trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Ovanor mitt i natten

Kategori: Allmänt

Åker buss mitt i natten för att möta upp R hemma i min lägenhet. Idioti kan tyckas, men det är inte bara R, det är också en känsla av att vilja komma hem och sova i mitt eget hem, i min egen säng. Insåg precis att jag har glömt mina hörlurar så att lyssna på musik och låta den ta mig med bort i fantasin är uteslutet. Så jag sitter här med mina tankar. Funderar över alla dessa ovanor jag har. Ovanor som jag verkligen vill bryta men inte riktigt vet hur. R pratar ofta om det, om att han alltid har små projekt pågående om just att bryta ovanor och göra små förändringar i sitt beteende och i sitt tankemönster. Så här på bussen i nattetid börjar jag sakta rada upp ovanorna i mitt huvud. En efter en utkristalliseras de och skapar en lång lista av små framtida projekt. Okej, here we go. Min ovanelista (so far) (högt och lågt):

- Biter på naglarna
- Tar inte bort smink ordentligt
- Tar inte medicin på rätt tid
- Undviker det kopiatorrum som jag vet ofta är fullt av människor
- Slänger av mig mina kläder på golvet - alltid
- Hetsäter tuggummin (som jag får ont i magen av) när jag är stressad
- Stänger av och blir tyst när jag känner mig illa till mods eller obekväm (svår att förändra...!)
- Köper alldeles för mycket mat - jämt

Kommentarer

  • matillee säger:

    Åh vad jag älskar att läsa din blogg!! Det är som en bra bok, fast utan slut. Ta åt dig!

    Och oroa dig inte alltför mycket för ovanornas skull, alla har dem, det är helt normalt! Fast kan också vara kul att utmana sig själv och försöka bryta mönstret ibland?

    2014-09-21 | 00:27:38
  • Josefine säger:

    Skriv en bok. Jag köper den.

    2014-09-21 | 20:36:33
  • A säger:

    Stänger av och hetsäter tuggummi, det gör jag med.
    Stor kram

    2014-09-21 | 23:01:31
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • agnes säger:

    amen syster.
    jag stänger också av. så sjukt att du beskriver det på pricken. min bästis brukar säga att jag "dör".

    2014-09-21 | 23:06:07
  • Jessica säger:

    Jag stänger oxå av och blir tyst när jag blir obekväm. Skönt att veta att man inte är ensam!

    2014-09-23 | 08:18:58
    Bloggadress: http://lifetale.blogg.se

Kommentera inlägget här: