48
    Bloggadress: http://singellivets.blogg.se/
  • Linn säger:

    Det verkar vara en rolig lillasyster, jag har själv två stycken lillasystrar men ingen har gjort något så roligt. Skulle du vilja, kunna gå in på min blogg: http://mydairylife.blogg.se

    2014-03-19 | 07:59:42
    Bloggadress: http://trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

Kommentera inlägget här: