trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 322

Kategori: Allmänt

Magiska S+R (Varning för irriterande lycka)

Precis innan lunch idag mötte jag upp R mittemellan våra jobb. Vi jobbar tvåhundra meter ifrån varandra men det här var faktiskt första gången vi sågs mitt på dagen. Jag hade glömt min matlåda och R, som var lite efter mig imorse, tog med sig den. Jag hade bara tänkt springa förbi, norpa lådan och sen snabbt ut på stan i lite ärenden. Men så ser jag honom. Så ser jag honom och slås omedelbart av hur fantastiskt snygg denna kille är. Min kille. Min någon. Min vrålbraiga någon.

Vi omfamnar varandra och jag lägger armarna runt hans hals och kysser honom. En vanlig kyss som kändes ovanlig. En vanlig "hej på dig älskling-kyss" som kändes som tiotusen fyrverkerier i min kropp. Hans tunga var mjukare än vanligt, platsen och tidpunkten att mötas på var ny för oss båda och av någon anledning kändes allt pinfärskt, nytt och jättepirrigt igen.

Vi har träffats vareviga dag sen jag kom hem från min jobbresa för drygt tre veckor sen. Vareviga dag. Men när jag såg honom komma gåendes mot mig där på gatan blev jag alldeles knäsvag. Han är allt och mycket mer den där R. Han är allt jag någonsin har drömt om. Han är till och med allt jag inte ens har vågat drömma om. Det känns som att ha kommit hem när jag är med R. Det känns som att jag för första gången är hundra procent mig själv trots att jag är en del av en tvåsamhet. Jag känner mig som en bra version av mig själv när jag är med R.

I lördags när vi var och hälsade på hans vänner spelade vi ett spel - Alias. Det går ut på att man ska förklara ord för varandra på tid. Ett oerhört roligt spel! Jag och R såg framför oss hur vi skulle bli totalt utklassade av det erfarna äkta paret vi hade framför oss. De spottade ur sig ord på löpande band innan vi ens hann förstå vad det handlade om. Det var lite som att de läste varandras tankar. Skrämmande bra.

Så var det då vår tur. En trevande start. Helt klart trevande. Men så. Plötsligt insåg jag vad knepet var. Jag insåg att jag var tvungen att få R att gå direkt till samma grej som mig i tanken. Att vi förklarade något på ett jätteuttömmande tydligt sätt betydde inte att den andre skulle haja. Jag började hänvisa till oss. Till saker vi gjort. Till saker vi pratat om. Ordet "bromsa" blev: "Bör jag göra oftare i trafiken" och ordet sköldpadda blev "Finns på Galapagos-öarna" (vilket vi nyss hade pratat om). Haha, ja det var lätta exempel jag tog nu men det jag egentligen mest ville komma till var att vi vann! Oh yes, jäklar vad vi vann.

Så. Lite oklart hur den här texten kom att handla om sällskapsspel. Min tanke var egentligen bara att berätta om hur fantastisk jag känner mig i R:s sällskap. Liksom som att 1+1=3. Som att S+R tillsammans=lite mer än bara S och R var för sig. Inte så att inte bara S är fullkomligt superdupertillräckligt. För det är det. Bara S känns faktiskt inte som så bara längre. Men S+R, det är fasiken magi. Ren magi.

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Åh vad det gör mig glad att Du är glad!! Har läst din blogg sedan i början, men aldrig kommenterat...

    Så glad för dig, tänk va livet kan ändras, på mindre en ett år!

    Stor kram till dig och R!
    /Amanda

    2014-09-16 | 18:11:57
  • A säger:

    Så härligt att läsa!!! ❤️❤️

    2014-09-16 | 21:46:22
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • K-S säger:

    Jippi! Ni låter så himlans lyckliga, strålande!

    2014-09-16 | 21:48:08
    Bloggadress: http://dinkelhoppare.blogg.se
  • GC säger:

    Underbart, lycka, kärlek!! Wow, så glad jag blir. Kram :)

    2014-09-17 | 08:54:57
  • Julia säger:

    Blir så jävla lycklig när jag läser detta. Du förtjänar all världens lycka!

    2014-09-17 | 15:21:52
  • Petra säger:

    Dölycklig för din, för er, skull. Så underbart! Tack för att du delar med dig och får mig att längta efter att bli förälskad igen.

    2014-09-17 | 18:01:02
  • Elin säger:

    Ett inlägg som fick mig att börja le! Helt underbart att du delar med dig, och jag är så glad för er skull :)

    2014-09-18 | 14:46:11
  • Malin säger:

    Det är underbart att få läsa detta inlägg. Jag är så glad för er skull. :)

    2014-09-19 | 21:16:03
    Bloggadress: http://www.malinasworld.blogg.se

Kommentera inlägget här: