trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 315

Kategori: Allmänt

Grubblande

Jag är tung i sinnet idag. Jag vet inte varför. Jag vet inte ens om det beror på något särskilt. Kanske är det allt och ingenting som gör mig deppig. Kanske är det jobbet och bristen på arbetsuppgifter och delaktighet. Kanske är det all oro jag känner kring R och mig. Kanske är det det faktum att det spänner och svider därnere. Ja, därnere där jag förut har beskrivit fruktansvärda smärtor vid samlag. Där gör det ont igen. En liten, liten smärta som gör mig illamående av oro.

Jag skiner inte längre. I somras gick jag runt och outshinade självaste solen. Nu är det en blek figur som tittar tillbaka på mig i spegeln. Blek i hyn, röda fläckar på kinderna och hår som tappat all livslust. Ni kanske tror att jag överdriver - igår var jag ju så glad och lycklig?! Ja, jag är glad och lycklig. För det mesta. Men kroppen är inte riktigt med på jobb, stress, oro, höst och kyla. Det är ett som är helt säkert. Den trivdes bättre i sol, värme, lediga dagar och förälskelse.

Nehej. Nu ska jag hem och kurera mina ömmande halsmandlar, städa upp i min stökiga lägenhet och samtidigt förhoppningsvis få lite ordning på det värsta grubblandet. Grubblandet som förvisso ger mig både perspektiv och värdefulla insikter men också en hel massa nervöst nagelbitande och tyngande oro. Lite lagom grubblande vore bra. Men inte så mycket mer. Lite lagom bara.

Kommentarer

  • Tina säger:

    Blä, hatar dom där smärtorna. När jag träffade min kille så försvann dom för en stund men kom sedan tillbaka. Ibland blir man så himla trött på att "anpassa" sig. För det är ju så det är med sådana smärtor. Måste hela tiden försöka hitta nya vägar och sätt för att komma undan det. Blä! Känner med dig!

    Kramis!

    2014-09-09 | 17:49:50
    Bloggadress: http://tinis.me
  • Sandra säger:

    Kära S. Man har såna där dagar, blä-dagar. Och det är inte konstigt att man dagen innan varit som en sol. Eller hur nu föregående dag varit. Inget är konstigt. Ofta så är det bara låta dagen ta slut, somna och förhoppnings så har man en bättre dag nästa dag.

    Jag tror att din onda hals påverkar också. Ta det lugnt, ta ett bad/dusch med tända ljus, låt R bara hålla om dig, mys. Förstår om det känns stundtals motigt på jobbet. Jag är likadan, blir enormt påverkad av att inte ha något att göra. Kan du prata med chefen?

    Gällande ditt andra onda. Förstår din oro. Kan du prata med din gynekolog?

    Du är så stark, modig, fantastisk!! Ta väl hand om dig. Kramar.

    2014-09-09 | 19:50:23
  • H.S säger:

    Men hallå S. Det är okej att känna så vissa dagar. Har du glömt dina "ta hand om mig själv-dagar"? Du brukade ju gå till frisören, dra dig själv till gymmet, promenera, köpa den där fina lilla tröjan.

    Du kanske behöver vara själv vissa dagar för att bygga din egna lycka. Så du inte drunkar i alla dessa känslor för R och bygger upp din lycka och trygghet där. Visst är det okej när man är kär, men glöm inte dig själv. Du måste andas från allt det där himmelska känslomässiga. Även om det är härligt och helt fantastiskt, så kan det också vara extremt farligt.

    Puss och styrkekramar.

    2014-09-09 | 21:23:45
    Bloggadress: http://sjufargeravsorg.blogg.se
  • Louise säger:

    Det är okej o ha sånadär blä dagar, de har ja alltför ofta nu förtiden! O ont vid samlag, japp, de med! jämt, trött på o va kvinna mellanåt :(

    kram! <3

    2014-09-09 | 21:45:25
    Bloggadress: http://louiseberglund.blogg.se
  • Emma säger:

    Kan du försöka sätta ord på dina tankar kring R? Handlar det egentligen om ditt ex och dina erfarenheter därifrån? R och ditt ex har inte med varandra att göra, glöm inte det!
    Handlar det om R? Något han gör/inte gör, säger/inte säger som får dig att bli osäker? Vad så fall?
    Handlar det om dig själv? Känner du dig inte nöjd med dig själv? Som person eller till utseendet?
    Fall du var singel och mådde som du gör nu, hur hade du löst det? Hade du tränat? Börjat på någon kurs? Träffat familjen mer? Läst? Sök hjälp hos dig själv, du är ju trots allt huvudpersonen i ditt egna liv <3

    2014-09-09 | 22:08:47
  • Jennie säger:

    Hade också en dålig dag idag! Det gör över, med tiden kommer du sluta oroa dig med R. Klart du är rädd, hjärnan är beredd på smärta. Vill inte igen. Men vet du.. den kommer försvinna :) Jag lovar dig <3

    2014-09-09 | 22:35:44
  • K säger:

    PMS? Då brukar livet helt plötsligt kännas grått/besvärligt/tråkigt/oroligt...

    2014-09-10 | 16:43:11
  • Jessica säger:

    Vi har alla olika dagar och ibland har vi dessa blä-dagar oxå.

    2014-09-10 | 22:42:02
    Bloggadress: http://lifetale.blogg.se
  • j säger:

    Skriver i ren desperation. Jag har noll koll på vart jag ska ta vägen eller göra av mig själv. Jag kommenterar normalt sett aldrig en blogg, på något sätt känns det så fel att "reach out" till någon man inte känner för att få tips och råd på hur man ska ta sig upp. Jag har läst allt du gått igenom sen dag ett. Det tog mig en hel vecka att ta mig igenom bloggen. Idag, tre veckor senare när allt känns som skit rent ut sagt, kände jag att bara någon som suttit i skiten kan innerligt förstå, om inte allt, hur en annan människa som genomgår någon form av "sorg" mår. Jag önskar att jag hade möjligheten att skriva till dig som en "öppen" person, för sanningen är att jag behöver en vän. Jag är 3 år yngre än dig. Sitter i en sits som jag praktiskt taget själv placerat mig i. Jag har alltid haft svårt att knyta relationer både vänskapligt och "kärleksmässigt" som håller i mer än ett år. Jag lyckades hitta en kille som fanns till för mig när som helst, dygnet runt. Problemet var att han bodde på andra sidan jorden. Jag hade aldrig någon avsikt att falla för honom, men efter ett helt år av kontakt dagligen och ett besök till USA hela vägen från Sverige, fick mig att inse att jag hade min bästa vän och den mitt hjärta slog för på andra sidan jorden. Idag, 4 månader senare utbyter vi inte ett ord med varandra. Jag föll, vi båda hade känslor men han vågade inte utveckla det vi hade med tanke på avståndet. Varje dag är en sorg, jag vet inte vart jag ska ta vägen. Och det vet nog inte du heller (hahaha).. Det svåra är att jag aldrig brydde mig om några andra relationer under året som gått för att jag alltid hade honom. Han gjorde mig lycklig. Men när jag nu förlorat honom mot min vilja (han vill att vi fortfarande ska vara vänner, men jag klarar inte av det) inser jag hur ensam jag egentligen är. Jag har INGET i livet som är roligt. Inget som gör mig glad att vakna upp på mornarna. Allt som gjorde mig glad förr berodde på honom. Nu är det enbart jobb, hem, säng och sorg. Jag vet inte varför jag sitter och skriver allt det här till dig. Jag antar att jag bara conncectade min sorg till allt jag läst på din blogg. Det är många gånger jag läst din blogg och inte kunnat sluta gråta. Många saker, speciellt känslor som jag har kunnat relatera till. Helt sjukt, trycker på skicka nu och vet inte vad min mening är. Behöver bara lite hopp.

    2014-09-12 | 21:07:32
  • Emilia säger:

    Hej! Jag har också ont så, så hemskt när en vill kunna och det inte går...
    Men tänkte ge världens minsta tips, det tar inte bort smärtorna, men det hjälper lite. Tvätta varje kväll med barnolja, mycket barnolja. Speciellt innan du ska duscha, så du skyddar mot vattnet. Det gör huden där ännu mer elastisk (än vad den egentligen ska vara, meningen att det ska kunna komma ut en människa där?!), vilket gör att det inte gör riktigt lika ont. Det hjälper lite för mig iallafall, och har nog hjälpt mitt och min pojkväns sexliv otroligt!

    Svar: Tack Emilia! Jag har använt det förut, men av någon anledning har det fallit i glömska. Går genast och köper en flaska. Tack!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-09-16 | 07:24:02

Kommentera inlägget här: