trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 314

Kategori: Allmänt

Sötnötter, en hamburgare från himmelen, en övervacker vän och en trippelfaldig lyckost

Älskade sötnötter! Yes. Ni hörde rätt. Sötnöt blir man i min bok om man är extra fin och bra. Som ni är. Ni som tittar in här var och varannan dag trots bristande uppdatering och ytliga inlägg.

Jag har nyss ätit den godaste hamburgaren någonsin . I heeela livet alltså. På Griffin's Steakhouse i Stockholm. Helskotta. Den var seriöst så dundergod att jag nästan dog. Och pommes fritesen, ja, det var som att komma till himmelen. Jesus, va gott allt var. Tips, tips, tips. Hamburgaren åt jag med en av mina allra roligaste och galnaste vänner. Hon är allt och mer därtill. Skrattar högt och äter och dricker som en grabb. Snygg som satan är hon också och varje gång vi träffas blir jag helt däckad. Gah, vilken vacker kvinna. Om hon bara kunde gnugga av sig lite av sin lyster på mig skulle jag vara världens gladaste. Boom alltså.

Hela kvällen har vi suttit där och mofflat hamburgare. Mofflat hamburgare och pratat. Lite artighetsutbyten (som det alltid blir när man inte har setts på ett tag) och en massa tokigheter. Hon är en av få som jag känner mig bekväm med att berätta precis allt för. Hon dömer inte. Inte alls. Mina andra vänner dömer såklart inte heller, men det är ändå så att jag med vissa ibland kan känna både förfäran, förvåning eller till och med misstyckande dolt bakom deras vänliga ord. Även om de aldrig skulle säga något. Men den här vännen, hon dömer inte för att hon på riktigt inte tycker att det jag berättar är konstigt. Inte alls konstigt faktiskt.

Jag berättar uppspelt om min vita "mokajäng" hemma som både pulserar, vibrerar och kommer åt på de mest oväntade ställen. Eftersom min farmor inte för sitt liv kan sluta läsa min blogg får ni själva lista ut vad det kan vara för något... Just det. Precis det ja. Jag berättar med röda kinder om mina andra... hmm... inköp. Inköp som anländer i bruna kartonger på posten med mystiska, intetsägande avsändare. Det finns mycket roligt att inhandla därute på nätet hörni. Mycket roligt som man kan fnissa åt med tjejkompisarna. Mycket roligt som man kan använda både själv och med någon särskild...

Vi skrattar och fnittrar men ibland blir vi allvarliga och pratar om hennes relation. Om hennes relation och om hennes funderingar och tvivel. Vi pratar om mina rädslor och tankar avseende R. Hon förstår. Hon förstår på riktigt. Kanske för att hon har upplevt så mycket. Kanske för att det känns som att hon har hunnit leva tio liv samtidigt som jag levde mitt enda. Hon är bra. Hon är verkligt bra.

Nu är jag precis i färd med att hoppa in i duschen. Hoppa in i duschen, hoppa ner i sängen och vänta på R. Ja, jag är en riktig jäkla lyckost. Jag vet det. Och jag är så löjligt tacksam för att just jag får känna mig som en lyckost. Lyckost. Lyckost. Lyckost. Ja, det är jag det.

Kommentarer

  • Tina säger:

    Ja känner mig rätt söt faktiskt:)

    Hehe, närååå! Såklart man fortsätter läsa! Ville så himla gärna komma på träffen i augusti! Vore så kul att prata med dig, typ om livet och samlagssmärtor (känner igen mig där tyvärr). Kramis!

    2014-09-09 | 17:46:58
    Bloggadress: http://tinis.me

Kommentera inlägget här: