trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 341

Kategori: Allmänt

Kanelbullar
Idag åt jag en himla massa bullar. Som min mamma har bakat. Hon gör på riktigt världens godaste. Det var länge sen hon bakade nu. Men så igår hände det. När jag var liten bakade hon jämt. Varje torsdag var hon ledig från jobbet och när man kom hem från skolan doftade det tekakor, kanelbullar, lingonlimpor eller trekantsfrallor. Det var det bästa som fanns. Att efter en lång dag i skolan komma hem och hitta en glad hund, två glada systrar och en glad mamma i full färd med att baka allt möjligt gott. Då la jag alltid upp mina skolböcker på köksbordet och gjorde världens mellanmål. Drack kall mjölk eller kanske en kopp te. Åh Gud, vad jag var lycklig då. Satt och räknade lite matte samtidigt som mamma fixade och sen på med träningskläderna för att cykla till volleybollträning. Jäklar vilken bra barndom det var på väldans många sätt.

Kommentarer

  • My Fredblad säger:

    Gud vad mysigt! Har själv adrig själv haft en förälder som bakat, kom ihåg hur jag önskade mig det när jag såg hur andra kommpisarns mammor eller pappor gjorde det som liten! haha, ibladn var inte livet lätt ;)

    2014-10-05 | 22:34:12
    Bloggadress: http://Fredblad.blogg.se

Kommentera inlägget här: