trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Bråk och skärpning

Kategori: Allmänt

Ligger under sängen och gråter. Jag och R har bråkat. Ett stillsamt bråk där det bara känns som att han inte förstår. Förstår inte alls vad som är viktigt för mig och varför jag är ledsen. På det inser jag (tack vare en kommentar) att mitt förra inlägg var för mycket. Alldeles för mycket intimt. Jag har retuscherat det en aning och lovar att skärpa mig nästa gång. Lovar. Nu måste jag ta mig upp i sängen igen. På något sätt. Både känslomässigt och rent fysiskt. Upp i sängen igen.

Kommentarer

  • Tova säger:

    Kram. Det var bara min åsikt och alla har olika... Hoppas inte du blev ledsen över den. Önskar dig en bra dag trots bråket. Kram

    2014-09-29 | 07:38:20
  • Elin säger:

    Hoppas bråket har lagt sig, och att ni får en toppendag! Kan inte ens räkna alla gånger som jag känt att min sambo fattar nada om hur jag känner de gånger vi bråkat. Ingen kul känsla för fem öre... Kram!

    2014-09-29 | 09:08:27
  • Johanna säger:

    Då måste jag få yttra mig ang. föregående inlägg. Jag är motsatsen till Tova, jag tycker om när du beskriver intima detaljer. Du skriver det DU vill skriva och vi läser OM vi vill läsa. Är det fler som är känsliga så får du väl skriva en sådan rubrik "OBS intima detaljer" så får läsarna göra som de vill. Jag tycker du iaf ska fortsätta med detta snuskprat, det roar i alla fall mig :-) Tack för en superbra blogg!!!

    2014-09-29 | 10:40:09
  • Caroline säger:

    Johanna och S: Det roar mig också faktiskt så för min del behöver du inte censurera dig.

    On topic (typ): Jag önskar lite uppföljning avseende ditt groupon-laser-äventyr du berättade om på picknicken. Hur gick det egentligen? Har du gått fler ggr? Kanske får märka inlägget med "ej för kräsmagade" bara.. ;)

    2014-09-29 | 11:32:48
  • Emilia säger:

    Jag hoppas det fixar sig :) jag började läsa denhär bloggen för några veckor sen då jag själv också blev lämnad och nej, det var inte lika hemskt som för dig. Men att läsa din blogg har verkligen hjälpt mig även då jag fortfarande bor i helvetet men jaa, dehär ger mig hopp om att jag också ska klara mig igenom det.

    2014-09-29 | 11:40:13
    Bloggadress: http://www.tomhetensjlv.blogg.se
  • Å säger:

    Säger som Caroline och Johanna! Det är liksom det som gör att jag läser din blogg och att den tillhör en av mina favoriter, att du skriver utifrån dig själv och det DU vill skriva. Det är så underbart att se din utveckling och dina framsteg, och att få ta del av din lycka. Heja dig!

    2014-09-29 | 11:59:28
  • GC säger:

    Jag vill inte heller ha någon censur, då blir det inte du. Gillar ditt berättande i både glädje och sorg för det är verkligen ifrån ditt hjärta. Att gräla ibland är ingen katastrof och jag hoppas att du är glad idag igen S. Kram :)

    2014-09-29 | 12:34:54
  • Jennie säger:

    Håller med Elin! Alla bråkar vi, killar och tjejer fungerar olika och man behöver bråka och bli ledsen innan man lär sig hur den andra fungerar. Man blir starkare då.

    Och HAHA tyckte du det du skrev va för intimt? Jag tyckte det var FINT skrivet.

    Kram på dig! <3

    2014-09-29 | 13:02:48
  • Anne säger:

    Alltså, jag förstår personen som la den kommentaren, jag tycker själv att det liksom "förstör min bild av dig".. Det var precis det jag gillade med din blogg från början, att den var så himla oskyldig och "oskrytig" liksom. MEN O ANDRA SIDAN så är ju detta själva poängen med din blogg, att vi ska få läsa om din utveckling, dina tankar osv.. Och då blir det ju väldigt fel om du censurerar dig för läsarnas skull. Jag tänker väl att vi som inte gillar din blogg får läsa och vara nöjda ändå eller sluta läsa helt enkelt. Bloggen ska ju spegla DIG, inte hur vi VILL att du ska vara. Trots allt.

    2014-09-29 | 13:10:22
  • Anne säger:

    Ps, ser nu att jag skrev "vi som inte gillar din blogg", haha... Inte riktigt så jag menade! Satt med tankarna någon annanstans. Jag menade snarare "vi som inte gillar sexpratet" eller något i den stilen.

    2014-09-29 | 15:33:42
  • K säger:

    Jag tycker inte heller om att läsa för intima saker, men den här bloggen är inte till för mig, den är till för dig, bara dig. Disclaimers är ju såklart trevligt, men du ska inte ens behöva känna dig tvungen till det, du ska skriva och må bra, that's it. (Däremot kan jag förstå om ens partner/nära och kära känner att man skriver för intima saker, då kanske man kan anpassa sig för deras skull.)

    2014-09-29 | 15:55:13
  • Ellen säger:

    Har också haft ett jobbigt gräl med min pojkvän i helgen.. Usch.. Vi båda har varit rätt trötta och stressade och det är ju då det oftast händer och då man har sämst på att gräla (åtminstone fungerar jag så).. Men samtidigt är det en del av livet. Huvudsaken för mig vad gäller gräl är att kunna prata om det efteråt och kanske analysera vad som hände och varför och förhoppningsvis stärka relationen något när man går vidare... Men det förhindrar ändå inte att det känns för djävligt när man är mitt i det... Hoppas du får en skön vecka nu trots allt! Kraaam

    2014-09-29 | 15:56:17
  • Tearsandpearls säger:

    Men vänta nu ett tag. Vaddå FÖR intimt. Det är DIN blogg. DINA ord. Vill man inte läsa. Så kan man faktiskt stänga ner datorn. Vill man läsa om trädgårdsarbete, googla. Så kommer man säkert till en.

    Svar: Haha, jepp, det blir nog inte sååå mycket trädgårdsarbete i min blogg... ;)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-09-29 | 21:43:56
    Bloggadress: http://tearsandpearls.wordpress.com
  • Emma säger:

    Håller med vad många redan skrivit, tycker inte du ska censurera. Texten var (men är för all del fortfarande) väldigt vacker! Tycker du beskrev livet när det är som finast :)

    2014-09-29 | 21:52:39
  • Tova säger:

    fast alltså... jag tycker inte det är fel om man som läsare har en kommentar om innehållet och delger denna, även om den inte går helt i linje med vad skribenten skriver eller uttrycker. det är väl delvis det som är poängen med en blogg, att skriva och få respons på texten? hade man inte velat ha reaktioner på det man skriver om så hade man ju lika gärna kunnat skriva i en fysisk dagbok eller samla dokumenten på datorn. förstår inte alltid synsättet att "gillar du inte vad du läser så läs inte då!!". det var inget elakt som skrevs utan en personlig åsikt, sen är det väl toppen att det finns folk som tycker annorlunda!

    Svar: Jag tycker inte heller att det är fel - och du skrev det inte alls på ett oschysst sätt tycker jag - lovar!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-09-29 | 22:37:34
  • Sandra säger:

    Men va fan. Det är ju din blogg! Skriv vad utan du vill! Puss!

    2014-09-30 | 08:53:06
  • Anonym säger:

    Håller med ovanstående. Din blogg, du skriver precis vad du vill, när du vill. Tråkigt att du kände att du var tvungen att ändra blogginlägget för en sådan kommentar.

    2014-09-30 | 11:54:18
    Bloggadress: http://idakristinajosefine.se
  • Eva säger:

    Hej...
    Instämmer med vad många ovan mig skriver... kör ditt, fina du 😉
    Bråk kommer alltid komma och gå.. vi hade också ett bråk här hemma i helgen, men nu är allt bra.
    Kramar

    2014-09-30 | 19:52:16
  • D säger:

    Det är första gången jag kommenterar här trots att jag har följt din blogg sedan dag 20 och fullkomligt älskar den. Jag håller med flera av de ovanstående kommentarerna, ge fan i att censurera dig. Den här bloggen är din och ingen annans och det är skitsam vad dina läsare anser vara för mycket/för lite av det ena och det andra. Jag tycker att kommentaren till föregående inlägg var så onödig. Det här är din personliga blogg, Sara, och således har du rätt att ta med vilka detaljer du vill.

    2014-10-01 | 13:43:29

Kommentera inlägget här: